Madpakke til børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.026 visninger
7 svar
6 synes godt om
17. oktober 2021

BG17

Profilbillede for BG17

En masse tips og gode idéer til madpakken til børnehaven modtages med kyshånd

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2021

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Jeg havde for langt tid siden fået sådan nogle fra vores datters børnehaven. Måske lidt inspiration 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

17. oktober 2021

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg har købt madpakkebogen, og er egentlig rigtig glad for den. Der er mange gode opskrifter og råd i den. Særligt 1 ting har jeg taget til mig. Der skal være 1 ting, MAKS 2 som der er krædset om. Altså som der er gjort lidt ekstra ud af, for at gøre madpakken spændende og indbydende. Resten skal bare være almindelig, og ikke noget super ekstra. Ellers kører man død i det og stresser sig selv som forælder. Det fungerer super godt herhjemme. Min pige elsker sine madpakker. - Hun er dog skolebarn.

Anmeld Citér

17. oktober 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

- Rester fra aftensmaden dagen før: fx grønt/ris/bulgur/linser/perlebyg/fiskedeller/råkostsalat/pita/lasagne/grøntsagsmos/pizza/madpandekager/tærte/kyllingespyd/omelet/pizza/wok

- Gnavegrønt: Bønner/broccoli/tomat/agurk/peberfrugt/gulerødder eller frugt: banan/æble/pære/mandarin/melon/kaki/mango/druer

Rugbrødsklapsammen: Humus, avocado, ost, postej, pølse, eller bare smør.

Andre ting kunne være: Et kogt æg, majskolbe, halv avocado, en lille naturel yoghurt, knækbrød med smør eller creamcheese

Ekstra hyggeting: Friske bær, nødder, en pålægschokolademad, peanutbutter, hjemmebagt müslibar, knækbrødskiks

Fordelingen af ovenstående plejer at være ca. 50% grønt og 50% af “noget andet” ...

Anmeld Citér

17. oktober 2021

BG17

Profilbillede for BG17

Tusind tak for jeres svar og gode råd

Vi skal snart til at bevæge os ind i madpakke verdenen, og vi er alt andet end kreative

Så vi sætter stor pris på en masse idéer.

Anmeld Citér

17. oktober 2021

Altea

Her er halvdelen grønt,: gulerødder, tomater, agurk, peberfrugter, banan, melon, bær..

Så er der 2-3 halve rugbrød med

Samt altid én lille: pølsehorn, minipizza eller halv bolle.

Så kan der være små snackpølser, de helt små müslibarer, eller figenstang med som lidt ekstra.

Boller, små pølsehorn og mikropizzaer er altid i vores fryser, ligeledes frikadeller og pølser, så man i pålægsmangel altid kan finde lidt.

Anmeld Citér

17. oktober 2021

BabyIgen2022

I vores børnehave står den på 1 stk madpakke til frokost og 1 stk til frugttid:

Madpakke: Rugbrød eller grovbolle med pålæg; (hvad damen nu lige gider at spise: leverpostej, rullepølse, ost, kødpålæg... og så gnavegrønt: Gulerødder, cherrytomater, agurker (elsker skoleagurker, de kan noget) og peberfrugt kan min pige godt lide. Og så får hun en ostehaps til.

Til frugt får hun altid en halv banan og så noget andet: æble, pære, mandarin osv.

Anmeld Citér

18. oktober 2021

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg har sådan en huskeregel at madpakken skal bestå af 5 ting:

brød + bolle

gnavegrønt

frugt

sød snack (fx frugtstang eller lille müslibar)

salt snack (fx knækbrød, tørrede majs, grissini stænger, riskiks, salami stang eller ostehaps)

Vi har en kasse med blandede søde snacks og en kasse med blandede salte snacks - så er det nemt at variere hver dag. Gnavegrønt, frugt og pålæg varieres selvfølgelig også hver dag. En gang om ugen får de pizzasnegle eller pølsehorn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.