Kan man skrive på glade kager?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Babyklar87 skriver:

Så tænker jeg helt sikkert det nok skal blive et fint resultat

Jeg googlede lige det med at skrive på glazekager og kan se nogen har skrevet på dem - for mig ligner det royal icing de har skrevet med. Synes det giver god mening.

Det håber jeg også det bliver

og okay, da jeg søgte kom intet frem overhovedet hmm 

men tak, jeg vil forsøge mig frem og skal nok give en Update.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2021

Love Angel

Mor til 4

Så tænker jeg helt sikkert det nok skal blive et fint resultat

Jeg googlede lige det med at skrive på glazekager og kan se nogen har skrevet på dem - for mig ligner det royal icing de har skrevet med. Synes det giver god mening.

Update herfra 

Man kan godt skrive på glaze kager. Intet problem i det overhovedet.  
men problemer sker når der noget nyt man kaster sig over, selvom man følger opskriften præcis. Øv øv 

på det første billede er glazen så flot. Billedet blivet taget 2 min efter glazen kom på kagen. Og da den kom på køleskabet, så da jeg tog den ud ca 7 timer efter så så den sådan her ud som på billede nr 2. 
Og ikke nok med det, så var selve kagen lidt frossent endnu efter 7 timer i køleskabet. 
jeg fuldt opskriften helt til prikke. Så kan ikke forstå hvorfor jeg få den her færdig resultat.  
der stod i opskriften at man skal sætte kagen i fryseren i 5 timer eller natten over. Og man skal putte glaze på den gerne så tæt på servering som muligt. Men at man skal glaze kagen når den er frossent eller meget meget koldt. Så forstår ikke hvad det er jeg gjort galt?  

kan du måske fortæl mig hvor henne jeg har dummet mig??

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

21. oktober 2021

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Love Angel skriver:

Update herfra 

Man kan godt skrive på glaze kager. Intet problem i det overhovedet.  
men problemer sker når der noget nyt man kaster sig over, selvom man følger opskriften præcis. Øv øv 

på det første billede er glazen så flot. Billedet blivet taget 2 min efter glazen kom på kagen. Og da den kom på køleskabet, så da jeg tog den ud ca 7 timer efter så så den sådan her ud som på billede nr 2. 
Og ikke nok med det, så var selve kagen lidt frossent endnu efter 7 timer i køleskabet. 
jeg fuldt opskriften helt til prikke. Så kan ikke forstå hvorfor jeg få den her færdig resultat.  
der stod i opskriften at man skal sætte kagen i fryseren i 5 timer eller natten over. Og man skal putte glaze på den gerne så tæt på servering som muligt. Men at man skal glaze kagen når den er frossent eller meget meget koldt. Så forstår ikke hvad det er jeg gjort galt?  

kan du måske fortæl mig hvor henne jeg har dummet mig??

Jeg kan ikke sige præcis hvad der er gået galt efter køleskabsture . 
Den er ellers virkelig flot på billede 1 Den sidder da bare lige i skabet. 

Jeg sætter den aldrig på køl, jeg sætter den koldt indtil den er tøet.  Så måske det er derfor. Et andet bud er at moussen er for blød, altså da den tør op? 
Men synes nu stadig den ser fin ud på billede 2, den er stadig blank, men jeg kan godt se hvad du mener. 

Anmeld Citér

21. oktober 2021

Love Angel

Mor til 4
Babyklar87 skriver:

Jeg kan ikke sige præcis hvad der er gået galt efter køleskabsture . 
Den er ellers virkelig flot på billede 1 Den sidder da bare lige i skabet. 

Jeg sætter den aldrig på køl, jeg sætter den koldt indtil den er tøet.  Så måske det er derfor. Et andet bud er at moussen er for blød, altså da den tør op? 
Men synes nu stadig den ser fin ud på billede 2, den er stadig blank, men jeg kan godt se hvad du mener. 

Hvad mener du med du ikke sætter den på køl? Altså mener du du ikke sætter den i fryseren? 
og hvor sætter du den koldt henne? 
Og ja sådan ser den ovenpå. Men i sidserne har den fået sådan nogle bobler.

Anmeld Citér

21. oktober 2021

Babyklar87

Love Angel skriver:

Hvad mener du med du ikke sætter den på køl? Altså mener du du ikke sætter den i fryseren? 
og hvor sætter du den koldt henne? 
Og ja sådan ser den ovenpå. Men i sidserne har den fået sådan nogle bobler.

Jeg sætter den ikke i køleskabet før den er tøet næsten helt op. Men ved ikke om det har nogen betydning for glazen. 

