Fødselsdag for børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.957 visninger
10 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. oktober 2021

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Hej.

Vi skal holde børnefødselsdag for børnehaven på tirsdag. 25 børn fra 3-6 år. 

De kommer kl 9:30 og tager afsted kl 11:30. Vi har bestemt menu - pølsehorn, pasta og grønt, og kagemand til dessert.

Hvad skal vi ellers tænke på? Vi planlægger en lille skattejagt med en ganske lille slikpose pr barn som præmie.

Vi har aldrig prøvet det før pga corona. Jeg er ret så gravid, så vil gerne holde det lidt low key, så jeg ikke er helt smadret bagefter. Men vi vil jo også gerne have at ungerne hygger sig mens de er her.

Så gode råd og fif modtages.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Dutelidut skriver:

Hej.

De kommer kl 9:30 og tager afsted kl 11:30. Vi har bestemt menu - pølsehorn, pasta og grønt, og kagemand til dessert.

Hvad skal vi ellers tænke på? Vi planlægger en lille skattejagt med en ganske lille slikpose pr barn som præmie.

Vi har aldrig prøvet det før pga corona. Jeg er ret så gravid, så vil gerne holde det lidt low key, så jeg ikke er helt smadret bagefter. Men vi vil jo også gerne have at ungerne hygger sig mens de er her.

Synes det der er fint det I har. 

Der skal nok også vises værelse og legetøj frem. 

Anmeld Citér

20. oktober 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Vi holdt fødselsdag en enkelt gang for børnehaven. Vi havde lagt en engangsdug ud på stuegulvet, så var der plads til alle. Vi havde lavet minipizzaer og så gnavegrønt, og de spiste ikke ret meget. Så jeg vil anbefale at du ikke har det helt store planlagt. Bagefter fik de pandekager. De havde travlt med bare at lege med legetøjet og så var tiden gået, så vi havde slet ikke tid til noget planlagt. Vi havde heller ikke rigtig årstiden med os (vinter), men hvis det var om sommeren, tænker jeg at vi havde lukket dem ud i haven, og så kunne man måske nemmere have planlagt nogle små aktiviteter

Anmeld Citér

20. oktober 2021

Frfriis

Profilbillede for Frfriis

Vi har netop holdt fødselsdag for børnehaven. Det var heldigvis tørvejr, så hele banden var i vores gård. Det var deres turdag, så de havde madpakker med og så sørgede vi for saft og kage. Vi havde lidt sæbebobler og et par bolde og ellers legede de med det der var til rådighed 

Mvh

Anmeld Citér

21. oktober 2021

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det lyder som en god fødselsdag

En anbefaling er, at fjerne det legetøj som dit barn ikke ønsker, at der bliver leget med. Ofte sker der det når man har børn med hjem fra ens børnehave, så vil ens barn ikke have, at de leger med noget bestemt

Anmeld Citér

21. oktober 2021

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Dutelidut skriver:

Hej.

Vi har holdt børnehave fødselsdag mange gange (har 3 børn) min erfaring viser at børnene mest har lyst til at se værelset, og lege med legetøj. De spiser meget mindre end man regner med. Efter middag plejer jeg at sige man går i haven for at lege, på den måde får de sidste børn spist færdig, du kan ryde op og du slipper for at 25 børn står oven i hinanden med sko på, for at komme hjem. Hvilket også giver ro for pædagogerne.

Fjern favorit legetøjet, så bliver dit barn ikke nær så hed af det hvis det skulle ske noget går i stykker.

Anmeld Citér

21. oktober 2021

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen
Lillehjerte skriver:

Vi holdt fødselsdag en enkelt gang for børnehaven. Vi havde lagt en engangsdug ud på stuegulvet, så var der plads til alle. Vi havde lavet minipizzaer og så gnavegrønt, og de spiste ikke ret meget. Så jeg vil anbefale at du ikke har det helt store planlagt. Bagefter fik de pandekager. De havde travlt med bare at lege med legetøjet og så var tiden gået, så vi havde slet ikke tid til noget planlagt. Vi havde heller ikke rigtig årstiden med os (vinter), men hvis det var om sommeren, tænker jeg at vi havde lukket dem ud i haven, og så kunne man måske nemmere have planlagt nogle små aktiviteter

I relation til den engangsdug - smid nogle tusser eller farveblyanter på bordet. Det er FEDT at få lov til at tegne på dugen. Gerne en voksdug under så. 

Og ja, planlæg endelig ikke det vilde. En enkelt aktivitet som skattejagten er fin. Tiden går forbavsende hurtigt, og børnene vil også bare gerne lege med det legetøj, der er. 

Mad spiser de overraskende lidt af. Det er mere spændende at lege, 

Anmeld Citér

21. oktober 2021

Charl90

Jeg anede ikke at man holdt fødselsdag for børnehaven min søn er lige fyldt 3år og vil ikke engang tager noget med til at dele ud (han var syg henover fødselsdagen).

Jeg synes det lyder som et godt arrangement og respekt for det! Jeg har ikke hørt om noget lignende i min søns børnehave og det er jeg sådan set glad for det er da et stort arrangement at få besøg af 25 børn + pædagoger og at skulle tage fri fra arbejde.

Anmeld Citér

21. oktober 2021

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Jeg anede ikke at man holdt fødselsdag for børnehaven min søn er lige fyldt 3år og vil ikke engang tager noget med til at dele ud (han var syg henover fødselsdagen).

Jeg synes det lyder som et godt arrangement og respekt for det! Jeg har ikke hørt om noget lignende i min søns børnehave og det er jeg sådan set glad for det er da et stort arrangement at få besøg af 25 børn + pædagoger og at skulle tage fri fra arbejde.

Jeg tror også, det er ret usædvanligt, at man har hele børnehaven på besøg. Det virker til, det kan være fordi, det er en lille børnehave (kun 25 børn) og så der er pædagoger med. 

I min datters børnehave holdt de fødselsdag for børnene af samme køn på samme stue og det først fra de blev 5 år. Det var et par timer hjemme i en weekend. I min datters tilfælde havde vi så 8 jævnaldrende piger på besøg. 

De havde dog lidt med til at dele ud til stuen allerede fra de blev 3 år. 

Anmeld Citér

21. oktober 2021

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Mange tak for jeres svar. Det er dejligt med nogle erfaringer ��

Ja, det er noget af et arrangement, vi bliver kastet ud i - der er også mange, som bare deler ud i børnehaven, men de har en tradition  for at de gerne tager ud hvis de bliver inviteret, og så syntes vi det ville være sjovt for vores datter. Jeg arbejdede selv i børnehave som pædagoghjælper da Keg var helt ung, og jeg elskede, når vi var inviteret til fødselsdag. 

De har oven i købet lejet en bus herud - vi bor 3 km fra børnehaven, så det blev lidt langt at gå for de små… så de går all in.

Jeg har fået kolde fødder 140 gange i processen. Jeg har termin på næste søndag, og det tager vi selvfølgelig forbehold for… Men min mand har taget omsorgsdag, så det går nok det hele, medmindre jeg går i fødsel midt i det hele!!!! Så er det godt de har pædagoger med…

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.