3 bio/SA inden for kort tid, hvordan blev I udredt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2021

Anonym trådstarter

Mortil_en skriver:

Hvad skulle det hjælpe at vente tre måneder, har hun uddybet det?

Jeg tror ikke at praktiserende læger har så mange muligheder inden for fertilitet. De kan godt undersøge din amh værdi, men siden du godt kan blive gravid er det nok ikke så aktuelt

Mange hospitaler har fertilitets rådgivning til dem der har prøvet under et år. Der kan de lave nogle indledende undersøgelser og man får en samtale med dem. Jeg tænker de sender en videre hvis der er tegn på at noget er galt 

Hun mener blot så får kroppen lidt ro, nu den har været gravid tre gange på 4-5 måneder. 

Jeg tror egentlig bare hun køber lidt tid og ikke rigtig ved hvad hun skal gøre og om noget. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2021

Anonym trådstarter

tutti skriver:

Kan din læge ikke lave en henvisning til en gynækolog? Det burde de gøre for at du kan få et fertilitetstjek (du kan godt blive gravid, men måske gynækologen kan se noget ift. din slimhinde, progesteron niveau, din mands sæd osv.)? 

Jeg fik selv en henvisning (er 35 år), selv efter "kun" to måneders prøvelse. Mest bare for at få at vide, om alt var normalt - så din læge burde kunne gøre det samme, især når du har haft en indledende snak hos lægen Det ville jeg insistere på!

Hun snakkede også oprindeligt om at når mit hcg var normalt så ville hun få taget prøver og lave en gyn. Men hun vidste ikke helt om det var hende eller gynækologerne. Så det troede jeg lidt. Min kæreste har tjekket sæd selv, for at give mig ro. Jeg er nemlig nervøs for slimhinde. Da jeg var i fertilitetsbehandling fik man nemlig crione, så jeg havde lidt tænkt det måske kunne være noget man kunne prøve hvis det bare ikke satte sig godt nok fast. 

Anmeld Citér

2. oktober 2021

Charl90

Hun snakkede også oprindeligt om at når mit hcg var normalt så ville hun få taget prøver og lave en gyn. Men hun vidste ikke helt om det var hende eller gynækologerne. Så det troede jeg lidt. Min kæreste har tjekket sæd selv, for at give mig ro. Jeg er nemlig nervøs for slimhinde. Da jeg var i fertilitetsbehandling fik man nemlig crione, så jeg havde lidt tænkt det måske kunne være noget man kunne prøve hvis det bare ikke satte sig godt nok fast. 

Jeg ville ikke stoppe med at prøve. Jeg kan ikke se det skulle gøre godt for noget. De gange jeg er blevet vellykket gravid har det altid været efter SA. Så for mig har kroppen lige skulle finde ud af hvad der skulle ske hvorefter der lykkes.

I mine øjne har I ikke prøvet så længe og jeg ville ikke bekymre mig for meget allerede. For mig tog det 14 måneder første gang og 11 måneder denne gang. 

Det lykkes for de fleste inden for ét år. Mon ikke kroppen snart finder ud af det? Jeg tester først efter udebleven mens for at mindske risikoen for at fange en bio. 

Held og lykke

Anmeld Citér

18. november 2021

Anonym trådstarter

__anonym skriver:

Jeg mistede i september 2020, februar og maj 2021. Vi er blev efter den sidste abort henvist til udredning, som vi lige nu er i gang med. 

Jeg læser flere steder at der er tale om bio og SA, men min læge har kaldt dem alle 3 SA. Måske fordi de regner ud fra sidste mens. dag? Mine cyklusser har været over 35 dage, så derfor bliver jeg vel også længere henne, selvom jeg selv tror jeg har været kortere henne (måske 5-6 uger). 

Min egen læge har taget nogle blodprøver, den ene viste at jeg har lavt stofskifte. 

Sygehuset har taget nogle blodprøver, bl.a. hormoner, kromosomer, og blodets evne til at størkne. Lige nu venter vi på svar på de sidste, og en indkaldelse hvor vi formegentligt får svar på alle blodprøverne, og hvad der skal gøres efterfølgende. Vi har været i gang med udredning siden juni i år.

Ønsker jer al held og lykke, og håber I snart får en vellykket og blivende graviditet

Hvordan går det med dig siden du skrev dit indlæg?

Anmeld Citér

18. november 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Du skriver at din mand selv har tjekket sin sæd. Hvordan? Med sådan en hjemmestester? For hvis han kun har målt på kvantiteten af sæden og den er ok, kan der sagtens være noget galt med kvaliteten, fx skader på dna'et. Så kan det jo fx være en årsag til at ægget bliver befrugtet, men ikke er levedygtigt og derfor hurtigt går til grunde.

Anmeld Citér

21. november 2021

Anonym trådstarter

Lillehjerte skriver:

Du skriver at din mand selv har tjekket sin sæd. Hvordan? Med sådan en hjemmestester? For hvis han kun har målt på kvantiteten af sæden og den er ok, kan der sagtens være noget galt med kvaliteten, fx skader på dna'et. Så kan det jo fx være en årsag til at ægget bliver befrugtet, men ikke er levedygtigt og derfor hurtigt går til grunde.

Han har været ved Cyros og fået lavet en analyse. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.