Lomm skriver:
Jeg skriver ikke at jeg har behov for at han får hovedet under, jeg skriver “hvad problemet er” i forhold til at have dykkerbriller på, det giver jo mening at bruge dem når han hader at få vand i øjnene - men det vil han ikke, og han giver ikke rigtig nogen forklaring.
Men ja, de har været afsted 4 gange - det er pænt dyrt at gå til, og at kunne svømme er jo livsnødvendigt, så jeg vil da gerne han lærer noget, hvilket jeg er lidt i tvivl om. Derfor denne tråd for at høre om jeg har ret/tager fejl.
Jeg har ikke voldsom tiltro til læreren, som fx forrige gang gav ham lov til at springe fra 1 meteren ned i det dybe - et barn uden bælte der ikke kan svømme eller vil have hovedet under, og som endnu ikke har lært at lukke mund og næse under vandet?! Der var en hjælpetræner i vandet, så han ville nok ikke drukne, men det stoppede jeg nu alligevel - efter min mening ville det ende som en dårlig oplevelse.
Men bortset fra at jeg har spurgt til det med bæltet, og at jeg ikke formålsløst lader mit barn springe i det dybe, så blander jeg mig ikke.
Jeg bryder mig heller ikke om dykkerbriller, nogen synes bare ikke de er behagelige.
Er du med hver gang?
Ja det er dyrt, men du kan ikke forvente at han lære at svømme efter få gange. Nogen lære det hurtigt, andre langsommere. Men der går bestemt mere end 4 gange og det er jo også at de skal lære at være i vandet, føle sig trygge, frie.. De skal også lov til at lege, afprøve ting...
Og hvis du ikke har tiltro, hvorfor lader du ham så komme igen?
Angående vippen, ville din dreng?? Hvad hvis det var det hop, der skulle til for at komme over grænsen for hovedet under vandet, men du står og bremser ham?? Og der stod jo en, og man svømme jo op, når man er under.
Har du heller ikke tiltro til hjælpelæreren?