Hvad gør vi lige her? (Fødselsdag)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.686 visninger
16 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. august 2021

Anonym trådstarter

Hej med jer, 

Vores dreng går i 0. klasse og har snart fødselsdag. 

Han (og hele klassen) er inviteret hjem til 3 andre børn for at fejre deres fødselsdag inden det er hans fødselsdag. Det er åbenbart sådan på den skole, at alle bliver inviteret hjem til fødselsdagsbarnet. 

Sagen er den, at vi har en lille lejlighed og vi kan umuligt have 20 børn i den. 

Hvad gør man her?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2021

Ananas

Så må man holde den udendørs, i legeland eller slå den sammen med en anden hvor det kan holdes hos dem

Anmeld Citér

27. august 2021

Missyou

Enten holder i det udendørs, finder en anden lokation fx legeland eller også nøjes i med at invitere fx alle drengene

Anmeld Citér

27. august 2021

Frizzy

Her slår man sig sammen i fødselsdagsfester - for at minimere antallet af fødselsdagsarrangementer. Og der er altid et barn med hus og have. 
ellers legeland ...

Anmeld Citér

27. august 2021

Frizzy

Anonym skriver:

Hej med jer, 

Vores dreng går i 0. klasse og har snart fødselsdag. 

Han (og hele klassen) er inviteret hjem til 3 andre børn for at fejre deres fødselsdag inden det er hans fødselsdag. Det er åbenbart sådan på den skole, at alle bliver inviteret hjem til fødselsdagsbarnet. 

Sagen er den, at vi har en lille lejlighed og vi kan umuligt have 20 børn i den. 

Hvad gør man her?

At alle børn skal holde en fødselsdagsfest slen giver 24 fordelt fordelt på et år .

Hvis dit barn kun lige er startet er der jo ikke noget “plejer” endnu. Tag det med gaver og fødelsdagsgrupper op til først komne fællesmøde: 

Anmeld Citér

27. august 2021

Anonym

Fordi andre har gjort sådan, er det ikke ensbetydende med at I skal gøre sådan. 
Hos har har det altid været sådan at man inviterer enten alle drengene eller pigerne eller hele klassen. Det har fungeret godt altid. 

Vi har fx aldrig holdt det i legeland eller andre aktivitetscentre. Vi har altid haft stor succes med hjemmefødselsdage. Selvom langt de fleste fra mine børns klasser enten ikke har holdt noget eller har holdt det “ude.” 

Jeg synes ikke det skal gøres til et problem, det er trods alt mange år, mange fødselsdage osv. 
Men som en anden skriver, bring det op til forældremøde, det plejer tit at være er punkt og altid en god ide at forventningsafstemme. Det var det faktisk nu her til det forældremøde  jeg var til og min den ældste er lige startet i 7. klasse. 

Anmeld Citér

27. august 2021

Pernillus

Hvad med at høre skolen?

Jeg er lærer på en skole og hos os må man fx låne SFO til fødselsdag på en lørdag. Man skal bare rydde op efter sig. 

Anmeld Citér

27. august 2021

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg er så fantastisk heldig at være en del af en frikirke hvor jeg kan leje lokalerne og har en veninde der vil hjælpe mig med at holde styr på tropperne..

men kig i området om der er lokaler der kan lejes til fornuftige penge...

ellers er der steder som MCDonalds eller Burger King der gør det i at lave festpakker til børnefødselsdage...

i vores klasse hedder det: alle, kun piger eller kun drenge...

men når der er 16 drenge og 9 piger så er det hip som hap om jeg inviterer alle eller kun  drengene.. så her inviterer jeg alle og så er det ca. 16 der kommer af mixet... der er flere delebørn som ikke altid kan...

Anmeld Citér

27. august 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Hvis det var mig der var forælder til en af de børn der har holdt fødselsdag allerede, ville jeg ikke tænke 'noget for noget' hvis mit barn ikke blev inviteret med til en fødselsdag, hvis man kun valgte at holde for det ene køn. Jeg læser lidt i dit indlæg at det er det, du frygter, eller? Så længe det enten er alle børn eller alle drenge/piger, så er det jo bare fint. 

Jeg tænker også at det hurtigt kan blive en stor udskrivning hvis der lægges op til at man jo bare kan holde det i et legeland og så invitere hele klassen. Det er jo ikke sikkert alle lige har råd til det

Anmeld Citér

27. august 2021

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Jeg vil dele dem op fx kun drengene.

Eller jeg har set i Aalborg biblioteket man kan holde fødselsdag der oppe.(der står bare man selv står for det hele selvfølgelig og man aflever stedet som den var da man modtager den) over ved børneafdelingen.

Jeg har tit set nogle holde noget der. Tænker ofte folk der bor inde i byen. Smart.

Se om jeres bibliotek også gør dette. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.