Erfaringer med medicinsk abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.149 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. august 2021

Anonym trådstarter

Jeg står desværre i den situation, at jeg er blevet uønsket gravid. Jeg er 4+2 idag. Der er absolut ingen tvivl om, at jeg ikke kan beholde barnet. Men jeg har virkelig brug for at høre fra andre, som har været igennem en medicinsk abort.

Hvor hurtigt kom du til lægen og fik aborten sat igang?

Hvor lang tid blødte du?

Hvor store smerter havde du?

Jeg håber virkelig, at nogen af jer vil dele jeres historier.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg står desværre i den situation, at jeg er blevet uønsket gravid. Jeg er 4+2 idag. Der er absolut ingen tvivl om, at jeg ikke kan beholde barnet. Men jeg har virkelig brug for at høre fra andre, som har været igennem en medicinsk abort.

Hvor lang tid blødte du?

Kære du 

Jeg opdagede i sin tid at jeg var uønsket gravid. På det tidspunkt var jeg 5+0. Jeg ringede til lægen med det samme, fik en tid en uge efter og blev scannet. Hernæst blev jeg henvist til sygehuset, som indkaldte mig til samtale ca. en uge senere. Jeg havde ønsket en kirurgisk abort, men fordi jeg ikke var længere henne, var det ikke en mulighed. Jeg fik derfor første pille til at afbryde graviditeten (altså to uger efter jeg opdagede, at jeg var gravid). Dagen efter lægger man så piller op og afventer. Personligt havde jeg et rigtig voldsomt døgn. Smerterne var afsindige og jeg blødte, krampede, kastede op og besvimede. Det værste ved det hele var, at jeg ikke var forberedt. Ingen havde fortalt mig, at det kunne være så slemt. Havde jeg bare vidst det, ville jeg måske ikke have været så bange. Heldigvis lå jeg i min kærestes arme hele forløbet igennem. En uge efter aborten kommer man til tjek på sygehuset igen: og det skulle vise sig, at fosteret stadig ikke var tømt. Og jeg måtte lægge piller op og krampe igennem igen. Så forfærdeligt. Ugen efter igen tog jeg til kontrol og heldigvis var aborten nu gået igennem. Men det tog altså i alt over en måned og kostede mig mange mange smerter. Jeg brugte bind ca. to måneder efterfølgende pga. blødninger. 

Følgende er absolut ikke ment som en skræmme-kampagne. Det er bare min historie - og som du nok kan høre, ville jeg ikke anbefale den medicinske. Kunne jeg gøre det om, ville jeg have ventet nogle uger på den kirurgiske. MEN! Det er så individuelt fra kvinde til kvinde. Nogle har det helt omvendt. Og der ér også risici ved kirurgisk. Mit bedste råd er at lytte til din mavefornemmelse og at bede eventuelle læger/sygeplejerske på din vej om at være ærlige med dig omkring forløbet, så du ved hvad du går ind til. Jeg ville gerne have været passet bedre på  

Jeg ønsker dig alt held og lykke. 

Anmeld Citér

27. august 2021

r3b3cca

Beklager den dårlige historie her også, men for pokker da en oplevelse. Jeg var gravid i cirka samme tid og der var ingen udvikling, og da den ikke selv spyttede graviditeten ud fik jeg en medicinsk abort. Jeg var allerede på gynækologisk afdeling for st blive testet efter udvikling, så jeg fik pillerne samme dag. Jeg skulle ligge dem op om aften og ligge mig i en times tid og venter på virkningen. Der gik nogle timer, men så begyndte de da godt nok også. Jeg havde ufattelige kramper, kunne ikke sove eller noget, måtte gentagende gange ud og kaste op også. Smerterne kunne ikke dækkes med smertestillende, og de gjorde at jeg hverken kunne ligge eller stå. Og der var stadig ikke sket noget da det kl. 4 om natten endelig stilnede en smule af så jeg kunne få noget søvn. Da jeg vågnede kl. 6 kom ‘det’ ud og de næste par uger var med bind og det hele, hvor der blev ved at komme lidt cellerester. Puha, det gør jeg altså ikke igen.  
vil ønske dig alt held og lukke med det, for jeg ved der er andre som har bedre/gode erfaringer med det 

