Jeg har været overspiser i mange år og den første forståelse er at der ikke findes en gråzone, det er sådan enten eller. Jeg personligt svinger og har gjort de sidste 10 år med enten at være i fitness grøften og ikke røre et gram sukker, for derefter at gå modsat og spise alt mellem 2 plader marabou og en liter is i en køre.
Jeg har stået på mål for mange kommentarer og opmærksomhed - hvilket gjorde mig skamfuld og fik mig til at spise i smug.
Mit liv er bygget op på regler - hvad og hvor meget og jeg skal helst holde mig til det for ellers vælter læsset = madorgie.
Jeg undgår gerne buffet, for det kan jeg ikke styre.
Jeg har igennem psykolog erfaret at mit madindtag handler om kontrol og det er noget af det jeg kan kontrollere, hvor meget eller hvor lidt.
Men det er ikke sjovt.
Mit råd er at I for guds skyld ikke må få ham til at føle sig anderledes og mærkelig, det læser jeg heller ikke at I gør, men tilbyd flere sunde snacks ala gulerødder/agurkestave og andet som ikke er kalorieholdigt.
For problemet er når man ikke mærker mæthed og det gør jeg eksempelvis ikke, så kan andre blive mæt af en håndfuld mandler mens jeg kan spise 2 poser og så tænke hvad jeg så skal have.
Lige nu er jeg i min "æde zone" hvilket betyder jeg er +10 kg.. der går nok ikke længe før jeg er i den anden grøft.
Jeg har eksempelvis det samme par jeans fra str 27 frem til 32 - fordi jeg pr erfaring godt ved hvad der venter.
Anmeld
Citér