Hjælp kan jeg være gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2021

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

Ja, dette tal i kombination med de mange andre faktorer, udelukker fuldstændig at der kunne være tale om en graviditet.

Jeg er nysgerrig på, hvorfor du stadig er i tvivl, når alle undersøgelser og test tydeligt vider, at en graviditet er helt udelukket? 

Det kan jeg ikke svare reelt på. Jeg har nok udviklet en testmani og en frygt hvor jeg ikke ser på fakta. 

Jeg er normalt et meget faktabaseret menneske men jeg har været under utrolig pres på arbejde så måske er det blevet et sygt holdepunkt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2021

Anonym

Det kan jeg ikke svare reelt på. Jeg har nok udviklet en testmani og en frygt hvor jeg ikke ser på fakta. 

Jeg er normalt et meget faktabaseret menneske men jeg har været under utrolig pres på arbejde så måske er det blevet et sygt holdepunkt

Du er helt og aldeles ikke gravid. Sorry for at sige det så direkte, men det er du ikke. Med 0,3 i hcg, har du jo hvad der svarer til et helt normalt hcg niveau for en ikke-gravid, som endda løber op til <2 hcg. Så når scanning ikke viser noget, og blodprøven siger det samme, så er der ingen jordisk chance for at du er gravid. Desværre Tror desværre at du psyker dig selv for meget, fordi du selvfølgelig ønsker det så højt

Anmeld Citér

20. oktober 2021

Anonym

Anonym skriver:

Tak for svar 

Jeg tænkte også at lægen ville have kunne mærke en noget større livmoder i uge 14

Ja, i uge 14 ville du jo have været til nakkefoldsscanning med flere hundrede tusind i hcg niveau... og helt klart en stor livmoder! 

Anmeld Citér

20. oktober 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja, i uge 14 ville du jo have været til nakkefoldsscanning med flere hundrede tusind i hcg niveau... og helt klart en stor livmoder! 

Jeg er med på hvad du mener. Jeg tror jeg er blevet psyket af alle de historier der er online med kvinder der har testet negative længe

Anmeld Citér

20. oktober 2021

Anonym

Jeg er med på hvad du mener. Jeg tror jeg er blevet psyket af alle de historier der er online med kvinder der har testet negative længe

De historier skal man passe på med Tror mest det er for folk, der ikke helt vil indse at testen er negativ... = ingen graviditet.

Jo, MEGET få tester måske positivt sent (som i MEGET FÅ), dvs. uge 4-5 stykker, men det andet er fysisk umuligt. 

Der er ikke andet at gøre end at vente på din menstruation og så op på hesten i næste cyklus

Anmeld Citér

20. oktober 2021

Esj

Profilbillede for Esj

Du er med 110% sikkerhed ikke gravid.

En hcg blodprøve på 0,3 udelukker fuldstændig en graviditet.

Ligeledes har du blevet klinisk undersøgt. Både indvendig og udvendigt. Du er på ingen tænkelige måder gravid. 

Anmeld Citér

20. oktober 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Du er med garanti ikke gravid. Alle tests og undersøgelser viser et fuldstændig normalt resultat for en ikke-gravid. Man kan godt have en smule hcg i kroppen uden at være gravid, jeg mener det er helt op til 5. 

Men jeg kan ikke helt tolke om du er nervøs for at du er uønsket gravid når du skriver at du er på p-piller? Hvis det var en ønsket graviditet var du vel ikke på prævention? 

Men jeg kan fortælle at da jeg var omkring de 20 blev jeg pludselig nervøs for om jeg kunne være blevet gravid mens jeg var på p-piller, og altså på et meget upassende tidspunkt. Jeg tog en test og der kom en streg. Jeg blev helt hylet ud af den da jeg troede at den var positiv hvis der kom en streg, indtil jeg fik læst indlægssedlen og fik overbevist min hjerne om at der faktisk skulle to streger til en positiv Så prøv om du ikke kan tænke logisk og se at det slet ikke giver mening at du skulle være gravid

Anmeld Citér

20. oktober 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna

I uge 14 har en baby arme og ben, en sød lille næse og man kan endda se kønnet. Din mave er helt sikkert vokset, og måske medfølger en masse gener (dog ikke en garanti).

Hvordan kan du tro, du er gravid?

Et Hcg op til 5 er helt normalt hos ikke gravide og skal gerne være flere tusind kort tid hos en gravid. 

Anmeld Citér

20. oktober 2021

Anonym trådstarter

Lillehjerte skriver:

Du er med garanti ikke gravid. Alle tests og undersøgelser viser et fuldstændig normalt resultat for en ikke-gravid. Man kan godt have en smule hcg i kroppen uden at være gravid, jeg mener det er helt op til 5. 

Men jeg kan ikke helt tolke om du er nervøs for at du er uønsket gravid når du skriver at du er på p-piller? Hvis det var en ønsket graviditet var du vel ikke på prævention? 

Men jeg kan fortælle at da jeg var omkring de 20 blev jeg pludselig nervøs for om jeg kunne være blevet gravid mens jeg var på p-piller, og altså på et meget upassende tidspunkt. Jeg tog en test og der kom en streg. Jeg blev helt hylet ud af den da jeg troede at den var positiv hvis der kom en streg, indtil jeg fik læst indlægssedlen og fik overbevist min hjerne om at der faktisk skulle to streger til en positiv Så prøv om du ikke kan tænke logisk og se at det slet ikke giver mening at du skulle være gravid

Jeg ønsker ikke at være gravid men har ikke kunne skubbe følelsen til side

Anmeld Citér

20. oktober 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg ønsker ikke at være gravid men har ikke kunne skubbe følelsen til side

Forhåbentlig kan du få lidt ro i sjælen nu så For du kan med sikkerhed vide, at du ikke er gravid

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.