Jeg skal have medicinsk abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2021

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia
Anonym skriver:

Hold da op. Jeg ryster lidt på hovedet. 

Ts spørger ind til selve forløbet og egentlig ikke ind til valget om abort..

Synes faktisk ikke man kan være bekendt at stikke lidt til hovedet, om underforstået, om det er det rigtige valg ts har truffet..

Det er altså helt normalt at abort  tricker nogle følelser i den der skal igennem det, gråd, forvirring, vrede mmog det er helt okay og en fuldstændig normal reaktion, men det er da ikke ensbetydende med at valget ikke er det rigtige..

At få barn med en man har "kendt" i langt under i måned er måske hellere ikke det mest genovervejet valg. Og tænker faktisk også der er en mand i det her, der potentielt også har en holdning.. Så ved jeg godt at mændene bliver kastet for ulvene herinde, hvis han ikke har undgået en graviditet, men ikke synes er barn er det fedeste..  Men Come on ladys.

Nogle gange må vi som voksne træffe nogle rigtige trælse lorte valg, taget udfra et større perspektiv. 

Ts. Har selv fået en medicinsk abort  i uge 8. Det gik ganske fredelig. Jeg oplevede det uden smerter og som en lidt kraftigere menstruation blødning, der varede i en lille uge  

Jeg kan faktisk kun bakke op omkring det. Selvom jeg er afklaret omkring en abort er jeg da ikke i tvivl om, at hvis jeg en dag stod i situationen, så ville jeg også blive både ked og usikker over det. Jeg har jo dejlige børn i forvejen og måske ville en til være en gave..? Eller måske ville den her være den der fik hele dagligdagen til at ramle og så var man ikke i et fast, stabilt forhold hvor den anden så kunne tage over.. 

Det er ikke synderlig velovervejet at få et barn med en man lige har mødt. Især ikke når han så ikke vil have det. Man kender jo heller ikke hinanden og ved derfor heller ikke om hvorvidt man er gode forældre sammen. Jeg er glad for at jeg ikke er mand. Jeg ville være så bange for at jeg pludselig stod i en situation hvor jeg havde gjort en gravid og hun ville have barnet. Så kunne jeg enten være en far i absentia og bare betale hver måned eller jeg kunne få barn med en, som jeg måske havde det sjovt med, men ikke mente var mor - materiale for mig. ����

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.