Logisk ved afhentning og aflevering i børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.401 visninger
11 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. oktober 2021

Anonym trådstarter

Hej,

Jeg har en søn på 3 måneder og en søn der går i børnehave. Jeg har indtil nu haft min søn i sin lift ved afhentning og aflevering af den store. Men det vare ikke længe, før han er for stor til at ligge i liften. Hvordan har i andre med gjort med de små, når i skulle hente og aflevere? Det kan jo desværre ikke altid times med, at han sover i barnevognen når jeg henter. Det er ikke muligt at køre barnevognen med ind.

Jeg tænker at garderoben vil være for våd og beskidt her til vinter, til at jeg bare kan ligge ham på gulvet. Den store kræver stadig hjælp til at få overtøj af og på, så jeg kan heller ikke bare have ham siddende på armen ��

Jeg kan slet ikke se hvordan jeg skal få det til at hænge sammen �� hvad har i andre gjort?

På forhånd tak! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2021

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg havde mine med ind i autostolen.

Anmeld Citér

22. oktober 2021

Anonym trådstarter

Meyer skriver:

Jeg havde mine med ind i autostolen.

Det er også smart!

Vi bor dog kun 5 min gang fra børnehaven, så vi tager aldrig bilen. 

Anmeld Citér

22. oktober 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Hvis du kører i bil: autostol

Hvis han ligger og sover i barnevognen: have en alarm med og stil ham ude foran 

Hvis han er vågen, og du går derhen: tag ham med ind evt. med dynen fra barnevognen, og så læg ham på et bord (hvor du selvfølgelig kan holde øje), eller hvis der er en sofa eller plads i garderoben ved siden af din store søn..

Anmeld Citér

22. oktober 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

I så fald ville jeg overveje vikle. Hvis I er gående er det virkelig en god løsning. Hvis det bliver bil, kan det være autostol hvis ikke du vil flytte for meget på ham. 

Anmeld Citér

22. oktober 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Hvis det ikke er muligt at lægge ham nogle af de steder, så tag et tæppe med, der gerne må blive beskidt og så læg ham på gulvet.. Evt. et billigt tæppe, der så bare er foldet nogle gange sammen 

Anmeld Citér

22. oktober 2021

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Bæresele eller vikle. Og din søn lærer os hurtigt at tage tøj af og på selv, tiden går jo, og det er da en oplagt mulighed til at lære ham at være selvhjulpen ��

Anmeld Citér

22. oktober 2021

fehår

Bæresele eller vikle. Der går heller ikke lang tid, inden du kan bære baby på ryggen.

Anmeld Citér

22. oktober 2021

Soonmom

Hvis han sover/slapper af i barnevognen. Alarm med ind 

Hvis han er vågen brugte vi vikle, som jeg bare havde under jakken

Anmeld Citér

22. oktober 2021

aLOTofmother

Helt klart vikle, I dette tilfælde ringslynge, som er hurtigt af og på. Det bruger jeg med min datter på seks uger, hvis hun er vågen. Ellers babyalarm med ind

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.