Hjælp kan jeg være gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.068 visninger
20 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. oktober 2021

Anonym trådstarter

Jeg har testet og teste i mange uger nu uden at få positiv tests

Jeg er på p-piller og havde to blødninger inden jeg tog til scanning og sexen lå før de to og der har ikke været noget siden

Jeg var til scanning i uge 8+6 og der var intet at se. Ingen gestationssæk.

Følelsen af graviditet var der stadig så jeg fik målt mit hcg i hvad der ville være uge 14 og resultatet blev <0,3 iu/l

Lægen lavede en GU og mærke en normal størrelse livmoder på størrelse med en lille pære eller knyttet hånd

Er graviditet helt udelukket med ovenstående? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2021

Anonym

Ja fuldstændig, desværre 

Anmeld Citér

20. oktober 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Ja, graviditet er fuldkommen udelukket når der både er tale om negative test, negative blodprøver og scanninger og undersøgelse af livmoder. Du er ikke gravid. Men din læge må hjælpe dig med at udrede, hvad der så er i vejen. Held og lykke. 

Anmeld Citér

20. oktober 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja fuldstændig, desværre 

Er det på grund af hcg niveauet du siger det? 

Anmeld Citér

20. oktober 2021

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

Ja, graviditet er fuldkommen udelukket når der både er tale om negative test, negative blodprøver og scanninger og undersøgelse af livmoder. Du er ikke gravid. Men din læge må hjælpe dig med at udrede, hvad der så er i vejen. Held og lykke. 

Tak for svar 

Jeg tænkte også at lægen ville have kunne mærke en noget større livmoder i uge 14

Anmeld Citér

20. oktober 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tak for svar 

Jeg tænkte også at lægen ville have kunne mærke en noget større livmoder i uge 14

Scanningsstedet scannede både udvendig og indvendig 

Anmeld Citér

20. oktober 2021

Anonym

Anonym skriver:

Er det på grund af hcg niveauet du siger det? 

Pga alt du skriver, der er intet som tyder på graviditet. Når alt er negativ og både scanning og læge ikke kan se noget, ville jeg nok lytte på det og prøve at slappe af i kroppen. Tænker at i uge 14 ville det være så tydeligt hvis du var gravid.

Anmeld Citér

20. oktober 2021

Anonym

Mit HCG var 16.000 7+6. Og det var faktisk for lavt.. Samt der var gestationssæk, men fosteret var for lille trods hjerteblink. Og det endte i abort. Så når dit er 100% negativ, og der ikke engang er en gestationssæk, så er det desværre udelukket med graviditet. 
Håber de finder ud af, hvad der er galt i steder

Anmeld Citér

20. oktober 2021

Anonym trådstarter

Så <0,3 IU /L skal tolkes som fuldstændig negativ? 

Anmeld Citér

20. oktober 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Så <0,3 IU /L skal tolkes som fuldstændig negativ? 

Ja, dette tal i kombination med de mange andre faktorer, udelukker fuldstændig at der kunne være tale om en graviditet.

Jeg er nysgerrig på, hvorfor du stadig er i tvivl, når alle undersøgelser og test tydeligt vider, at en graviditet er helt udelukket? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.