Kan man skrive på glade kager?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.490 visninger
21 svar
7 synes godt om
18. oktober 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Hej de damer

ja som overskriften siger. 
kan man skrive på glade kager?

har prøvet at Google. Men kan ikke finde svar til mit spørgsmål.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2021

My1234

Hvad er en glad kage?

Anmeld Citér

18. oktober 2021

Love Angel

Mor til 4
My1234 skriver:

Hvad er en glad kage?

HAHA 

sorry. Min mobil må ha ændret det jeg skrev. Der skulle stå glaze kager.

Anmeld Citér

18. oktober 2021

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Love Angel skriver:

HAHA 

sorry. Min mobil må ha ændret det jeg skrev. Der skulle stå glaze kager.

Jeg har aldrig skrevet på en glazekage, men vil umiddelbart tro at man kan skrive med chokolade eller royal icing. Men jeg ved det ikke.

Men skriv gerne hvis du finder en god løsning

Anmeld Citér

18. oktober 2021

Love Angel

Mor til 4
Babyklar87 skriver:

Jeg har aldrig skrevet på en glazekage, men vil umiddelbart tro at man kan skrive med chokolade eller royal icing. Men jeg ved det ikke.

Men skriv gerne hvis du finder en god løsning

Okay. 
jeg tro også man  kan skrive med chokolade eller royal icing. Og det er også de 2 muligheder jeg tænker på at man måske kan bruge, hvis altså man kan skrive på glaze kager. 
ærligtalt jeg har aldrig lavet glazekager ikke engang  en.  Derfor jeg spørg om man kan. 
men udlukker nok at skrive med chokolade da kagen skal være rød farve. Så tænkte at bruge 
royal icing Da det kan købes i hvid farve.   Og skal nok, håber ikke det gå helt galt, når jeg skriver på den glaze kage.

Anmeld Citér

18. oktober 2021

Babyklar87

Love Angel skriver:

Okay. 
jeg tro også man  kan skrive med chokolade eller royal icing. Og det er også de 2 muligheder jeg tænker på at man måske kan bruge, hvis altså man kan skrive på glaze kager. 
ærligtalt jeg har aldrig lavet glazekager ikke engang  en.  Derfor jeg spørg om man kan. 
men udlukker nok at skrive med chokolade da kagen skal være rød farve. Så tænkte at bruge 
royal icing Da det kan købes i hvid farve.   Og skal nok, håber ikke det gå helt galt, når jeg skriver på den glaze kage.

Royal icing kan du fint lave selv, det behøver du ikke bruge penge på. Det er bar flormelis rørt til en glasur med æggehvide og måske en lille smile citron. 

Hvid chokolade kan du jo også bruge hvis det er. Det skal du alligevel bruge til glazen.

Husk at kagen skal stå knivskarpt og være totalt frossen, ellers lægger glazen sig ikke pænt på kagen.

Anmeld Citér

18. oktober 2021

Love Angel

Mor til 4
Babyklar87 skriver:

Royal icing kan du fint lave selv, det behøver du ikke bruge penge på. Det er bar flormelis rørt til en glasur med æggehvide og måske en lille smile citron. 

Hvid chokolade kan du jo også bruge hvis det er. Det skal du alligevel bruge til glazen.

Husk at kagen skal stå knivskarpt og være totalt frossen, ellers lægger glazen sig ikke pænt på kagen.

Når det viste jeg ærligtalt ikke at det er nemt at lave selv det der Royal icing. 
ikke fordi jeg ikke kan købe det, har købt det nogle gange. 
men tak for rådet det vil jeg ha i baghovedet 

og okay. Ja har faktisk også læst en del om glaze.  Men jeg skal også lave en mousse kage som skal være i fryseren natten over. 

men er det svært at få den rette temperatur på glaze synes du?

Anmeld Citér

19. oktober 2021

Babyklar87

Love Angel skriver:

Når det viste jeg ærligtalt ikke at det er nemt at lave selv det der Royal icing. 
ikke fordi jeg ikke kan købe det, har købt det nogle gange. 
men tak for rådet det vil jeg ha i baghovedet 

og okay. Ja har faktisk også læst en del om glaze.  Men jeg skal også lave en mousse kage som skal være i fryseren natten over. 

men er det svært at få den rette temperatur på glaze synes du?

Nej det er ikke svært, du skal bare have rigtig god tålmodighed. For temperaturen er mega vigtigt for at det lykkedes og det bliver flot.

Jeg plejer også at lade min moussekage være natten over, i fryseren. Laver du den i en silikoneform?

Anmeld Citér

19. oktober 2021

Love Angel

Mor til 4
Babyklar87 skriver:

Nej det er ikke svært, du skal bare have rigtig god tålmodighed. For temperaturen er mega vigtigt for at det lykkedes og det bliver flot.

Jeg plejer også at lade min moussekage være natten over, i fryseren. Laver du den i en silikoneform?

Ja det har jeg godt nok også læst mig til, at det mega vigtig at temperaturen skal sidde lige i skabet for at det bliver flot 

og ja jeg vil bruge en hjerte formet silikoneform 

Anmeld Citér

19. oktober 2021

Babyklar87

Love Angel skriver:

Ja det har jeg godt nok også læst mig til, at det mega vigtig at temperaturen skal sidde lige i skabet for at det bliver flot 

og ja jeg vil bruge en hjerte formet silikoneform 

Så tænker jeg helt sikkert det nok skal blive et fint resultat

Jeg googlede lige det med at skrive på glazekager og kan se nogen har skrevet på dem - for mig ligner det royal icing de har skrevet med. Synes det giver god mening.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.