Fortælle praktiksted om graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2021

Naha

Fortvivlet skriver:

Jeg ville da sige det ( og sagde det også). Det kommer jo ikke til at have betydning for praktikstedet andet end scanningerne og JM (lægetider burde kunne gøres uden for arbejdstiden)

Det er ikke altid muligt, jeg arbejder 8-16 mandag til torsdag og 8-13.30 fredag.  

Det er næsten umuligt at få tider til lægen, sygehus osv uden for arbejdstid. 

Til vandre journal var den senest tid kl 14.10 og der var selvom de fik 10 hverdage at vælge mellem, så kunne det ikke lade sig gøre. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2021

Anonym trådstarter

Naha skriver:

Det er ikke altid muligt, jeg arbejder 8-16 mandag til torsdag og 8-13.30 fredag.  

Det er næsten umuligt at få tider til lægen, sygehus osv uden for arbejdstid. 

Til vandre journal var den senest tid kl 14.10 og der var selvom de fik 10 hverdage at vælge mellem, så kunne det ikke lade sig gøre. 

Det vil også være et problem for mig at få tider udenfor arbejdstid, da jeg får fri kl 15 og 16, og jeg har også en søn som skal hentes i børnehave:/ 

Anmeld Citér

26. september 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Naha skriver:

Jeg er i praktik som ejendomsmægler i 3 måneder, det ryger sammen med lægebesøg, nf, moderkagebiopsi, jordemor og md

Jeg har valgt at fortælle, jeg har i mine 28 år erfaret at man kommer længst med ærlighed. Og har aldrig oplevet det gav problemer, med derimod en bedre forståelse af hvorfor jeg er nød til at have nogen tider og dage hvor jeg enten møder sener eller ikke kommer på arbejde.

Hvor er det godt at høre, at du oplever god fleksibilitet og forståelse. Jeg vil dig ikke dy mig for at indsparke, at der ikke er noget uærligt ved ikke at dele sine private forhold omkring en tidlig graviditet med en arbejdsgiver/praktikplads. Der er tale om en rettighed, som arbejdsmarkedets parter i fællesskab er nået til enighed om for at modvirke den forskelsbehandling som kvinder oplever i forbindelse med graviditet og barsel. 

Anmeld Citér

27. september 2021

libramarie12

Profilbillede for libramarie12
Anonym skriver:

Det er 2. Barn og jeg skal "kun" være der i ca 7 uger

Okay. Så sige det. Det med lægen/jordmoder tider. I arbejdstid. Sådan er det i vores erhverv. Prøve at se om du ikke kan få dem sådan du kan gå fra tidligere (det synes jeg er best) for tidligt om morgen der har man aldrig nok hænder

Jeg vil sige det. Når det kun er 7 uger. Du er der og du får SU mens ikk?

Held og lykke 

Anmeld Citér

27. september 2021

Babymamma1

Jeg har selv stået i samme situation - dog under uddannelse som SSA.

Jeg fortalte det samme dag jeg startede på praktikstedet, at jeg var gravid og derfor ville der forekomme lægebesøg/tjek af barnet undervejs i praktikken. Det tog de meget pænt.

Anmeld Citér

27. september 2021

Anonym trådstarter

libramarie12 skriver:

Okay. Så sige det. Det med lægen/jordmoder tider. I arbejdstid. Sådan er det i vores erhverv. Prøve at se om du ikke kan få dem sådan du kan gå fra tidligere (det synes jeg er best) for tidligt om morgen der har man aldrig nok hænder

Jeg vil sige det. Når det kun er 7 uger. Du er der og du får SU mens ikk?

Held og lykke 

Jo den første praktik er på su

Anmeld Citér

27. september 2021

Anonym trådstarter

Babymamma1 skriver:

Jeg har selv stået i samme situation - dog under uddannelse som SSA.

Jeg fortalte det samme dag jeg startede på praktikstedet, at jeg var gravid og derfor ville der forekomme lægebesøg/tjek af barnet undervejs i praktikken. Det tog de meget pænt.

Hvor langt var du henne der ?

Anmeld Citér

27. september 2021

Babymamma1

Anonym skriver:

Hvor langt var du henne der ?

Jeg mener det var omkring uge 15/16

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.