Fortælle praktiksted om graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.605 visninger
17 svar
5 synes godt om
25. september 2021

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg er pædagog studerende og skal I praktik I en vuggestue, og der vil jeg være ca 7 uger henne. Mens  jeg er i praktik har jeg lægebesøg og også nakkefoldscanning, ville i fortælle når i starter, til vejleder at i er gravid? Eller ville i ikke sige det, og så bare sige i har lægebesøg osv uden at have fortalt det er pga graviditet ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2021

RB90

Jeg ville ikke sige det  Blot bede om fri til lægebesøg 

Anmeld Citér

25. september 2021

Anonym trådstarter

RB90 skriver:

Jeg ville ikke sige det  Blot bede om fri til lægebesøg 

Tak for respons

Anmeld Citér

25. september 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg ville da sige det ( og sagde det også). Det kommer jo ikke til at have betydning for praktikstedet andet end scanningerne og JM (lægetider burde kunne gøres uden for arbejdstiden)

Anmeld Citér

26. september 2021

Perle1

Synes du skal gøre det du har lyst til  Jeg ville ikke have sagt det til mit praktiksted men de spurgte selv, da min mave nåede at vokse en del

Anmeld Citér

26. september 2021

Anonym trådstarter

Perle1 skriver:

Synes du skal gøre det du har lyst til  Jeg ville ikke have sagt det til mit praktiksted men de spurgte selv, da min mave nåede at vokse en del

Jeg tror ikke de når at opdage det, da jeg er ret overvægtig hehe 

Anmeld Citér

26. september 2021

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Kommer an på nogle ting. 

Jeg selv er pædagog og vil gene være vejleder når jeg kommer tilbage fra mit barsel.

Hvis du vælger at sige det. Er det en meget god ide at du få planlagt dine tider til lægen og jordmoder sådan du har datoerne.og tider. Sådan de kan ligge det ind i vagtplan. 

Være opmærksom på at løfte. Huske handsker ved bleskift. Ikke er tit på børn der voldsomt som kan sparke eller slå meget hårdt. (ja der sådan nogle børn ned i vuggestue alder) 

Hvis ikke du siger det. Er det vigtigt du passer på dig. Og får tider hvor der ikke er meget vente tid. (kan være svært) 

Skal du være der i 3 mdr eller 6 mdr? 

Er det dit 1 barn? 

Anmeld Citér

26. september 2021

Anonym trådstarter

libramarie12 skriver:

Kommer an på nogle ting. 

Jeg selv er pædagog og vil gene være vejleder når jeg kommer tilbage fra mit barsel.

Hvis du vælger at sige det. Er det en meget god ide at du få planlagt dine tider til lægen og jordmoder sådan du har datoerne.og tider. Sådan de kan ligge det ind i vagtplan. 

Være opmærksom på at løfte. Huske handsker ved bleskift. Ikke er tit på børn der voldsomt som kan sparke eller slå meget hårdt. (ja der sådan nogle børn ned i vuggestue alder) 

Hvis ikke du siger det. Er det vigtigt du passer på dig. Og får tider hvor der ikke er meget vente tid. (kan være svært) 

Skal du være der i 3 mdr eller 6 mdr? 

Er det dit 1 barn? 

Det er 2. Barn og jeg skal "kun" være der i ca 7 uger

Anmeld Citér

26. september 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg ville bare sige det  

forstår ikke hvorfor det skal være hemmeligt? 

Anmeld Citér

26. september 2021

Naha

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg er pædagog studerende og skal I praktik I en vuggestue, og der vil jeg være ca 7 uger henne. Mens  jeg er i praktik har jeg lægebesøg og også nakkefoldscanning, ville i fortælle når i starter, til vejleder at i er gravid? Eller ville i ikke sige det, og så bare sige i har lægebesøg osv uden at have fortalt det er pga graviditet ? 

Jeg er i praktik som ejendomsmægler i 3 måneder, det ryger sammen med lægebesøg, nf, moderkagebiopsi, jordemor og md

Jeg har valgt at fortælle, jeg har i mine 28 år erfaret at man kommer længst med ærlighed. Og har aldrig oplevet det gav problemer, med derimod en bedre forståelse af hvorfor jeg er nød til at have nogen tider og dage hvor jeg enten møder sener eller ikke kommer på arbejde.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.