Baby spiser hele tiden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.533 visninger
13 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. november 2021

Anonym trådstarter

Hej. 
jeg har en lille dreng på knap 7 uger. Jeg har ammet ham siden fødslen. 
jeg oplever at han spiser hele tiden om dagen. Han sover kun lure på 10-20’min inden han igen vil spise. Han er meget plaget af luft i maven. Selvom han bøvses af flere gange under et måltid, opleves han skrigende/grædende i løbet af dagen natten. 
Han tager det på han skal og følger sine kurver perfekt. Sover godt om natten. 
Men det påvirker mig meget at han spiser så hyppigt i dagstiden.
Er der nogle der har erfaringer med lignende situationer?
Shpl siger at han trives, men jeg synes det er svært at være i når han skal ammes hele tiden. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2021

asphodel

Nu er jeg overhovedet ikke ekspert på noget, men min baby ville også spise hele tiden. På et tidspunkt fik jeg at vide at jeg skulle til at styre hvor længe hun lå ved brystet, og da jeg skar ned i tiden hun gjorde det, så spiste hun også mindre og holdt op med at tage på. Sundhedsplejersken var dum og mente at hun vidste bedre, men til sidst måtte hun også tilstå at baby ikke tog nok på. Det viste sig så at baby suttede forkert, så når hun lå ved brystet hele tiden, så fik hun kun lige nøjagtigt det hun skulle have og ikke mere, og da det bestemt ikke var overkommeligt for mig i længden, så supplerede vi med MME.

Anmeld Citér

1. november 2021

Anonym trådstarter

asphodel skriver:

Nu er jeg overhovedet ikke ekspert på noget, men min baby ville også spise hele tiden. På et tidspunkt fik jeg at vide at jeg skulle til at styre hvor længe hun lå ved brystet, og da jeg skar ned i tiden hun gjorde det, så spiste hun også mindre og holdt op med at tage på. Sundhedsplejersken var dum og mente at hun vidste bedre, men til sidst måtte hun også tilstå at baby ikke tog nok på. Det viste sig så at baby suttede forkert, så når hun lå ved brystet hele tiden, så fik hun kun lige nøjagtigt det hun skulle have og ikke mere, og da det bestemt ikke var overkommeligt for mig i længden, så supplerede vi med MME.

Tak for svar. 
min sundhedsplejerske siger dog at han bare skal spise når han vil og det får han lov til. Men det er hårdt og det føles som hele tiden. Kan kortvarigt fjerne fokus fra amning ved far eller andre. 
Vi overvejer brugen af sut, men vi er bange for at han så ikke melder sig til måltiderne og dermed ikke får nok mad…

Kan sagtens forstå at du har valgt at supplere med mme, jeg overvejer lidt det samme hvis det fortsætter sådan her…

Anmeld Citér

1. november 2021

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

der kommer jo appetitspring ind imellem hvor baby regulere behovet for mad - de kommer flere gange og kan godt tage lidt tid - måske i er ramt ind i en af disse?

Anmeld Citér

1. november 2021

Kir

Det er måske værd at undersøge om din baby har stramt tungebånd. Symptomerne kan fx være hyppig amning og at de sluger luft og derfor får mavekneb. Du kan læse mere her: https://www.stramttungebaand.dk/symptomer/#symptomliste-baby

Det har været lidt kontroversielt og mange indenfor sundhedsvæsenet har ikke anerkendt stramt tungebånd i Danmark. Der er dog kommet nye retningslinjer sidste sommer, så nu er det blevet mere anerkendt. Men behandlingen er lægerne stadig ikke helt enige om, og mange tager til Holland og Tyskland og får klippet tungebåndet.

Hvis du føler det måske kunne være det, så kan jeg anbefale Facebook gruppen "Dansk støttegruppe for stramt tungebånd", der er mange gode råd og erfaringer der bliver delt.

Det er jo også muligt det kan være noget helt andet, ville bare lige gøre opmærksom på det  

Anmeld Citér

1. november 2021

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg har fået klippet tungebånd på to af mine børn uden problemer. Jeg bestilte bare tid hos ørehalslægen, så tjekket hun og var enig med mig, så blev det klippet. Mine børn er i dag 13 og 15 år.

