MA og nu også en bio

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.360 visninger
15 svar
2 synes godt om
1. november 2021

Babyyy90

Det her har bare ikke været mit år, nu er der både en Ma og en bio i bagagen, hvor er det øv og hvor man bare mister modet. Det simpelthen så hårdt. 

Heldigvis har jeg min dejlige datter men den skuffelse gang på gang gør bare ondt. 

Hvor mange gange skal man miste før man får et svar? Jeg er rimelig ny i alt det her

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2021

Ananas

Åh nej, øv øv øv! Kæmpe kram

Anmeld Citér

1. november 2021

Esj

Profilbillede for Esj

Øv øv. Det er bare så røv at miste. 

Du spøger hvor mange gange man skal miste før man får svar? Mener du yderligere undersøgelser /udredning?

For så skal man have 3 spontante aborter i træk og alle 3 skal være bekræftet af en læge enten via blodprøve eller ved en scanning.

Så den går desværre ikke at fortælle hvor mange man har haft hvis ikke der noget journal på det desværre :/

Havde selv en sa i marts. ( søgte ikke læge)

Igen i juli og igen i sep. De sidste 2 er bekræftet på gynogelogisk og overståede var den besked jeg fik derude fra  

Anmeld Citér

1. november 2021

__anonym

Profilbillede for __anonym
Babyyy90 skriver:

Det her har bare ikke været mit år, nu er der både en Ma og en bio i bagagen, hvor er det øv og hvor man bare mister modet. Det simpelthen så hårdt. 

Heldigvis har jeg min dejlige datter men den skuffelse gang på gang gør bare ondt. 

Hvor mange gange skal man miste før man får et svar? Jeg er rimelig ny i alt det her

Er ked af dine tab, det er forfærdeligt at opleve

Som Esj nævner, skal man have mistet 3 gange i træk, hvis det er før uge 12.

Det er ikke helt korrekt, at graviditeterne skal være bekræftet ved enten scanning eller blodprøve. Se evt. sundhed.dk : https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/graviditet/sygdomme-og-komplikationer/komplikationer-i-graviditeten/gentagne-graviditetstab/ 

Men skal ikke kunne sige, om der er forskel fra læge til læge

Lang historie kort: Jeg har mistet 3 gange, hvoraf den ene kun er bekræftet mundligt hos min læge. De 2 andre er også kun bekræftet enten mundtligt eller skriftligt hos min læge, hvorefter jeg er blevet fulgt af sygehuset, fordi mit HcG først var faldende, derefter stigende for så endeligt at være faldende.

Min læge henviste min kæreste og jeg efter 3. graviditetstab, og vi er nu i udredning for gentagne graviditetstab. Og min læge har kun kaldt dem spontane aborter uanset længde på graviditeterne 

Anmeld Citér

1. november 2021

Esj

Profilbillede for Esj
__anonym skriver:

Er ked af dine tab, det er forfærdeligt at opleve

Som Esj nævner, skal man have mistet 3 gange i træk, hvis det er før uge 12.

Det er ikke helt korrekt, at graviditeterne skal være bekræftet ved enten scanning eller blodprøve. Se evt. sundhed.dk : https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/graviditet/sygdomme-og-komplikationer/komplikationer-i-graviditeten/gentagne-graviditetstab/ 

Men skal ikke kunne sige, om der er forskel fra læge til læge

Lang historie kort: Jeg har mistet 3 gange, hvoraf den ene kun er bekræftet mundligt hos min læge. De 2 andre er også kun bekræftet enten mundtligt eller skriftligt hos min læge, hvorefter jeg er blevet fulgt af sygehuset, fordi mit HcG først var faldende, derefter stigende for så endeligt at være faldende.

