Autostol/selepude

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.916 visninger
18 svar
9 synes godt om
23. september 2021

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Vi har en datter, der snart bliver 6 år. Hun er ca. 115 cm. høj. 

Sagen er den, at hun gerne vil sidde kun på selepuden i bilen - for det gør nogle af vennerne. Min mand synes det vil være ok, men jeg holder på, at hun skal bibeholde ryggen på lidt endnu. Det er immervæk mere sikkert med ryg og sider på, hvis der skulle ske et uheld + hun sidder bedre, når hun falder i søvn i bilen. 

Hvordan sidder jeres børn på 5-6 år i bilen. Er det bare mig, der er pylret?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2021

Optimom

Profilbillede for Optimom

Min søn bliver 7 meget snart og er først lige kommet over på selepude. Som du selv skriver sidder de bedre og mere sikkert i en rigtig autostol. Og særligt på lange ture, hvor han faldt i søvn er den guld værd.

Men han har i over et år fået lov til at bruge selepude på korte ture, når han kører alene med en voksen og sidder på forsædet. Det gør det også lidt særligt og hyggelig. Også når han kører med andre (bedsteforældre eller venner) brugte han bare selepude. 

Men vi har også et naturligt skifte nu hvor han snart bliver storebror

Anmeld Citér

23. september 2021

AnoMor

Aalborgtøsen skriver:

Sagen er den, at hun gerne vil sidde kun på selepuden i bilen - for det gør nogle af vennerne. Min mand synes det vil være ok, men jeg holder på, at hun skal bibeholde ryggen på lidt endnu. Det er immervæk mere sikkert med ryg og sider på, hvis der skulle ske et uheld + hun sidder bedre, når hun falder i søvn i bilen. 

Min søn er 6 år og 117 cm høj. Han sidder stadig i autostol. Jeg ville aldrig putte han på selepude nu.

Anmeld Citér

23. september 2021

Tip!

Jeg ville aldrig kunne tilgive mig selv, hvis jeg sjuskede lidt med autostol/sikkerhed i bilen og der så sker et uheld som kan have fatale konsekvenser. 
Da min bonusbror var lille var han i et uheld med hans mor.. og fordi de rullede rundt på en mark, er han i live idag fordi han sad i en autostol med ryg. 

Anmeld Citér

23. september 2021

EKAB

Profilbillede for EKAB

Min søn er 6 år og 135 cm høj, han sidder på selepude.

Anmeld Citér

23. september 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Aalborgtøsen skriver:

Min datter på 7, 133 cm høj sidder stadig på den der med ryg. Den passer fint og kan endda blive højere endnu. Regner med at hun får lov at sidde på den til den ikke passer mere. 
Dog sidder hun på selepude i min mors bil. 

Anmeld Citér

23. september 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Det skal en på 6 år , da slet ikke have lov at bestemme ?

Det er mere sikkert med ryg og sidekollision, så hvis I allerede køre med sådan en, kan jeg slet ikke finde et argument for at gå ud og købe noget mere usikkert ?

Anmeld Citér

23. september 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Optimom skriver:

Min søn bliver 7 meget snart og er først lige kommet over på selepude. Som du selv skriver sidder de bedre og mere sikkert i en rigtig autostol. Og særligt på lange ture, hvor han faldt i søvn er den guld værd.

Men han har i over et år fået lov til at bruge selepude på korte ture, når han kører alene med en voksen og sidder på forsædet. Det gør det også lidt særligt og hyggelig. Også når han kører med andre (bedsteforældre eller venner) brugte han bare selepude. 

Men vi har også et naturligt skifte nu hvor han snart bliver storebror

Men hvorfor ?

Sensynligheden for uheld er vel mindst lige så stort på korte ture med en voksne som på længere ture hele familien ? - Det kan jeg slet ikke se logikken i

Anmeld Citér

23. september 2021

Bianca14

Min ældste på 7 og 136cm sidder også stadig i autostol og det kommer hun til så længe det er muligt, fordi det er det sikreste. Jeg kan ikke se nogen logisk grund til at skifte til noget mindre sikkert. 

Anmeld Citér

23. september 2021

Lje

Aalborgtøsen skriver:

I vores familie bestemmer de voksne den slags ting. På linje med at børste tænder og bruge cykelhjelm. Om hans venner sad på taget af deres forældres biler, så fik vores ikke lov. 

Så længe som overhovedet muligt i rigtig stol (med ryg) og det er kun i vores nye bil, med Isofix på forsædet, at han får lov at sidde foran. I sin stol. Og det er kun forbi, vi har fået en lillesøster, så der er behov for, at der sidder en voksen bagi. Når hun bliver lidt større, ryger han på bagsædet igen. 

Han er i øvrigt 6 år og 125 cm høj. 

Vh. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.