Hvad gør vi lige her? (Fødselsdag)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2021

Lje

Hej med jer, 

Vores dreng går i 0. klasse og har snart fødselsdag. 

Han (og hele klassen) er inviteret hjem til 3 andre børn for at fejre deres fødselsdag inden det er hans fødselsdag. Det er åbenbart sådan på den skole, at alle bliver inviteret hjem til fødselsdagsbarnet. 

Sagen er den, at vi har en lille lejlighed og vi kan umuligt have 20 børn i den. 

Hvad gør man her?

Det er jo ikke sikkert, at det *er sådanne på den skole, at man inviterer alle*. Det kan være, at 3*forældrepar har siddet med præcis samme overvejelser som dig og har tænkt, at de heller ikke havde pladsen, men de inviterede alle alligevel. Måske ikke var komfortabel med spørge andre forældre om at holde sammen.

I øvrigt dejligt at de heller ikke synes (som mig selv), at drenge-pige-opdelingen hører hjemme i 2021. Det er den mest fjollede fødselsdagsopdeling nogensinde. 

Hvad vis I skubber sofabordet til side og dækker op på gulvet? Tænker lidt alternativt. 

Fødselsdag udenfor i en park med mulighed for at søge læ? 

Endelig: hvad med at kontakte forældrene til det barn, som har fødselsdag efter dit - tænk hvis de heller ikke har plads/råd til Legeland men sammen kan I måske fixe Legeland eller lign.? 

Vi har første forældremøde om 14 dage og personligt krydser jeg for kvartals-fødselsdage for hele klassen. 

Vh. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2021

B&J

På min søns skole må man gerne låne fælles arealet eller gymnastiksalen til fødselsdag man skal bare spørge skolen.

Ellers i klassen er det delt op i dreng og pige fødselsdagen men de er også 24 i klassen. 

Anmeld Citér

28. august 2021

Enmere20

Jeg kan også anbefale at holde fødselsdagen på McDonald’s  det gjorde vi et år for begge børn og det var et kæmpe hit og ikke ret dyrt

Anmeld Citér

28. august 2021

Anonym trådstarter

1000 tak for alle jeres gode råd. Jeg giver lige et samlet svar. 

Grunden til at "reglerne" er sådan er fordi mange af de her forældre har ældre børn på skolen og sådan har man åbenbart altid gjort. At man inviterede hjem til fødselsdag og at ALLE blev inviteret. 

Mange tak for alle jeres gode råd. Jeg er især vild med det der med at holde fødselsdage hvert kvartal. Det tror jeg jeg vil foreslå til et fælles møde

Anmeld Citér

28. august 2021

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

I min søns klasse har hat vi altid gået samme med dem der har fødselsdag nærmeste hinanden . Derved har der i de små klasser været måske 5 fødselsdage om året . I starten da det var hele klassen der var inviteret lånte vi sfoen og gymnastiksalen. Nu hvor de er ældre ( 12 næste gang) er det kun drengene . Vi gprcwyadifvrt par stykker sammen. Vi har været i legeland, svømmehallen , bowlet og været i skaterparken. 

der er masser af muligheder og var har heller ikke plads til dem alle herhjemme 

Anmeld Citér

29. august 2021

Anonym trådstarter

Hej igen, 

Jeg har undersøgt muligheden for at booke fødselsdagsfest hos McDonald's eller legeland og ville lige høre hvordan i gør ift. at det ligger 10 km væk fra den by alle bor i. Er det så forældrene der kører deres børn derud eller sørger man selv for at hente børnene evt. i en lille bus og køre dem derhen og hjem igen?

Anmeld Citér

29. august 2021

Enmere20

Anonym skriver:

Hej igen, 

Jeg har undersøgt muligheden for at booke fødselsdagsfest hos McDonald's eller legeland og ville lige høre hvordan i gør ift. at det ligger 10 km væk fra den by alle bor i. Er det så forældrene der kører deres børn derud eller sørger man selv for at hente børnene evt. i en lille bus og køre dem derhen og hjem igen?

Da vi holdte det eller andre holdt det ude, så skulle folk selv komme til destinationen. Jeg synes de andre er gode til at koordinere og jeg mener at alle dukkede op

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.