Anonym skriver:
Jeg står desværre i den situation, at jeg er blevet uønsket gravid. Jeg er 4+2 idag. Der er absolut ingen tvivl om, at jeg ikke kan beholde barnet. Men jeg har virkelig brug for at høre fra andre, som har været igennem en medicinsk abort.
Hvor hurtigt kom du til lægen og fik aborten sat igang?
Hvor lang tid blødte du?
Hvor store smerter havde du?
Jeg håber virkelig, at nogen af jer vil dele jeres historier.
Kære du
Jeg opdagede i sin tid at jeg var uønsket gravid. På det tidspunkt var jeg 5+0. Jeg ringede til lægen med det samme, fik en tid en uge efter og blev scannet. Hernæst blev jeg henvist til sygehuset, som indkaldte mig til samtale ca. en uge senere. Jeg havde ønsket en kirurgisk abort, men fordi jeg ikke var længere henne, var det ikke en mulighed. Jeg fik derfor første pille til at afbryde graviditeten (altså to uger efter jeg opdagede, at jeg var gravid). Dagen efter lægger man så piller op og afventer. Personligt havde jeg et rigtig voldsomt døgn. Smerterne var afsindige og jeg blødte, krampede, kastede op og besvimede. Det værste ved det hele var, at jeg ikke var forberedt. Ingen havde fortalt mig, at det kunne være så slemt. Havde jeg bare vidst det, ville jeg måske ikke have været så bange. Heldigvis lå jeg i min kærestes arme hele forløbet igennem. En uge efter aborten kommer man til tjek på sygehuset igen: og det skulle vise sig, at fosteret stadig ikke var tømt. Og jeg måtte lægge piller op og krampe igennem igen. Så forfærdeligt. Ugen efter igen tog jeg til kontrol og heldigvis var aborten nu gået igennem. Men det tog altså i alt over en måned og kostede mig mange mange smerter. Jeg brugte bind ca. to måneder efterfølgende pga. blødninger.
Følgende er absolut ikke ment som en skræmme-kampagne. Det er bare min historie - og som du nok kan høre, ville jeg ikke anbefale den medicinske. Kunne jeg gøre det om, ville jeg have ventet nogle uger på den kirurgiske. MEN! Det er så individuelt fra kvinde til kvinde. Nogle har det helt omvendt. Og der ér også risici ved kirurgisk. Mit bedste råd er at lytte til din mavefornemmelse og at bede eventuelle læger/sygeplejerske på din vej om at være ærlige med dig omkring forløbet, så du ved hvad du går ind til. Jeg ville gerne have været passet bedre på
Jeg ønsker dig alt held og lykke.
Anmeld
Citér