Tips til en rolig hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2021

KoFy

Anonym skriver:

Forsigtigt tillykke med graviditeten

For det første, så lyder jeres hund som en helt normal 2-årig vovse med krudt i rø*en  Han er først lige ved at være ude af sin psykiske modningsfaser og der burde nu være ved at komme ro på første etage  Den psykiske modningsfase kan trække tænder ud, for det er her, de VIRKELIG prøver grænser af. Husk blot være tålmodig og gentag mantraet: det er kun en fase

Synes det lyder som om, han skal trænes i at være i ro indendøre…dette kan gøres på flere måder. Kan du beskrive lidt om, hvordan hans dag ser ud…aktiviteter, træning, ture osv ?

Mange tak for svarene, alle sammen

Jeg lovede min kone, at fik vi en hund, skulle jeg nok opdrage ham godt, for hun var mildest talt ikke vant til andet end uopdragne hunde.

Så vores hund er rigtig godt opdraget, og jeg er også sikker på, det nok skal lykkes at få ham til at slappe af.

Ift. hans hverdag så bliver han gået med tidligt om morgenen inden arbejde, og da jeg pt. arbejder hjemmefra (er selvstændig), har han altid oplevet at have mig hjemme - helt fra han var hvalp. Og så får han en længere tur om eftermiddagen/aftenen, hvor han - hvis det er mig, der går med ham, altid får lov at løbe frit.

Han er meget kontaktsøgende og er sikker på, at alle gerne vil snakke med ham. Han er meget obs på mennesker uden for. Fx bliver der gøet godt af genboen, hvis hun er fræk nok til at befinde sig i sin egen indkørsel. Så det skal han også vænnes af med. Er han udenfor, gøer han aldrig.

Der er bare meget krudt i røven på ham

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2021

Niviaq

Hvad træner du med din hund ud over at går ture med ham? Vi har også en jagthund, og for os er der tydelig forskel på hendes adfærd før og efter vi startede på en mere målrettet træning, der opfylder hendes behov og tilgodeser hvilken race hun er.

Vi har ikke børn, men vi har en del venner, der kommer her med deres børn i alle aldre - vores hund har lært at gå i sin kurv, og ved at der bliver hun ikke forstyrret. Vi har bare indlært "Gå op i kurven", og rost hende når hun gør det. Vores hund er ikke mega velopdragen og hun er ikke en pleaser-race, så jeg tænker at jeres lab hurtigt lærer det :-)

Og tillykke med graviditeten!

Anmeld Citér

2. oktober 2021

Anonym

Er sikker på, at vovse elsker at have selskab en god del af dagen, men der skal skrues op for træning og aktivitet. En gåtur er desværre ikke nok til at få brændt al den indestængte energi af

Har I en lokal DCH gruppe i nærheden? De har forskellige træningshold. 

Hvis ikke I har gået til træning på en plads før, ville jeg anbefale almindelig lydighed, hvor I får lært at kommunikere med hinanden og hvor du som ejer får lært at belønne på det korrekte tidspunkt. Det kan lyde banalt, men det kan være svært at belønne på det helt rigtige tidspunkt. En klikker kan være en mulighed

Har I gået til træning kunne nosework eller spor være nye discipliner for jer. Det er to “relativt” rolige træningsformer, der virkelig trætter hunden. Der skal bruges enorme mængder energi på at snuse sig til “byttet”

Fodrer I i skål? Så skulle I måske prøve at sprede maden på græsset, eller i foderbold…hvis I fodrer med tørkost vel at mærke

Fodrer i med vådfoder, så fyld en kong og frys den…kan også bruges til tørkost der blødes op med vand

Ovenstående er blot bud til at få brændt lidt mere energi af i læbet af dagen, for som skrevet tidligere…gåture er ikke nok til at brænde energi af med

Rigtig god fornøjelse

Anmeld Citér

2. oktober 2021

Anonym

Anonym skriver:

Er sikker på, at vovse elsker at have selskab en god del af dagen, men der skal skrues op for træning og aktivitet. En gåtur er desværre ikke nok til at få brændt al den indestængte energi af

Hvis ikke I har gået til træning på en plads før, ville jeg anbefale almindelig lydighed, hvor I får lært at kommunikere med hinanden og hvor du som ejer får lært at belønne på det korrekte tidspunkt. Det kan lyde banalt, men det kan være svært at belønne på det helt rigtige tidspunkt. En klikker kan være en mulighed

Har I gået til træning kunne nosework eller spor være nye discipliner for jer. Det er to “relativt” rolige træningsformer, der virkelig trætter hunden. Der skal bruges enorme mængder energi på at snuse sig til “byttet”

Fodrer I i skål? Så skulle I måske prøve at sprede maden på græsset, eller i foderbold…hvis I fodrer med tørkost vel at mærke

Fodrer i med vådfoder, så fyld en kong og frys den…kan også bruges til tørkost der blødes op med vand

Ovenstående er blot bud til at få brændt lidt mere energi af i læbet af dagen, for som skrevet tidligere…gåture er ikke nok til at brænde energi af med

Rigtig god fornøjelse

Og forresten…er selv hundejer  Vores er bare en af de selvstændige hyrdehunde racer

En labrador er mere førefikseret og er pleaser af natur…så I burde have en nogenlunde ok succesrate

Anmeld Citér

5. oktober 2021

KoFy

Anonym skriver:

Rigtig god fornøjelse

Han får to gåture - én om morgenen og én om eftermiddagen, hvor han får lov til at løbe frit ud af en markvej eller i en skov.

Hvad er DCH? Det har jeg ikke hørt om før.

Han får mad tre gange om dagen, og når jeg giver ham det, får han det altid strøget ud udenfor. Han går helt bananas, fordi han elsker at spise på den måde

Gode idéer med "snuse"-træning Han er en Formel 1 med stamtavle, og alle hans søskende bliver brugt til jagt.

Anmeld Citér

5. oktober 2021

Niviaq

DCH er Danmarks Civile Hundeførerforening - En aktiv jagtrace som en labrador trives jo rigtig godt med arbejde, der udfordrer både krop og hoved - gåture er sjældent nok for sådan en. Det var derfor jeg spurgte til, hvilken anden træning du bruger din hund til. Hvis du kan fortælle om, hvordan du træner er det også lettere at komme med råd til, hvordan du træner ro på gulvet - hvis det giver mening :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.