Andre over 40 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.876 visninger
18 svar
16 synes godt om
24. september 2021

Anonym trådstarter

Er der andre over 40 år der forsøger på at blive gravid?

Jeg er 42 år, min kæreste 29 år. Vi har været sammen i 5 år. Jeg har været gravid 2 gange siden november 2019, hvor vi besluttede os for at prøve, har haft en MA og en afbrudt graviditet grundet trisomi 13. Vi har nu forsøgt i et år efter aborten.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2021

B&J

Ja og nej her er det dog omvendt 

jeg er 34 og manden er 45 Og vi er gravide på 5 mdr

jeg håber der snart er en lille spir til jer også

Anmeld Citér

24. september 2021

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen
Anonym skriver:

Jeg er 42 år, min kæreste 29 år. Vi har været sammen i 5 år. Jeg har været gravid 2 gange siden november 2019, hvor vi besluttede os for at prøve, har haft en MA og en afbrudt graviditet grundet trisomi 13. Vi har nu forsøgt i et år efter aborten.

Jeg er på den anden side - dvs. har fået barn som 40+ og det tog også flere år.

Jeg vil råde dig til at få din fertilitet undersøgt. I den alder går det bare lynhurtigt ned af bakke med dine æg. Der kan derfor være sker meget på det år, der er gået siden sidst, du var gravid. Måske I behøver lidt hjælp nu, for at det lykkedes. 

Held og Lykke med projektet

Anmeld Citér

24. september 2021

Anonym trådstarter

Jeg ved det med alder og fertilitet. Men vi prøver naturligt og ønsker ikke behandling og derfor heller ikke alle mulige undersøgelser.

Anmeld Citér

24. september 2021

Ciona

Anonym skriver:

Jeg ved det med alder og fertilitet. Men vi prøver naturligt og ønsker ikke behandling og derfor heller ikke alle mulige undersøgelser.

Nu spørger jeg lige nysgerrigt, men hvorfor vil I ikke have hjælp til at blive gravide? Du er 42 år, chancen for at blive naturlig gravid er umiddelbart ikke særlig stor, så hvis I virkelig ønsker jer et barn, så må I da gøre, hvad der skal til for at få det.

Anmeld Citér

25. september 2021

Putteputte

Profilbillede for Putteputte
Anonym skriver:

Jeg blev gravid som 41 år i første forsøg ganske naturlig. Manden var 48 år. Vi fik et sundt og rask barn. Det kan godt lade sig gøre

Anmeld Citér

25. september 2021

Frizzy

Hvad holder jer fra hjælp? spørger af nysgerrighed. For jeg ville selv være på vej til ægdonation hvis jeg var I dine sko.

Anmeld Citér

25. september 2021

Frizzy

... du har på tre år haft to aborter - ene pga kromosomfejl - på tre år.

sandsynligheden for at du bliver gravid og får et barn uden hjælp lyder ikke så sandsynligt. Jeg ville revurdere og få hjælp. 

Du skriver at du kender til den faldende fertilitet - men forholder du dig til tallene? Hver måned er der mindre end 2 pct sandsynlighed for graviditet. Ved 45 er der kun 0,5 pct. sandsynlighed uden hjælp. 

Anmeld Citér

25. september 2021

Anonym trådstarter

Hmm.

Vi har bare valgt at prøve naturligt og lykkes det ikke så er vi afklaret med det. 
Så egentlig ville jeg bare høre om der var andre der også prøver selv som er 40+.
Det er jo ikke umuligt, det læser jeg flere steder. Så ja det var egentlig ikke en debat om vi ville i behandling eller ej.

Anmeld Citér

25. september 2021

Lilleluna

Nu prøver jeg godt nok ikke lige at blive gravid og jeg er “kun” 39 år. Men jeg smider lige et svar alligevel. For du får da godt nok ikke nogle opløftende svar med på vejen. 

nu nærmer jeg mig jo 40 og dermed er en stor del af min omgangskreds jo også i den alder og der bliver altså stadig født babyer selvfølgelig bliver det sværere, men det er nu altså ikke umuligt!

selv er jeg jo så kun 39, men jeg ligger med en lille sund og rask nyfødt baby på brystet - lavet helt uden at forsøge, ens fertilitet er ikke nødvendigvis dårlig selvom ens æg ikke er de nyeste i rugekassen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.