Hej med jer,
Jeg søger sparring ift. erfaringer med 0. klasse og det rigtige valg af skole...
Sagen er den, at vi har en dreng på snart 7 år som blev skoleudsat fordi han ikke var klar til at starte i skole sidste år.
Han har altid været udadvendt og haft det nemt ved at lege med alle og få venner.
Nu er har startet i 0. klasse på en privat skole og vi oplever en helt anderledes dreng. Han leger ikke rigtigt med nogen fra klassen, meget sjældent i hvert fald. I pauserne og sfo'en spiller han fodbold med de store drenge fra 3-5 klasse. Jeg har forsøgt at spørge ind til, hvorfor han ikke leger mere med dem fra hans egen klasse, men det kan han ikke rigtig svare på.
Min mand og jeg har talt om han måske ikke trives i den klasse... Men på den anden side så er der kun gået én uge og måske forventer vi for meget? Men så ser jeg de andre drenge i klassen og hvordan de leger sammen... 
Jeg har også overvejet at snakke med klasselæreren men måske overdriver jeg... Jeg ved ikke helt... Det eneste jeg ved er, at jeg ikke kan genkende min dreng og det gør ondt i mit moderhjerte 
Andre med samme erfaringer som har råd? Er det blevet bedre med tiden? Har I valgt at skifte skole?
På forhånd tak 
Anmeld
Citér