Anonym skriver:
Forsigtigt tillykke med graviditeten 
For det første, så lyder jeres hund som en helt normal 2-årig vovse med krudt i rø*en
Han er først lige ved at være ude af sin psykiske modningsfaser og der burde nu være ved at komme ro på første etage
Den psykiske modningsfase kan trække tænder ud, for det er her, de VIRKELIG prøver grænser af. Husk blot være tålmodig og gentag mantraet: det er kun en fase 
Synes det lyder som om, han skal trænes i at være i ro indendøre…dette kan gøres på flere måder. Kan du beskrive lidt om, hvordan hans dag ser ud…aktiviteter, træning, ture osv
?
Mange tak for svarene, alle sammen 
Jeg lovede min kone, at fik vi en hund, skulle jeg nok opdrage ham godt, for hun var mildest talt ikke vant til andet end uopdragne hunde.
Så vores hund er rigtig godt opdraget, og jeg er også sikker på, det nok skal lykkes at få ham til at slappe af.
Ift. hans hverdag så bliver han gået med tidligt om morgenen inden arbejde, og da jeg pt. arbejder hjemmefra (er selvstændig), har han altid oplevet at have mig hjemme - helt fra han var hvalp. Og så får han en længere tur om eftermiddagen/aftenen, hvor han - hvis det er mig, der går med ham, altid får lov at løbe frit.
Han er meget kontaktsøgende og er sikker på, at alle gerne vil snakke med ham. Han er meget obs på mennesker uden for. Fx bliver der gøet godt af genboen, hvis hun er fræk nok til at befinde sig i sin egen indkørsel. Så det skal han også vænnes af med. Er han udenfor, gøer han aldrig.
Der er bare meget krudt i røven på ham