Mangler graviditetssymptomer 11+1

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.125 visninger
10 svar
0 synes godt om
14. oktober 2021

r3b3cca

Hejsa derude. Jeg har flere gange tænkt på om der er andre som heller ikke har særlig mange graviditetssymptomer. Jeg er gravid 11+1 og har været til tidlig scanning, så den er altså god nok. Men jeg læser hele tiden om den her omtalte kvalme, og jeg har da oplevet en lille anelse af det, men ikke noget jeg synes jeg ville vurdere som reel kvalme. Jeg startede ud med ekstrem ømme bryster, og selvom de stadig er ømme synes jeg heller ikke de lever op til det jeg læser alle steder. Så derfor bliver jeg selvfølglig bekymret. Andre symptomer synes jeg nemlig ikke jeg har mærket. Er der andre som har oplevet en graviditet som gik helt fint, men som ikke var præget på den måde af graviditetssymptomerne. Skal jeg være bekymret? Har først nakkefoldsscanning om 2 uger. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2021

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Jeg har aldrig haft sådan rigtig kvalme mens jeg har været gravid, få gange har jeg haft madlede. Men jeg har også ofte tænkt at det kan der være mange andre årsager til jeg har haft. Du er bare heldig!

Anmeld Citér

14. oktober 2021

r3b3cca

havudsigt skriver:

Jeg har aldrig haft sådan rigtig kvalme mens jeg har været gravid, få gange har jeg haft madlede. Men jeg har også ofte tænkt at det kan der være mange andre årsager til jeg har haft. Du er bare heldig!

Madlede kan jeg godt nikke lidt genkendende til. Jeg håber også det bare er fordi jeg er heldig, men man bliver selvfølgelig bekymret når alle bøger og hjemmesider snakker om kvalme hele tiden og man ikke selv oplever den. Det er nemlig 3 graviditet, de 2 andre er gået galt. Så jeg kan ikke undgå at blive bekymret over småting. 

Anmeld Citér

14. oktober 2021

ossy

Jeg har heller aldrig haft decideret kvalme udover madlede, og generelt er mine symptomer altid blevet bedre fra uge 10 agtigt. Jeg har altid været ekstremt nervøs af netop samme grund som dig, men er nu godt gravid med andet barn, så det kan sagtens gå godt   jeg håber din scanning går godt! 

Anmeld Citér

14. oktober 2021

Ønskebaby2021

Jeg er gravid i uge 27 og har oplevet meget minimale gener. Det har været primært træthed i første trimester. Så det er bare at nyde du har det godt

Anmeld Citér

14. oktober 2021

Morpåudebane

Ingen tegn betyder heldigvis ikke noget, i min første graviditet havde jeg INGEN tegn, jeg fortsatte mit liv 110% som jeg plejede, ingen kvalme, ingen madlede, ingen smerter, først da jeg ramte 16+ Og begyndte at mærke liv, troede jeg på at jeg var gravid. Så nyd det, 2. Gang kastede jeg op i næsten 20 uger, og begge graviditeter forløb fint 

Anmeld Citér

14. oktober 2021

B&J

Altså hvis baby ikke sparkede ja og maven vikser vil jeg aldrig ha vist jeg var gravid værken med den første eller nu for jeg har ingen symptomer 

Anmeld Citér

14. oktober 2021

snec

Nu er det her min 3.gravididitet. Og jeg har a

Ikke havde graviditets gener i nogen af mine graviditeter overhoved. Hverken kvalme, opkast, bækkenløsning, m.m tværtimod har jeg haft det rigtig godt i mine graviditeter. Men kan godt forstå du bliver nervøs, fordi man hører om alle de gener andre har. Men nyd du har det godt uden gener, så længe du har en positiv test og scanning også viser liv, så tænker jeg ikke du har noget at være bekymret over. 

Anmeld Citér

14. oktober 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
r3b3cca skriver:

Hejsa derude. Jeg har flere gange tænkt på om der er andre som heller ikke har særlig mange graviditetssymptomer. Jeg er gravid 11+1 og har været til tidlig scanning, så den er altså god nok. Men jeg læser hele tiden om den her omtalte kvalme, og jeg har da oplevet en lille anelse af det, men ikke noget jeg synes jeg ville vurdere som reel kvalme. Jeg startede ud med ekstrem ømme bryster, og selvom de stadig er ømme synes jeg heller ikke de lever op til det jeg læser alle steder. Så derfor bliver jeg selvfølglig bekymret. Andre symptomer synes jeg nemlig ikke jeg har mærket. Er der andre som har oplevet en graviditet som gik helt fint, men som ikke var præget på den måde af graviditetssymptomerne. Skal jeg være bekymret? Har først nakkefoldsscanning om 2 uger. 

Min første graviditet var som du beskrev. Først ekstrem ømme bryster. Men så ingenting, ingen kvalme. Dog måske lidt træt. Men senere kom bækkenløsning og plukkeveer. 
Anden graviditet kvalme fra 3+4 til omkring 15. uge. Og det kom tilbage senere. 
Vær obs på at hver graviditet er forskellig og at det er lige så normalt ikke at have symptomer som det er at have. 
Ligesom at nogle ingen gener har helt frem til fødsel og andre kan ikke bevæge sig af bækkenløsning meget tidligt. 

Anmeld Citér

14. oktober 2021

Charl90

Ingen grund til bekymring dette er min 2. graviditet og nu 14+3. Jeg har ingen af gangene haft så mange graviditetssymptomer og det er jo bare dejligt 

Når folk spørger hvordan jeg har det, så siger jeg bare at alt er godt. Når de så spørger om jeg har kvalme mm, så svarer jeg bare at den slags gør jeg mig ikke i

Bare nyd det. Helt normalt. Jeg tror bare dem der er dårlige taler mere om det fordi det fylder mere.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.