Hej
Jeg har en baby på 9 mdr, som jeg elsker af hele mit hjerte..
I løbet af dagen kan ligger hans første lur mellem kl. 10-12 og kan varer mellem 1-1,5 time. Den næste lur ligger mellem kl. 15-16 og kan varer mellem 1-2 timer. I hans vågne timer er jeg meget på gulvet med ham, da han har taget sine første skridt for 2 uger siden, da han var 8 mdr og 3 uger. Han er blevet en del sikker på benene nu, men kan stadig falde og slå sig, derfor er jeg hele tiden ved hans side.
Han ser/lytter til musik på YouTube, så finder vi legetøj frem, trælegetøj er et hit for tiden, så finder jeg nogle gange en føle-læsebog og snakker om forskellige dyr med ham og hvilke lyde de laver. Det er mega spændende for ham at stå og gå, fordi han kan og nogle gange er det som om han får mere energi af at løbe frem og tilbage, i stedet for at det kører ham flad..
Op til hans lure er han okay at hjælpe med at falde i søvn, men når vi nærmer os sengetid, så er det som om han bare ikke kan gear ned. Der dæmper jeg lys (mellem kl. 18-21), slukker tvet i håb om at mindre stimuli kan trætte ham... Men det er som om han bare har endnu mere lyst til at løbe og aktivere sig selv... Massage er han ikke god til, når han ligger på ryggen så vender han så hurtig på mave for at kravle. Han har aldrig kunne lide at ligge på ryggen siden han blev født og han var tjekket for spændinger og ører, men der var intet at komme efter.
Nogle gange vågner han om natten mellem 3-5 og et lysvågen.. Så hans søvn er heller ikke noget at råbe hurra for...
Hvilke rolige aktiviteter kan man lave med baby på 9 mdr som han er masse krudt, er nysgerrig og elsker ham bruge sin krop max?
Motorisk har han hele tiden være fremme.. Jeg er fuldstændig udkørt, når vi nærmer os sengetid. Det stresser mig at han ikke gider sove, jeg er træt, jeg ved ikke hvad jeg skal finde på længere... Og han har lige haft sin første tandfrembrud, tanden vokser stadig op af..
Han får 3-4 flasker i løbet af natten indtil morgen. Får grød, nogle gange bondebrødsgrød, nogle gange bondebrød med pålæg, grøntsagssuppe med blendede melboller/kødboller..
Mangler der flere bonus info?
Vh en meget træt mor...