Pletblødninger i 12. Uge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.414 visninger
19 svar
5 synes godt om
20. oktober 2021

BlobBob

Jeg er førstegangsgravid og 11+2 i dag. 

Jeg har haft pletblødninger siden søndag. Tænkte først det bare var en kontaktblødning efter samleje, men har pletblødt hver dag siden, mest om eftermiddagen. 

Har været ved lægen som tog blodprøve i går og skal tage igen i morgen.. 

Jeg har bare brug for at høre om andre har lignende erfaringer og hvordan det er gået. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2021

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Hvilken farve og hvilken mængde er det? 

jeg har oplevet en sa, dog ikke så sent. Der havde jeg en smule brunt udflåd, men efter 2 timer blødte jeg meget. 
i den her graviditet har jeg haft lidt brunt udflåd uden det har haft betydning. 

Anmeld Citér

20. oktober 2021

BlobBob

Det er friskt blod hver gang og svinger mellem at være lidt farve på toiletpapiret til at være lidt mere end et trusseindlæg kan klare.. for derefter at stoppe igen. 

Jeg er super forvirret over det. 

Har indtil videre ikke haft underlivssmerter hvilket jeg tænker er et godt tegn, men jeg er så bekymret for at det udvikler sig. 

Anmeld Citér

20. oktober 2021

Charl90

I min forrige graviditet begyndte jeg at pletbløde efter samleje ved 10+5 (cirka). Dagen efter tog blødningen til, jeg fik menssmerter som blev meget slemme og så aborterede jeg.

I denne graviditet pletbløde jeg også i uge 11. Jeg kom til tjek på hospitalet og alt var som det skulle være det var bare en blodansamling, hvilket er helt normalt. 

Jeg tænker ikke man er i tvivl hvis det er en spontan abort så sent. Jeg havde slemme smerter og meget blod. Og så kommer blommesækken jo også ud... Så jeg synes det lyder som en blodansamling. Godt at du lige før tjekket hcg. Måske du kan få rykket din Nakkefoldsscanning lidt frem?

Held og lykke med graviditeten

Anmeld Citér

20. oktober 2021

Esj

Profilbillede for Esj

Øv med blødningerne det kan være alt og ingenting. På gynogelogisk akut afd. Er hovedregelen at en lille pletblødning er okay, en 5 krones str.  Og det vil man umiddelbart ikke undersøge yderligere. Men har man flere blødninger og der skal et bind til, så skal det undersøges. For der er ikke "efter bogen"  men dog muligt vil bestemt mene, du bør kontrol scannes. Ring evt til vagtlæge som kan henvise dig videre. 

Håber alt viser sig at være  okay

Anmeld Citér

20. oktober 2021

Charl90

Prøv at ringe 1813 og efterspørg at de kontakter hospitalets gyn. akut afd. for gravide. De ville i hvert fald meget gerne se mig begge gange jeg blødte de var meget omsorgsfulde. De sagde også at jeg ikke behøvede ringe 1813 når jeg var så langt, men bare kunne kontakte dem direkte. Måske du kan finde deres nummer?

Man skal fortælle hvor mange vind man bløder i timen. Bare så du lige kan tænke over det.

Man ved nemlig aldrig hvem man lige fanger hos 1813. Nogen siger bare man må se tiden an og at det er naturens gang..... Sandt nok, men man får en afklaring og forståelse af situationen som man ellers ikke havde fået

Hvis du ringer 1813 kan jeg anbefale at ringe kl 5 om morgnen det er ingen kø...

Anmeld Citér

20. oktober 2021

MJL88

Jeg ville nok også prøve at ringe til vagtlægen, nu du er så langt henne  

Ved min spontane abort 8+2 var jeg ikke i tvivl om at det var det. Startede med brun udflåd lørdag, søndag var der frisk blod når jeg tørrede mig hele formiddagen og så om eftermiddagen kunne jeg fylde er helt bind i et “skyl”. Så der kom voldsomt meget blod! Og jeg havde også kraftige smerter, sådan at hverken ipren eller panodil hjalp.. 

Blødninger betyder heldigvis ikke altid spontan abort, og tænker også det er mega positivt at du ikke har smerter

Anmeld Citér

21. oktober 2021

BlobBob

Tak for alle jeres svar.

Jeg har lige været til læge og få taget anden blodprøve. 

Jeg bløder stadig periodisk men ingen smerter.. prøver at væbne mig med tålmodighed og ellers må jeg jo prøve 1813.

Anmeld Citér

21. oktober 2021

EKAB

Profilbillede for EKAB

Er du blevet scannet på noget tidspunkt i denne graviditet?

Anmeld Citér

21. oktober 2021

Esj

Profilbillede for Esj
BlobBob skriver:

Tak for alle jeres svar.

Jeg har lige været til læge og få taget anden blodprøve. 

Jeg bløder stadig periodisk men ingen smerter.. prøver at væbne mig med tålmodighed og ellers må jeg jo prøve 1813.

Tror ikke engang du kan konkludere noget med blødprøver så langt henne.  Hcg skal ikke fordoble sig længere jo? Hvorfor hulan er du ikke blevet sendt direkte til en scanning.

Der er jo ikke tale om en pletblødning, når det er over flere dage samt at du ikke altid kan nøjes med et trusse indlæg.

En spontan abort er bestemt ikke altid = med smerter. Har personlig aldrig haft smerter og har aborteret 4 gange.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.