Jeg skal have taget en blodprøve for at teste om jeg er smittet i morgen hos egen læge og jeg er 20+3 i dag. Jeg spise desværre utilsigtet råt kød på en restaurant fredag i forrige uge. Der var råt kød "gemt" under bøffen/salaten i min burger.
Min læge prøvede at berolige mig med at jeg heldigvis er så langt henne nu, og at de alvorligste risici ses i første trimenter. Risikoen for at overfører til barnet stiger i løbet af graviditeten, men samtidig falder risikoen for alvorlige risici med smitte. Hvis man konstateres smittet under graviditeten laves der en fostervand prøve, for at se om baby er smittet. Hvis og kun hvis det viser sig at være tilfældet, så går behandlingen i gang..
Man tester i dag IKKE længere efter fødslen.. Da behandling mod det, ikke har vist sig at have effekt når barnet først er født..
Jeg håber at din læge vil tage en blodprøve for at teste dig, så du kan få ro på. 
Min tøvede ikke et sekund.. Og normalt gør de det faktisk også til første lægeundersøgelse hos min læge, men vi glemte lige at få snakket om det, kunne hun se i journalen..
Anmeld
Citér