MA og nu også en bio

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2021

Babyyy90

Charl90 skriver:

I år havde jeg en bio og en SA i uge 11.

Bio har jeg ikke betragtet som noget der talte (allerede ved 4+2), men jeg har hørt om andre hvor lægerne tæller bio med.

Ved min SA fik jeg at vide de først ville undersøge yderligere efter 3-4 SA.

Jeg blev gravid igen med det samme efter min SA nu 17 uger. Jeg blev også gravid med min søn lige efter en SA. 

Håber det lykkes for dig snart

Må jeg være nysgerrig på hvorfor du ikke betragter en bio med? 

Og kan du helt præcis forklare mig hvad en bio er

Jeg fik min datter og nu har jeg desværre lige haft 2 i træk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2021

Charl90

Babyyy90 skriver:

Må jeg være nysgerrig på hvorfor du ikke betragter en bio med? 

Og kan du helt præcis forklare mig hvad en bio er

Jeg fik min datter og nu har jeg desværre lige haft 2 i træk

Bio er når ægget ikke sætter sig fast, så en meget tidlig graviditet det går til grunde. Jeg kan ikke huske hvad grænsen er. Mener det er før 6 uger.

Jeg synes det er lidt voldsomt at gøre noget ud af en så tidlig graviditet. En bio kan jo opdages allerede inden forventet mens, hvis man tester tidligt. Mange opdager slet ikke at de har haft en biokemisk graviditet...

Det er mere interessant/bekymrende hvis ægget har sat sig fast og graviditeten rigtigt for i gang, men så alligevel for til grunde.

Det er min holdning. Det er vist individuelt hvad lægerne mener tæller med.

Anmeld Citér

5. november 2021

Babyyy90

Charl90 skriver:

Bio er når ægget ikke sætter sig fast, så en meget tidlig graviditet det går til grunde. Jeg kan ikke huske hvad grænsen er. Mener det er før 6 uger.

Jeg synes det er lidt voldsomt at gøre noget ud af en så tidlig graviditet. En bio kan jo opdages allerede inden forventet mens, hvis man tester tidligt. Mange opdager slet ikke at de har haft en biokemisk graviditet...

Det er mere interessant/bekymrende hvis ægget har sat sig fast og graviditeten rigtigt for i gang, men så alligevel for til grunde.

Sådan har jeg slet ikke set på det og det hjælper faktisk min angst lidt for at abortere igen - tak for svar! 

Anmeld Citér

5. november 2021

Jopige

Charl90 skriver:

Det er ikke helt rigtigt. 
En biokemisk graviditet er alle graviditeter indtil 6+0 og det har intet at gøre med, at ægget sætter sig fast. Du danner først HCG når ægget sætter sig fast, så hvis der du siger skulle være rigtigt, ville man aldrig kunne få en positiv graviditetstest. 

Anmeld Citér

5. november 2021

Esj

Profilbillede for Esj

En bio er til 6+0  og ægget har sat sig fast = derved producere hcg og dermed en positiv test  

Anmeld Citér

5. november 2021

Charl90

Det er ikke helt rigtigt. 
En biokemisk graviditet er alle graviditeter indtil 6+0 og det har intet at gøre med, at ægget sætter sig fast. Du danner først HCG når ægget sætter sig fast, så hvis der du siger skulle være rigtigt, ville man aldrig kunne få en positiv graviditetstest. 

Så ikke helt korrekt formuleret.

Ægget ender med ikke at implementeret sig og vokse i livmoderens slimhinden, men går i stedet til grunde.

Min pointe er bare at det i mine øjne er så tidligt at man ikke bør lægge for meget i det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.