Autostol/selepude

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Vores dreng på 5 år og 125 høj sidder i pude med ryg. Jeg tror han nyder at sidde i den og sidder også bedre hvis han falder i søvn. Vi har ikke planer om at skifte den ud før han ikke kan passe den mere. Han har siddet på en selepude hvis han har kørt nogle korte enkelte ture med kammerater til fx fritidsinteresser. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2021

Jixy

Profilbillede for Jixy

Det anbefales at et barn under 135 cm i højden sidder på selepude med ryglæn så længe som muligt, da det giver en bedre fordeling af tryk ved evt. sammenstød - fordi selen sidder rigtigt.

Anmeld Citér

24. september 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Min søn på knap 4 er 104 cm høj, og sidder stadig med ryg på. 
jeg kan godt følge din datter, at det ville være sejt…. Men sikkerheden må komme i første række

Anmeld Citér

24. september 2021

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Tak for svar. Så er jeg ikke helt galt på den. Sikkerheden først. 
Og vi har netop købt en model autostol, hvor siderne også udvides, når ryggen hejses, så hun har fin plads. 

Og selvfølgelig skal vores datter ikke bestemme den slags selv. Her er udfordringen mere, at Mor og Far ikke er enige. 

Anmeld Citér

24. september 2021

Missyou

Mine er 5 og 7 år og hr begge selepude med ryg. de er 119 cm og 125 cm. Skifter ikke så længe de kan være i de andre. Dem med ryg er både sikrere og langt mere komfortable. Kan slet ikke se logikken i at skifte ud før de rent fysisk ikke kan passe de andre længere.

Anmeld Citér

24. september 2021

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Nu ser det ud til, at du allerede er ved at tage en (fornuftig) beslutning men jeg vil alligevel lige skrive, at vores datter sad i en selepude med ryg (en 9-36 kg stol), indtil hun var 9 år og ca. 140 cm.

Anmeld Citér

24. september 2021

libramarie12

Profilbillede for libramarie12
Jixy skriver:

Det anbefales at et barn under 135 cm i højden sidder på selepude med ryglæn så længe som muligt, da det giver en bedre fordeling af tryk ved evt. sammenstød - fordi selen sidder rigtigt.

Yes. Vores datter er 6 år og 122 cm sidder med pude der har ryg og den sidder fast i isfofx. 

Men kan godt se og hører andre i klassen kun sidder på pude. 

Anmeld Citér

24. september 2021

RB90

Min datter bliver snart 8 og måler 136cm. Hun sidder stadig i autostol “eller pude med ryg og sider” og den kommer hun ikke ud af lige foreløbig

Anmeld Citér

25. september 2021

Oddi

Profilbillede for Oddi

Vores på næsten 6 år ( 124cm høj) sidder på autostol med sidder/ryg i vores bil. Men skal han køre med bedsteforældre/venner sidder han på selepude, det er oftest bare til/fra børnehave og de har den bare liggende derhjemme så vi skal ikke skifte stole rundt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.