Børnevaccinationsprogram

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.100 visninger
15 svar
11 synes godt om
3. september 2021

Anonym trådstarter

Hej, som i nok har gættet kommer emnet til at handle om børnevaccinationsprogrammet (dette omhandler ikke coronavaccinen).

Jeg arbejder på klinik i børneafdelingen hvor vi opdatere helbredsskema, hertil bliver forældre spurgt om de følger vaccinationsprogramet. De fleste nikker ja og der er få der fravælger det. 

Kom med jeres mening er i for eller imod og hvorfor. Hvad er jeres holdning til dette?

Jeg synes det er et mega spændende emne så hold jer endelig ikke tilbage om i er for eller imod, alle holdninger respekteres….

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2021

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vi har fulgte børnevaccinatkonsprogrmmaet, indtil vores søn fik en vaccinations relateret skade.

Herefter kæmpede vi med næb og klør i knap 5 år for at få udleveringstilladelse til den svenske vaccine, som indeholder mindre af det som vores søn blev så syg af i mere end 3 år. 

Men da det ikke lykkedes fik han i sommers den sidste vaccine som han var blevet så syg af for 5 år siden, heldigvis fik han ikke nogen kraftig reaktion og han er nu heldigvis færdig vaccineret. 

Nu venter vi vores 2. Barn og vi har fortsat tænkt os at følge det danske vaccinationsprogram og så håber vi kraftigt den lille ikke får samme reaktion som vores førstefødte.

Hvad andre gør mht. vaccinationsprogrammet blander jeg mig ikke i og jeg vil heller ikke tillade mig at dømme dem ud fra deres valg. 

Men jeg er glad for vi har et vaccinationsprogram som sørger for vores børn får mulighed for at blive beskyttet mod sygdomme som kan have så fatale udfald, sådan en omgang stivkrampe ser ikke super rar ud, eller polio, ej heller difteri. 

Anmeld Citér

3. september 2021

AnoMor

Samme holdning som ovenfor. 
Følger programmet, men hvad andre gør det blander jeg mig ikke i og har ikk behold for at dømme dem der ikk følger det

Anmeld Citér

3. september 2021

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Vi har 2 børn og følger den danske program.

Dog kan jeg være utryk ved at modtage børn der ikke gør i vuggestuen. Når vi har mange (perioder) der ikke er over de 15 mdr.

Jeg kan også godt forstå fx i USA at der er mange der takker nej. I det 1 live år er det vist noged med 22 enkelte vacciner man får. Er glad for den danske måde at gør det på. 

Anmeld Citér

3. september 2021

Baby.mamma

Jeg og min omgangskreds bryder os generelt ikke om vacciner. Men mine børn får dem, der tilbydes PÅNÆR HPV. Den kommer de simpelthen ikke til at få. Ej heller Coronavaccinen.

Jeg har flere børn i familien og vennekredsen, som har fået vaccineskader af dem, der er i børnevaccinationsprogrammet (3 børn), så man skal virkelig veje det op

Anmeld Citér

3. september 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Baby.mamma skriver:

Jeg og min omgangskreds bryder os generelt ikke om vacciner. Men mine børn får dem, der tilbydes PÅNÆR HPV. Den kommer de simpelthen ikke til at få. Ej heller Coronavaccinen.

Jeg har flere børn i familien og vennekredsen, som har fået vaccineskader af dem, der er i børnevaccinationsprogrammet (3 børn), så man skal virkelig veje det op

Hvilke skader?

Anmeld Citér

3. september 2021

Baby.mamma

Unicorn1 skriver:

Hvilke skader?

Noget med noget voldsom kronisk eksem som bløder og huden revner og klør

Anmeld Citér

3. september 2021

Roselil

Profilbillede for Roselil

Hej, som i nok har gættet kommer emnet til at handle om børnevaccinationsprogrammet (dette omhandler ikke coronavaccinen).

Jeg arbejder på klinik i børneafdelingen hvor vi opdatere helbredsskema, hertil bliver forældre spurgt om de følger vaccinationsprogramet. De fleste nikker ja og der er få der fravælger det. 

Kom med jeres mening er i for eller imod og hvorfor. Hvad er jeres holdning til dette?

Jeg synes det er et mega spændende emne så hold jer endelig ikke tilbage om i er for eller imod, alle holdninger respekteres….

Mine børn er vaccineret da jeg tænker, at fagfolk ved bedst dog kan jeg undre mig over at nogle af de mindre farlige sygdomme er medtaget. Tænker der også er meget at spare for samfundet i sygedage og tænker, der kan være et incitament der. Der er nogle der mener, at der er en sammenhæng mellem F.eks. Stigning i antal allergikere og “manglende” børnesygdomme. Hvilket jeg umiddelbart finder plausibelt. Men som sagt, jeg er lægmand og skal ikke gøre mig klog på det

Anmeld Citér

3. september 2021

Linemor93

Profilbillede for Linemor93

Min datter følger vaccinationsprogrammet, fordi jeg synes det er min pligt overfor min datter men også overfor andre børn. 
ligesom HPV vaccinen skal min datter uden tøven have den, jeg kan godt leve med at min datter skulle risikere og få “ bivirkninger” men jeg ville ikke kunne leve med hun udviklede kræft når jeg havde muligheden for at forhindre det. 

Anmeld Citér

3. september 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Baby.mamma skriver:

Noget med noget voldsom kronisk eksem som bløder og huden revner og klør

Har de via en læge fået bekræftet, at det er pga. vaccinen? 

For har aldrig hørt om sådan en bivirkning, men er da lidt nysgerrig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.