Anmeld Citér

1. november 2021

DagGry

Profilbillede for DagGry

Jeg tror helt sikkert, at sutten vil være løsningen for jer. Hvis jeres barn ellers er sund og rask, så skal han nok melde sig og spytte sutten ud, hvis han er sulten og ikke blot ønsker tryghed. 

Jeg har selv tre børn, som alle er blevet ammet, men som også alle har brugt sut fra dag et. De har altid meldt klart ud, hvornår de var sultne og altså ikke kun gad at nøjes med en sut.

Jeg har derfor heller aldrig haft børn, der har hængt i brystet hele tiden, for når de har søgt tryghed, har de fået deres sut. 

Færre gode amninger vil også gøre, at din baby får en mere tilpas mængde mad at arbejde med, og derfor måske kan få lidt mere ro på maven. 

Held og lykke med det. ��

Anmeld Citér

1. november 2021

Charl90

Jeg ville se tiden an. Han er jo så lille. Det er nok bare en periode. Alt er bare en periode med små børn blev min erfaring. Det kan være helt anderledes om én uge. Babyer viser ikke hensyn til deres mors behov, men tænker kun på deres egne. Jeg ville så vidt det er muligt opfylde hans behov for bryst.

Vi introducerede min søn for sut uden problemer med amningen. Du kan evt overveje Bibs, som vist er den som anbefales. 

Anmeld Citér

2. november 2021

nemisis

Profilbillede for nemisis

Det er helt normalt, og bliver snart bedre. Baby vokser rigtig hurtigt i den periode, de har brug for meget næring og tryghed/nærhed for at udvikle sig, men deres mavesæk er lille og skal der fyldes hyppigt for at følge med, og så er det samtidig rigtig hårdt for de helt små at spise så de falder ofte i søvn før de er helt færdige og forbrænder faktisk også en del mens de spiser. 

Bøvler maven så giver sutteriet altså også både ro og trøst som baby måske har brug for hvis det gør ondt i maven. 

Begge mine børn ammede uafbrudt fra 4-12 uger, nu er den yngste 6 mdr og ammes hver 3. time i 10 minutter max. Så har han ikke tid til at ligge dér mere. Så det er kun en periode, om lidt er du videre. Hold ud����

Ifht sut så er det en smagssag. Mine har ikke ville have sut. Den store lærte det aldrig, og det var fint for hun var mit første barn og jeg kunne godt give bryst når hun græd som trøst. Det er sværere med nr.2 da man ind imellem er nød til at tage sig af storesøster først, men lille ror har først lige lært det nu. Han vil dog ikke have den hvis det er sulten der trykker, ligesom han spytter den ud hvis jeg får listet den ind og det ikke var trøst men sult han skulle bruge den til. 

Anmeld Citér

2. november 2021

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen
Kir skriver:

Det er måske værd at undersøge om din baby har stramt tungebånd. Symptomerne kan fx være hyppig amning og at de sluger luft og derfor får mavekneb. Du kan læse mere her: https://www.stramttungebaand.dk/symptomer/#symptomliste-baby

Det har været lidt kontroversielt og mange indenfor sundhedsvæsenet har ikke anerkendt stramt tungebånd i Danmark. Der er dog kommet nye retningslinjer sidste sommer, så nu er det blevet mere anerkendt. Men behandlingen er lægerne stadig ikke helt enige om, og mange tager til Holland og Tyskland og får klippet tungebåndet.

Hvis du føler det måske kunne være det, så kan jeg anbefale Facebook gruppen "Dansk støttegruppe for stramt tungebånd", der er mange gode råd og erfaringer der bliver delt.

Det er jo også muligt det kan være noget helt andet, ville bare lige gøre opmærksom på det  

Det forstår jeg simpelthen ikke at du siger. Altså at det ikke anderkendes i Danmark og mange må tage til udlandet for at få det klippet. 

Min datter havde for kort tungebånd ved fødslen. Hun havde lidt svært ved at sutte ordentligt. Personalet på barselsgangen snakkede om det som noget de tit ser og kigger på. Vi fik det klippet hos en øre-næse-hals læge, da hun var omkring 2 uger gammel, også som en standardting der. Hun mærkede det ikke, det blødte ikke engang. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.