Barsels penge fra udbetaling Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2021

Anonym trådstarter

Tobis skriver:

Jo, du kan sagtens modtage barselsdagpenge selvom dit barn er i institution. Det gør de fleste faktisk, da man altid har en indkøringsperiode. Det er ikke noget du skal oplyse pladsanvisningen om. Du skal bare sige ja tak til pladsen. 

Tak! Hvorfor kan min fagforening så ikke sige det?

det sagde bare det vidste de ikke noget om -

og Kvinde jeg snakke med fra Udbetaling Danmark sagde jeg skulle lige spørge min Pladsansving men det har intet med mine penge at gøre

i dont know

gider ikke snakke med de modbydelig kvinder - de har været så grove imod mig da vi flyttede og jeg havde spørgemål 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2021

Kir

A kasse og fagforening ved vist ikke så meget om barselsdagpenge (min gør i hvert fald ikke). Min søn startede i dagpleje i midten af august og min barsel sluttede i starten af september. Jeg har ikke snakket med nogen om det, tvivler på udbetaling danmark og pladsanvisningen snakker sammen. Kender andre der havde en måned tilbage af barslen da deres børn startede i pasning. Så de havde god tid til indkøring. 

Anmeld Citér

12. oktober 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Det har pladsanvisningen da ikke noget at skulle have sagt om. Hvis du har søgt en plads og de tildeler dig den, kommer det ikke dem ved at du får barselspenge. De fleste sætter jo alligevel god tid af til indkøring, så alle får jo tildelt en plads imens de stadig afholder barsel. Jeg kender en, der også havde brug for at komme ovenpå efter en hård barsel alene med barnet. Hun brugte også en måned efter barnet var startet i institution inden hun startede på arbejde. 

Anmeld Citér

12. oktober 2021

Naha

Anonym skriver:

Jeg er desværre ramte af en “mild” fødsels depression -

Lige i skrive øjeblik har jeg fået mulig at vores baby skal i vuggestue i vores 1 ønsket vuggestue 

jeg ringer med det samme til Udbetaling Danmark -

De siger jeg kan blive ved med at modtage penge fra dem til jeg tager på arbejde!! Det havde jeg ikke set komme 

MEN Digital Pladsanvising skal godkendte det 

nogen der kender reglerne ?

Eller ved hvor jeg kan henvende mig?

vilde Så gerne - være hjemme en måned eller to og komme ovenpå - FØR jeg skal søge arbejde - vi er flyttet og er derfor tvunget at finde nyt arbejde desværre 

Altså er det ikke normalt? 

Min barsel slutter i til marts 2023, men den lille starter jo allerede i daginstitution i januar måned, så vi har god tid til at indkøre  

Jeg går fra barsel til arbejdsløs på dagpenge

Anmeld Citér

12. oktober 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Udbetaling Danmark sagde jeg skulle

jeg har læste og læste på nettet finder intet på det, og min fagforening sagde bare PAS det vidste de ikke om

Alt logik siger det rager ikke dem, MEN hvorfor siger Udbetaling Danmark det så?

Det lyder underligt.

Men så bliver alle jo trukket, da de fleste har indkøring mens de stadig har barsel. (Og folk har jo som oftest også større søskende i pasning mens de har barsel )

Så du må gerne have dit barn i pasning når du har på barselsdagpenge. Og det rager ikke pladsanvisningen. Din/jeres indkomst kommer kun pladsanvisningen/kommunen ved, hvis I søger friplads/delvis friplads

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.