SDD skriver:
Min erfaring siger mig at man skal fange dem tidligt i træthedsfasen. Altså ved det mindste første tegn. Når han står så tidligt op ville jeg prøve ved en 10 tiden. Men ja når tegnene er der. Det er nemlig typisk overtrætte børn der bliver ved med at køre op. Og ja det er ofte om aftenen, og så kan de være rigtig svære at få til ro. Min erfaring siger mig også at natten kan blive dårlig når dagen slutter som overtræt.
Jeg har ligesom dig et meget aktivt barn. Hun kravlede som knap 4 mdr, rejste sig dagen efter hun fyldte 6 mdr, gik sikkert som 7 mdr osv. hele tiden gang i den og er vild med læring. Men det er vores job som forældre at lære dem at kunne finde ro. Når du forsøger at putte så prøv i 15-20 minutter, og hvis ikke det virker så vent en halv times tid eller mere.
Jeg har prøvet hele dagen... Det blev til 4 gange 30 min søvn hver gang. Han har været ekstra pylret, mistænker det er en tand. Men som sagt, så fanger jeg først træthedstegn typisk først efter 3-4 timer. Prøver jeg at putte inden, så river han mig i ansigtet, vrider sig i mine arme og græder og skriger.
Idag er han nok overtræt af at have været puttet så mange gange for så ikke at sove det han plejer (1-2 timer)..
Lige nu viser han heller ikke træthedstegn.. Jeg følger ham og hans behov, ikke mine egne..
Ham her vendte fra ryg til mave 4 mdr.. 5 mdr vendte han fra ryg til mave og mave til ryg. I samme måned møvede han sig frem og kom op på alle fire og prøvede at skubbe sig fremad. Ved starten af 7 mdr lærte han på en uge at sidde selv, rejse sig op og af ting og gå langs og at kravle rigtigt..
8,5 mdr tog han sine første skridt og allerede 2 uger senere er han så sikker på benene at han ikke engang vil holde mig i hænderne mens han går... Måske kan det være tigerspring der driller ham nu? Og tænder 
Anmeld
Citér