Jeg har for kort tid siden fået lillesøster, storebror er 2,4 år. Det var en helt anden graviditet, en helt anden følelse, mange tanker og meget frygt for hvordan det ville blive... Da min søn blev født følte jeg med det samme at jeg kendte ham, og at vi hørte sammen. At det var os to der bare skulle være sammen. Da min datter blev født kunne jeg slet ikke "genkende" hende. Jeg havde ikke umiddelbart den vilde samhørighed med hende, og jeg synes stadig ikke jeg har fundet ud af hvem hun er.
Det er pisse hårdt at have to små børn, og jeg går meget på kompromis hele tiden. Det er simpelthen SÅ anderledes for mig denne her gang, og jeg var dybt ulykkelig de første 3 uger. Men nu begynder det er vende, og jeg får mere og mere af den kærlighedsfølelse som jeg husker fra min søn. Det er en kæmpe lettelse. Den fleste tid med min datter føltes lidt mekanisk; amning, skiftning, putning... Det var ting der skulle gøres, men jeg havde svært ved at finde lykken i det. Den har jeg nu, og jeg elsker at vågne op hver morgen og kigge på mine to sovende børn...
Det er vigtigt at du er åben omkring det, fortæl om dine følelser, og giv det tid. Gå ikke i panik hvis du ikke føler kærligheden med det samme - det er normalt!
Anmeld
Citér