Min læge henviste min kæreste og jeg efter 3. graviditetstab, og vi er nu i udredning for gentagne graviditetstab. Og min læge har kun kaldt dem spontane aborter uanset længde på graviditeterne 

Det er bare mig der glemte den positive urin prøve   gynogelogisk afd i Aalborg vil ikke undersøge / udrede eller lign før en graviditet er påvist og ført i journalen. Om det så er via scanning blodprøve eller urinprøve det er et fedt men de godtager ikke at man møder op og fortæller at man hjemme i stuen har aboteret 3 gange uden læge kontakt /vagtlæge gynogelogisk har været inde over alle 3 gange

Forklaring lød, at det simpelthen var for at undgå de par der bare var hamrende desperate og "snød" sig til flere abortere end der var realt. Hvor så havde de aalllt for mange par inde der egentligt ikke var kandidater, men det blot var tålmodigheden der trykkede  

Anmeld Citér

1. november 2021

__anonym

Profilbillede for __anonym
Esj skriver:

Det er bare mig der glemte den positive urin prøve   gynogelogisk afd i Aalborg vil ikke undersøge / udrede eller lign før en graviditet er påvist og ført i journalen. Om det så er via scanning blodprøve eller urinprøve det er et fedt men de godtager ikke at man møder op og fortæller at man hjemme i stuen har aboteret 3 gange uden læge kontakt /vagtlæge gynogelogisk har været inde over alle 3 gange

Forklaring lød, at det simpelthen var for at undgå de par der bare var hamrende desperate og "snød" sig til flere abortere end der var realt. Hvor så havde de aalllt for mange par inde der egentligt ikke var kandidater, men det blot var tålmodigheden der trykkede  

Men det er så deres krav, og ikke nødvendigvis alles krav. 
Jeg har hverken fået bekræftet mine graviditeter med urinprøve, blodprøver eller scanning hos lægen. Min læges besked var, at de stolede på at det var rigtigt, når nu jeg havde testet derhjemme. Blodprøver og scanninger er opstået i forbindelse med mine 3 aborter de 2 af gangene. 
Mine er som nævnt kun blevet bekræftet først mundtligt eller skriftligt. Så det er nok korrekt, at lægen på en eller anden måde selvfølgelig skal være orienteret, men ikke nødvendigvis med urinprøve, blodprøver eller scanninger.

Hvilket også er derfor jeg skriver, at det kan være forskelligt fra læge til læge hvordan man vil have en graviditet bekræftet, og dermed registeret for at kunne henvise til udredning for gentagne graviditetstab

Anmeld Citér

1. november 2021

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Jeg føler med dig. Jeg havde også en MA i februar og en bio i september

Anmeld Citér

1. november 2021

Charl90

I år havde jeg en bio og en SA i uge 11.

Bio har jeg ikke betragtet som noget der talte (allerede ved 4+2), men jeg har hørt om andre hvor lægerne tæller bio med.

Ved min SA fik jeg at vide de først ville undersøge yderligere efter 3-4 SA.

Jeg blev gravid igen med det samme efter min SA nu 17 uger. Jeg blev også gravid med min søn lige efter en SA. 

Håber det lykkes for dig snart

Anmeld Citér

2. november 2021

Babyyy90

Esj skriver:

Øv øv. Det er bare så røv at miste. 

Du spøger hvor mange gange man skal miste før man får svar? Mener du yderligere undersøgelser /udredning?

For så skal man have 3 spontante aborter i træk og alle 3 skal være bekræftet af en læge enten via blodprøve eller ved en scanning.

Så den går desværre ikke at fortælle hvor mange man har haft hvis ikke der noget journal på det desværre :/

Havde selv en sa i marts. ( søgte ikke læge)

Igen i juli og igen i sep. De sidste 2 er bekræftet på gynogelogisk og overståede var den besked jeg fik derude fra  

Den første var jeg på hospitalet og med min bio skal jeg til lægen til en snak. Så forhåbentlig er det nok

Anmeld Citér

2. november 2021

Babyyy90

Sommersol2021 skriver:

Jeg føler med dig. Jeg havde også en MA i februar og en bio i september

Det bare ikke sjovt, man føler virkelig der er noget galt med en ❤

God vind din vej!!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.