Det er helt normalt, og bliver snart bedre. Baby vokser rigtig hurtigt i den periode, de har brug for meget næring og tryghed/nærhed for at udvikle sig, men deres mavesæk er lille og skal der fyldes hyppigt for at følge med, og så er det samtidig rigtig hårdt for de helt små at spise så de falder ofte i søvn før de er helt færdige og forbrænder faktisk også en del mens de spiser.
Bøvler maven så giver sutteriet altså også både ro og trøst som baby måske har brug for hvis det gør ondt i maven.
Begge mine børn ammede uafbrudt fra 4-12 uger, nu er den yngste 6 mdr og ammes hver 3. time i 10 minutter max. Så har han ikke tid til at ligge dér mere. Så det er kun en periode, om lidt er du videre. Hold ud
Ifht sut så er det en smagssag. Mine har ikke ville have sut. Den store lærte det aldrig, og det var fint for hun var mit første barn og jeg kunne godt give bryst når hun græd som trøst. Det er sværere med nr.2 da man ind imellem er nød til at tage sig af storesøster først, men lille ror har først lige lært det nu. Han vil dog ikke have den hvis det er sulten der trykker, ligesom han spytter den ud hvis jeg får listet den ind og det ikke var trøst men sult han skulle bruge den til.
Anmeld
Citér