Jeg sætter den koldt i kælderen. Men hvis det selvfølgelig er drøn varmt sætter jeg den på køl. Men tror ikke jeg har prøvet det har været varmt. 

Anmeld Citér

22. oktober 2021

Love Angel

Mor til 4
Babyklar87 skriver:

Jeg sætter den ikke i køleskabet før den er tøet næsten helt op. Men ved ikke om det har nogen betydning for glazen. 

Jeg sætter den koldt i kælderen. Men hvis det selvfølgelig er drøn varmt sætter jeg den på køl. Men tror ikke jeg har prøvet det har været varmt. 

Hvor mange timer sætter du den så i fryseren? Og hvor mange timer sætter du den udenfor for at ty op? 
Og når du glazer din kage, er den så ikke meget kold? 
Eller ty du den helt op udenfor, også glaze den også putte den i køleskabet indtil den skal serveres?

jeg har brugt denne her opskrift, og fuldt den til prikke. 

https://bakerbyheart.dk/?p=726

Anmeld Citér

22. oktober 2021

Babyklar87

Love Angel skriver:

Hvor mange timer sætter du den så i fryseren? Og hvor mange timer sætter du den udenfor for at ty op? 
Og når du glazer din kage, er den så ikke meget kold? 
Eller ty du den helt op udenfor, også glaze den også putte den i køleskabet indtil den skal serveres?

jeg har brugt denne her opskrift, og fuldt den til prikke. 

https://bakerbyheart.dk/?p=726

https://cupcakesbysine.dk/opskrifter/kager-taerter/valentines-glaze-kage-chokolade-hindbaermousse/

Jeg bruger ovenstående opskrift. Kun på glazen. Det kan være til hvilken som helst kage jeg laver. 

Afhængig af tid, laver jeg kagen nogle dage før. Og kommer den i fryseren. 
Når jeg skal glaze den, laver jeg glazen og får den tempereret. Når glazen har rette temperatur, skynder jeg mig at få kagen ud af fryseren og komme glazen på. Og sætter den koldt, men ikke køleskabskolde. Ellers er jeg bange for at den ikke tør ordentligt. Men altså afhængig af rumtemperaturen, den skal jo ikke stå i 20 graders varme.

Men jeg har min kage i fryseren i mindst 12 timer. 

Anmeld Citér

22. oktober 2021

Love Angel

Mor til 4
Babyklar87 skriver:

https://cupcakesbysine.dk/opskrifter/kager-taerter/valentines-glaze-kage-chokolade-hindbaermousse/

Jeg bruger ovenstående opskrift. Kun på glazen. Det kan være til hvilken som helst kage jeg laver. 

Afhængig af tid, laver jeg kagen nogle dage før. Og kommer den i fryseren. 
Når jeg skal glaze den, laver jeg glazen og får den tempereret. Når glazen har rette temperatur, skynder jeg mig at få kagen ud af fryseren og komme glazen på. Og sætter den koldt, men ikke køleskabskolde. Ellers er jeg bange for at den ikke tør ordentligt. Men altså afhængig af rumtemperaturen, den skal jo ikke stå i 20 graders varme.

Men jeg har min kage i fryseren i mindst 12 timer. 

Okay mindst 12 timer i fryseren. 
Hvilket temperatur har din kælder?  Så du glazer den ikke først når den er helt optøet, 
du glazer den mens den er dyb frossent?  
og hvor mange timer har du den i kælderen for at tø op inden du server den?

undskyld de mange spørgsmål

Anmeld Citér

22. oktober 2021

Babyklar87

Love Angel skriver:

Okay mindst 12 timer i fryseren. 
Hvilket temperatur har din kælder?  Så du glazer den ikke først når den er helt optøet, 
du glazer den mens den er dyb frossent?  
og hvor mange timer har du den i kælderen for at tø op inden du server den?

undskyld de mange spørgsmål

Max 15 grader har jeg og ellers har jeg sat på køl. Eller sat en blæser op

Nej den skal glazes mens den er totalt kold/frossen. 

Jeg kan ikke helt sige hvor længe den står i kælderen. Måler temperatur på den løbende. Også for at sikre den ikke bliver varm. 
Men måske et par timer. 

Anmeld Citér

22. oktober 2021

Love Angel

Mor til 4
Babyklar87 skriver:

Max 15 grader har jeg og ellers har jeg sat på køl. Eller sat en blæser op

Nej den skal glazes mens den er totalt kold/frossen. 

Jeg kan ikke helt sige hvor længe den står i kælderen. Måler temperatur på den løbende. Også for at sikre den ikke bliver varm. 
Men måske et par timer. 

Okay tusind tak for alle dine svar.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.