Uge 8+5 hcg = 27,8 ui/l

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.372 visninger
11 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. september 2021

Anonym trådstarter

Hej med jer

Jeg kan se på sundhed.dk, at mit HCG er 27,8 UI/L ved blodprøve i uge 8+5

Ved mine forrige graviditeter (som er gået godt )  var tallet 53,8 i uge 9+2 og på 62,4 i uge 9+1.

Jeg synes godt nok at det lyder meget lavt i forhold til de andre gange. 

Er der nogen som ved noget om det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2021

MJL88

Anonym skriver:

Hej med jer

Ved mine forrige graviditeter (som er gået godt )  var tallet 53,8 i uge 9+2 og på 62,4 i uge 9+1.

Kan det ikke være beta hcg i forbindelse med nakkefoldscanningen?  

Anmeld Citér

24. september 2021

Anonym trådstarter

Jo, det er det nemlig. Hvad betyder det?  Tror du tallet er ok?

Anmeld Citér

24. september 2021

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Du kan ikke bruge tallet til noget for sig selv. Det bliver brugt i risikovurderingen ved NF. Lad endelig vær med at begynde at tolke på det.

Anmeld Citér

24. september 2021

Anonym trådstarter

Tak for svar. 
Der er fordi Papp-a også kun er på 0,17 og så kan jeg se, at vi skal direkte ind til samtale med en læge efter nakkefoldsscanningen  Er simpelthen så ked af det. Om tallene kan stå alene eller ej, så er de nok til, at vi er kaldt til dén samtale, allerede inden vi kender resultatet af NF. Så NF kan ikke “redde os” fra at det skal drøftes. 

Anmeld Citér

25. september 2021

Anonym

Anonym skriver:

Tak for svar. 
Der er fordi Papp-a også kun er på 0,17 og så kan jeg se, at vi skal direkte ind til samtale med en læge efter nakkefoldsscanningen  Er simpelthen så ked af det. Om tallene kan stå alene eller ej, så er de nok til, at vi er kaldt til dén samtale, allerede inden vi kender resultatet af NF. Så NF kan ikke “redde os” fra at det skal drøftes. 

Mit hcg var 27 og mit papp a var 0,19. 
jeg var ikke kaldt til nogen samtale, men jeg havde selv set resultatet og kunne godt se at det var skævt ift hvordan det så ud med vores første. Jeg var til nakkefold alene, fordi det var under første nedlukning og man måtte ikke have pårørende med. Jeg græd allerede inden jeg fik scanneren på min mave, fordi jeg bare vidste at jeg ville få en træls besked. 
Jordemoderen scannede mig og så en lille baby, som så ud præcis som den skulle. Alimindelig nakkefold, almindelig vækst, almindelig mængde fostervand. Alt var fuldstændig perfekt! 
jeg endte med at få en risikovurdering der hed 1:2000, på trods af de lave blodprøver. 
Vores lillesøster er kommet til verden og er sund og rask. 
Jeg ved ikke hvordan det ender i din situation. Jeg fortæller bare min historie, fordi du skal vide at ikke alt håb er ude.

Mine prøver var måske blevet påvirket af at jeg havde haft influenza en uge inden prøven blev taget og så kunne det også have noget at gøre med at jeg har taget en del kg på, siden jeg sidst blev gravid. Så det er åbenbart en helt masse faktore der kan påvirke resultatet.

Held og Lykke til dig og din familie

Anmeld Citér

25. september 2021

Anonym

Hvis du får medicin af en art, kan det være årsagen til samtalen

Anmeld Citér

25. september 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hej med jer

Jeg skulle os direkte til samtale. Det var fordi jeg var gravid med donor æg. Hvis man fejler noget, har haft en kompliceret fødsel eller lign, kalder de en ind. 

Anmeld Citér

25. september 2021

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres bud og for at dele jeres gode erfaring fra egen oplevelse. Dét hjælper rigtig meget.

Anmeld Citér

25. september 2021

MJL88

Anonym skriver:

Tusind tak for jeres bud og for at dele jeres gode erfaring fra egen oplevelse. Dét hjælper rigtig meget.

Åh jeg krydser alt hvad jeg kan, vi satser på baby er sund og rask i maven ����

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.