Dårlig nf tal 1:74 grundet blodprøve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2021

Charl90

Når I sammenligner med trådstarters tal, så husk lige at der er forskel på MoM værdierne og de reelle værdier, som man aflæser i blodprøvesvarne.

Hvis man selv prøver at omregne tallene via den beregner der kommer frem ved googlesøgning, så skal I vide at der findes mange forskellige modeller til beregningen og den papp-a MoM værdi man når frem til der, ikke er den samme som den de regner sig frem til til NF.

Jeg regnede mig selv frem til en papp-a MoM værdi på kun 0,24 via Google... JM sagde at hun nåede frem til 0,49...

Jeg fik en "ok" score på 1:448 den lave score var på baggrund af mine blodprøver. Papp-a var til den lave side og hcg til den høje side. Vi valgte selv at købe en panoramatest (NIPT test på blodprøve) og fik svar fra dem om at risikoen ud fra deres blodprøveanalyse (over 99% sikker) var 1:10.000. 

Ro i maven indtil du får andet at vide.

Husk at deres score ikke er en endelig risiko. Deres screening er kun 90% sikker og scoren er til for at fange dem der ud fra de givne kriterier vurderes at have størst risiko og tilbyde dem en dyrere og mere omfattende test.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2021

MelisaK

Charl90 skriver:

Når I sammenligner med trådstarters tal, så husk lige at der er forskel på MoM værdierne og de reelle værdier, som man aflæser i blodprøvesvarne.

Hvis man selv prøver at omregne tallene via den beregner der kommer frem ved googlesøgning, så skal I vide at der findes mange forskellige modeller til beregningen og den papp-a MoM værdi man når frem til der, ikke er den samme som den de regner sig frem til til NF.

Jeg regnede mig selv frem til en papp-a MoM værdi på kun 0,24 via Google... JM sagde at hun nåede frem til 0,49...

Jeg fik en "ok" score på 1:448 den lave score var på baggrund af mine blodprøver. Papp-a var til den lave side og hcg til den høje side. Vi valgte selv at købe en panoramatest (NIPT test på blodprøve) og fik svar fra dem om at risikoen ud fra deres blodprøveanalyse (over 99% sikker) var 1:10.000. 

Ro i maven indtil du får andet at vide.

Husk at deres score ikke er en endelig risiko. Deres screening er kun 90% sikker og scoren er til for at fange dem der ud fra de givne kriterier vurderes at have størst risiko og tilbyde dem en dyrere og mere omfattende test.

Jeg skriver netop os det handler om mere, vægt hvornår prøven er taget og derinde os din alder, så man kan ikke samligne����. Ville slet ikke gøre folk bekymret ����

Anmeld Citér

23. oktober 2021

Charl90

MelisaK skriver:

Jeg skriver netop os det handler om mere, vægt hvornår prøven er taget og derinde os din alder, så man kan ikke samligne����. Ville slet ikke gøre folk bekymret ����

Det er slet ikke myntet på dig jeg er helt enig.

Jeg kunne bare se at andre kommenterede og var nervøse fordi de sammenlignede. Det skal man endelig holde sig fra.

Så jeg ville bare give min egen oplevelse som eksempel.

Jeg tænkte også at det kunne lette din bekymring lidt. Risikoen på 1:74 er jo kun ud fra NF test. Ligesom min 1:448 også viste sig at være 1:10.000 ud fra en mere præcis test

Anmeld Citér

23. oktober 2021

MelisaK

Charl90 skriver:

Det er slet ikke myntet på dig jeg er helt enig.

Jeg kunne bare se at andre kommenterede og var nervøse fordi de sammenlignede. Det skal man endelig holde sig fra.

Så jeg ville bare give min egen oplevelse som eksempel.

Jeg tænkte også at det kunne lette din bekymring lidt. Risikoen på 1:74 er jo kun ud fra NF test. Ligesom min 1:448 også viste sig at være 1:10.000 ud fra en mere præcis test

Ja det er vildt nok ��

Anmeld Citér

23. oktober 2021

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
MelisaK skriver:

Hej  

jeg var fredag den 15 til nf. 
baby så helt fin ud, lidt doven i forhold til mine andre børn, havde slet ikke tænkt tanken vi kunne få dårlig nf tal. 
men da hun kom til mine blodprøver trak det ned. 
og jeg endte på 1;74 for Down syndrom. 
min app a tal var kun 0,211 og beta hcg er 78,82 

først onsdagen efter kunne jeg få taget moderkageprøven. Den var ikke så slem som forventet og jeg har nåle skræk, men måske det fordi min mand var ved og besvime og alt mit fokus måtte ligge på ham

nu det bare den lange vente tid. Årh den er hård. Jeg har søgt nettet tyndt for tråde omkring det. 
men hvis nogen har lyst til og dele gode som dårlige erfaringer så jeg kan relaterer til noget i vente tiden ville jeg blive glad ����❤️. 

Jeg har også været der med at blodprøven trak det ned..

jeg kender ikke tallene i blodprøven..

men jeg har prøvet med først med nummer 2 1: 95 og med nummer 3 1:36..

men moderkagebiopsi viste der intet var begge gange...

og ja ventetiden er skrækkelig når det er sådan et svar man venter på..

Anmeld Citér

23. oktober 2021

MelisaK

Wampires skriver:

Jeg har også været der med at blodprøven trak det ned..

jeg kender ikke tallene i blodprøven..

men jeg har prøvet med først med nummer 2 1: 95 og med nummer 3 1:36..

men moderkagebiopsi viste der intet var begge gange...

og ja ventetiden er skrækkelig når det er sådan et svar man venter på..

Årh hvor dejligt det intet viste alligevel ����❤️! 
håber vi for samme svar

Anmeld Citér

28. oktober 2021

Anonym

Anonym skriver:

Mit papp er endda mindre end din kan jeg se

Så fik jeg overstået min nakkefoldscanning idag 1:17.000 fik vi, så nu er der ro på, pyha 

Anmeld Citér

28. oktober 2021

aLOTofmother

Anonym skriver:

Så fik jeg overstået min nakkefoldscanning idag 1:17.000 fik vi, så nu er der ro på, pyha 

Er det ikke lidt ringe situationsfornemmelse at skrive om dit super flotte tal i en tråd fra en med 'dårlige' tal, som er meget bekymret

Anmeld Citér

28. oktober 2021

StineW79

Profilbillede for StineW79

Har et hold venner der fik 1-7. De har i dag en sund og rask datter på snart 16 år. Vh Stine 

Anmeld Citér

29. oktober 2021

Anonym

aLOTofmother skriver:

Er det ikke lidt ringe situationsfornemmelse at skrive om dit super flotte tal i en tråd fra en med 'dårlige' tal, som er meget bekymret

Jeg beklager virkelig virkelig meget, jeg har fået forvekslet den her tråd med en anden hvor der var svar fra hendes prøver og alt var fint  

Jeg ved ikke hvordan jeg sletter min kommentar igen, men igen jeg beklager virkelig meget. Og så håber jeg rigtig meget at trådstarter her får et super godt svar tilbage meget snart 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.