Anmeld Citér

27. august 2021

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Jeg har prøvet det for et halvt år siden, da jeg havde en graviditet der ikke udviklede sig som den skulle. Jeg synes ikke smerterne eller blødningen var så voldsom (ikke mere end jeg kunne forvente ved at være i uge 10). Smerterne var værst i 2 dage, men jeg var oppe af sofaen og male allerede dagen efter. Der var det ligesom dobbelt op på menssmerter. Blødte 3 uger men kun kraftigt den første uge. Derefter pletblødning. 

Anmeld Citér

28. august 2021

Anonym

Er ked af de “dårlige” historier der har været.

jeg var selv igennem en medicinsk abort sidst sommer efter en uønsket graviditet.

for mig var det absolut ikke nogen dårlig oplevelse.

jeg tog de to stik piller om morgenen kl 6.. kunne begynde at mærke en muren i underlivet omkring kl 8..: kl 10 fik jeg sådan mens agtige smerter og begyndte at bløde.. gik ud på toilettet hvor der kom en større klump ud og smerterne aftog lige så stille og rolig og blødte så resten af dagen s en almindelig mens. 
blødte efterfølgende i en uges tid men ingen smerter eller lignede så for mig har det været en “god” og forholdsvis smertefri omgang og ville gøre det igen hvis det var. Det blir så ikke nødvendig for kan ikke længere blive gravid

og fik også en medicinsk abort for over 20 år siden (da var den lige kommet frem) og der var oplevelsen lige sådan så jeg vil klart anbefale den også fordi man slipper for at gå til uge 7, hvilket jeg synes er længe når man ikke ønsker barnet

Anmeld Citér

28. august 2021

Anonym

Hvor lang tid blødte du?

Jeg har ikke erfaring med medicinsk abort som provokeret abort, men kun som ufrivillig abort efter min spires hjerte stoppede med at slå i uge 6+3 selvom det først blev opdaget 4 uger senere. 
Behandlingen er nok den samme, men kender ikke til reglerne. Dog vil jeg sige at jeg til enhver tid vil vælge kirurgisk abort/udskrabning hvis jeg nogensinde skal have en abort igen (såvel provokeret som ufrivillig), da min medicinske abort mislykkedes (efter 2 forsøg endda) og alligevel endte med kirurgisk abort. Ved kirurgisk abort sover du fra det hele (Max 30 min) og så var jeg hurtigt frisk igen og havde bare alm mens smerter resten af dagen plus lidt pletblødning i dagene efter. Og det var det. Har hørt at medicinsk abort kan være rigtig smertefuld når medicinen virker. 
pøj pøj med det

Anmeld Citér

28. august 2021

A38

Jeg havde en god oplevelse (efter omstændighederne selvfølgelig). Jeg vidste ikke hvor langt jeg var, da jeg opdagede at jeg var uønsket gravid. Kontaktede lægen med det samme og fik en henvisning til en gynækolog. Hun scannede mig og konstaterede at jeg var knap 6 uger henne. Jeg fik første pille hos gynækologen og stikpillerne med hjem.

Gynækologen anbefalede mig at tage stikpillerne om aftenen, så jeg kunne sove fra aborten. Det vil jeg IKKE anbefale. Jeg sov ikke den nat. Det blødte kraftigt og selvfølgelig gjorde det lidt ondt, men ikke noget jeg ikke kunne holde ud. Men jeg ville langt hellere have gjort det om dagen. 
Til kontrol var alt kommet ud og så fint ud, og jeg blødte lidt i en halvanden uge efter. Fint forløb.

God vind til dig!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.