Barsels penge fra udbetaling Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.977 visninger
14 svar
3 synes godt om
12. oktober 2021

Anonym trådstarter

Jeg er desværre ramte af en “mild” fødsels depression -

Lige i skrive øjeblik har jeg fået mulig at vores baby skal i vuggestue i vores 1 ønsket vuggestue 

jeg ringer med det samme til Udbetaling Danmark -

De siger jeg kan blive ved med at modtage penge fra dem til jeg tager på arbejde!! Det havde jeg ikke set komme 

MEN Digital Pladsanvising skal godkendte det 

nogen der kender reglerne ?

Eller ved hvor jeg kan henvende mig?

vilde Så gerne - være hjemme en måned eller to og komme ovenpå - FØR jeg skal søge arbejde - vi er flyttet og er derfor tvunget at finde nyt arbejde desværre 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Lige i skrive øjeblik har jeg fået mulig at vores baby skal i vuggestue i vores 1 ønsket vuggestue 

De siger jeg kan blive ved med at modtage penge fra dem til jeg tager på arbejde!! Det havde jeg ikke set komme 

vilde Så gerne - være hjemme en måned eller to og komme ovenpå - FØR jeg skal søge arbejde - vi er flyttet og er derfor tvunget at finde nyt arbejde desværre 

Du er arbejdsløs, går jeg ud fra.. Så er det vel rigtigt nok, at du skal modtage penge fra staten eller din a-kasse.. Alt efter, om du er på dagpenge eller kontanthjælp.. Men hvad er problemet med det da?

Anmeld Citér

12. oktober 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Hvorfor skulle pladsanvisningen sige noget ?

Du betaler jo for pladsen som alle andre, så det skulle der ikke være noget i vejen for 

Anmeld Citér

12. oktober 2021

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Hvorfor skulle pladsanvisningen sige noget ?

Du betaler jo for pladsen som alle andre, så det skulle der ikke være noget i vejen for 

Fordi jeg får Barsel penge fra Staten -

de kvinder der er på Pladsanvisning er modbydelig og så grove - Jeg Vild gerne være 100% sikker i min sag - Om de overhovedet Jeg kan få barsel penge om vores barn er i vuggestue Udbetaling Danmark siger ja 

Anmeld Citér

12. oktober 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kan ikke rette opslag

udbetaling Danmark siger jeg kan blive ved med at få mine Barsel penge selvom vores barn er i Vuggestue 

kan Digital Pladsanvising blande sig i det? 

Anmeld Citér

12. oktober 2021

BM2021

Altså hvis jeg forstår dit opslag rigtigt - så kender jeg også en som modtog barselspenge fra staten, de ophørte først da hendes barsel var slut, hendes barn kom i institution før barselsperioden var slut. Da den ophørte røg hun direkte på dagpenge, da hun intet job havde.

Anmeld Citér

12. oktober 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Fordi jeg får Barsel penge fra Staten -

de kvinder der er på Pladsanvisning er modbydelig og så grove - Jeg Vild gerne være 100% sikker i min sag - Om de overhovedet Jeg kan få barsel penge om vores barn er i vuggestue Udbetaling Danmark siger ja 

Men det behøver du da slet ikke oplyse pladsanvisningen om ? 

Anmeld Citér

12. oktober 2021

Mamman

Profilbillede for Mamman

Så længe du er på barsel - om barnet bliver passet eller ej - er du vel berettiget til barselsdagpenge og det har ikke noget med pladsanvisningen at gøre. Jeg ville ringe til udbetaling dk igen og høre om du ikke havde misforstået noget

Anmeld Citér

12. oktober 2021

Tobis

Profilbillede for Tobis

Jo, du kan sagtens modtage barselsdagpenge selvom dit barn er i institution. Det gør de fleste faktisk, da man altid har en indkøringsperiode. Det er ikke noget du skal oplyse pladsanvisningen om. Du skal bare sige ja tak til pladsen. 

Anmeld Citér

12. oktober 2021

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Men det behøver du da slet ikke oplyse pladsanvisningen om ? 

Udbetaling Danmark sagde jeg skulle

jeg har læste og læste på nettet finder intet på det, og min fagforening sagde bare PAS det vidste de ikke om

Alt logik siger det rager ikke dem, MEN hvorfor siger Udbetaling Danmark det så?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.