Tips til en rolig hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.598 visninger
15 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. september 2021

KoFy

Vi har lige i dag fået at vide, at fertilitetsbehandlingen har virket, da min kone er gravid.

Det er lidt off-topic, men måske der er nogen, der har stået over for samme forhindring.

Vi har jordens sødeste godt 2-årige Labrador, og jeg har nok været lidt for god til at lege med ham, for lige så snart man kommer ned at sidde på gulvet, bliver han helt overgearet og tror, vi skal lege (for det plejer vi).

Så jeg ved, jeg skal have trænet ham i at være mere rolig, når der er nogen i "slikkehøjde".

Er der nogen, der har nogle specifikke tips til lige præcis dette?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2021

BM2021

Sikke en sød hund! - jeg har ingen erfaring i at træne dem ned, men her er der også lige ankommet en baby til en fransk bulldog og han er også en "vildbase", men det er som om han har fanget at hans vildhed ikke skal foregå omkring sofaen hvor babyen opholder sig. Tilgengæld er han begyndt at gø som en i fanden for at beskytte hjemmet mere end før.

Min mors hund som også er en gavtyv (adopteret gadekryds fra Grækenland) er også rolig omkring baby men tilgengæld fuldstændig baby manisk -hvis han kunne tror jeg at gerne ville skifte hende og lulle hende i søvn, han er over hende hele tiden ved besøg (altså på kærligste vis).

Og jeg tænker når maven stille roligt kommer til at I allerede kan forberede ved at skabe ro omkring maven.

Min bedste kammerat har en labrador og hans søster var gravid, veg den ikke fra hendes side og gøede hver gang nogen nærmede sig hende - så deres instinkter kan noget!

Anmeld Citér

28. september 2021

AaaH

KoFy skriver:

Vi har lige i dag fået at vide, at fertilitetsbehandlingen har virket, da min kone er gravid.

Det er lidt off-topic, men måske der er nogen, der har stået over for samme forhindring.

Vi har jordens sødeste godt 2-årige Labrador, og jeg har nok været lidt for god til at lege med ham, for lige så snart man kommer ned at sidde på gulvet, bliver han helt overgearet og tror, vi skal lege (for det plejer vi).

Så jeg ved, jeg skal have trænet ham i at være mere rolig, når der er nogen i "slikkehøjde".

Jeg kan kun anbefale denne metode. Den går ud på at få en rolig familiehund. Og det er ikke for sent selvom jeres hund er 2 år.

Der er grupper på fb hvor i kan få råd efter principperne og der er forskellige fysiske træningsgrupper også. 

https://onlinehund.dk/

Anmeld Citér

28. september 2021

Anonym

KoFy skriver:

Forsigtigt tillykke med graviditeten

For det første, så lyder jeres hund som en helt normal 2-årig vovse med krudt i rø*en  Han er først lige ved at være ude af sin psykiske modningsfaser og der burde nu være ved at komme ro på første etage  Den psykiske modningsfase kan trække tænder ud, for det er her, de VIRKELIG prøver grænser af. Husk blot være tålmodig og gentag mantraet: det er kun en fase

Synes det lyder som om, han skal trænes i at være i ro indendøre…dette kan gøres på flere måder. Kan du beskrive lidt om, hvordan hans dag ser ud…aktiviteter, træning, ture osv ?

Anmeld Citér

28. september 2021

Anonym

AaaH skriver:

Jeg kan kun anbefale denne metode. Den går ud på at få en rolig familiehund. Og det er ikke for sent selvom jeres hund er 2 år.

Der er grupper på fb hvor i kan få råd efter principperne og der er forskellige fysiske træningsgrupper også. 

https://onlinehund.dk/

Jeg ville nok researche lidt…virksomheden har haft flere navne. Vær kritisk…meget kritisk

Anmeld Citér

29. september 2021

Anonym

Vores var godt nok 8, da han blev "storebror", men var meget gøende og en rigtig myssehund... han lærte det, da baby kom... ikke at mysse hele tiden. Vi skulle være lidt over ham, men far var jo hjemme de første uger. Det helt spæde barn lægger man ikke rigtigt på gulvet, synes jeg? Men så snart hun begyndte at kravle, så var han skredet... for han var jo tit destinationen og måtte lægge krop til en kravle-baby, der bestemt ikke var helt sød ved ham hele tiden. Det skulle hun så lige lære Han gøede stadig, men vores barn kunne sove fra det. Hun var nok vandt til det fra maven

Anmeld Citér

29. september 2021

AaaH

Anonym skriver:

Jeg ville nok researche lidt…virksomheden har haft flere navne. Vær kritisk…meget kritisk

Bare rolig. Jeg har været medlem længe og de er sindssygt dygtige! Hvis du tjekker siden ud, kan du se de træner efter 6 basale øvelser og for at få en rolig familiehund. Og ja de har skiftet navn, men det er helt samme koncept som det altid har været. Pas nu på med at komme til at sprede unødig tvivl om dem. �� 

Anmeld Citér

29. september 2021

Anonym

AaaH skriver:

Bare rolig. Jeg har været medlem længe og de er sindssygt dygtige! Hvis du tjekker siden ud, kan du se de træner efter 6 basale øvelser og for at få en rolig familiehund. Og ja de har skiftet navn, men det er helt samme koncept som det altid har været. Pas nu på med at komme til at sprede unødig tvivl om dem. �� 

Jeg er skam HELT rolig. Beskeden var ment til trådstarter  

Og jeg spreder intet…beder bare trådstarter (og andre) researche og være kritiske. Det er vel ikke ulovligt…eller hvad? 

Anmeld Citér

29. september 2021

AaaH

Anonym skriver:

Jeg er skam HELT rolig. Beskeden var ment til trådstarter  

Og jeg spreder intet…beder bare trådstarter (og andre) researche og være kritiske. Det er vel ikke ulovligt…eller hvad? 

Slet ikke og selvfølgelig skal man det. Jeg tror bare jeg blev lidt ærgerlig. Jeg ville aldrig anbefale noget jeg ikke selv kunne stå indenfor, men det kan i selvfølgelig ikke vide. �� 

Anmeld Citér

30. september 2021

Anonym

Jeg ville begynde at lave mentaløvelser (det er altid godt for en lab!), når du sætter dig ned på gulvet.

Lad-godbidden-være

Giv pote

Søge-øvelser og lignende.

For os er det uundværligt at gå til træning én gang om ugen. Her får vores hund kvalitetstid med os, brugt sin hjerne og vi kan stille alverdens spørgsmål til en træner, der kender vores hund.

Dejligt, at I allerede nu er opmærksomme på det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.