Familie blander sig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.141 visninger
7 svar
1 synes godt om
24. august 2021

Anonym trådstarter

Jeg har brug for gode råd.. Sagen er den, at min familie blander sig rigtig meget i opdragelsen af mit barn. Og jeg er rigtig træt af det nu. Jeg har flere gange sagt fra, men de fortsætter og så bliver de bare fornærmede. De modsiger mig, når jeg har sat en grænse overfor mit barn , og foran barnet. og når det er puttetid blander de sig også. Nogle gange får mit barn et raserianfald når jeg fortæller, at vi skal sove nu og børste tænder.Er  ikke altid vild med at få børstet tænder. Men så kommer min familie og siger at ikke skal sove nu osv. og det er også forvirrende for mit barn.

Har mange flere eksempler, men det var nogle af dem. Det skal lige siges at vi bor tæt på min forældre og de kommer tit på besøg.  jeg vil jo gerne have besøg af dem, men det er vildt frusterende at de blander sig. Jeg vil jo helst ikke komme dertil, at jeg Beder dem om at lade være med at besøge os. Synes det er helt vildt grænse overskridende.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg har brug for gode råd.. Sagen er den, at min familie blander sig rigtig meget i opdragelsen af mit barn. Og jeg er rigtig træt af det nu. Jeg har flere gange sagt fra, men de fortsætter og så bliver de bare fornærmede. De modsiger mig, når jeg har sat en grænse overfor mit barn , og foran barnet. og når det er puttetid blander de sig også. Nogle gange får mit barn et raserianfald når jeg fortæller, at vi skal sove nu og børste tænder.Er  ikke altid vild med at få børstet tænder. Men så kommer min familie og siger at ikke skal sove nu osv. og det er også forvirrende for mit barn.

Har mange flere eksempler, men det var nogle af dem. Det skal lige siges at vi bor tæt på min forældre og de kommer tit på besøg.  jeg vil jo gerne have besøg af dem, men det er vildt frusterende at de blander sig. Jeg vil jo helst ikke komme dertil, at jeg Beder dem om at lade være med at besøge os. Synes det er helt vildt grænse overskridende.

Slå i bordet og sig fra, ellers må de lade vær med at være der når det er puttetid.

Sæt dig ned med dem alene, og sig det, og at det er dit hjem, dine regler og dit barn!!

Anmeld Citér

24. august 2021

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Slå i bordet og sig fra, ellers må de lade vær med at være der når det er puttetid.

Sæt dig ned med dem alene, og sig det, og at det er dit hjem, dine regler og dit barn!!

Jeg har prøvet flere gange og sige det, men det hjælper ikke . Synes altid det sker hver gang vi er sammen.. Og vi kan jo heller ikke lade være med at ses med dem.

Anmeld Citér

24. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg har prøvet flere gange og sige det, men det hjælper ikke . Synes altid det sker hver gang vi er sammen.. Og vi kan jo heller ikke lade være med at ses med dem.

Jo I kan godt sætte dem på pause lidt. Du skal jo ikke gå og være irriteret hver gang de har været der.

Sig at du ikke gider mere og hvis de ikke kan acceptere det, må der være en pause.

De retter sig ikke med ord, så må der auktion til.. 

Anmeld Citér

24. august 2021

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Jo I kan godt sætte dem på pause lidt. Du skal jo ikke gå og være irriteret hver gang de har været der.

Sig at du ikke gider mere og hvis de ikke kan acceptere det, må der være en pause.

De retter sig ikke med ord, så må der auktion til.. 

Ja, det havde jeg også tænkt. At vi skulle holde en pause med at se dem. 

Anmeld Citér

24. august 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Altså jeg ville nok melde klart ud at de ikke skal blande sig overhovedet og slet ikke i sengetider, der er mor og far der bestemmer der og ingen andre og ellers skal de holde sig væk.

Anmeld Citér

24. august 2021

aLOTofmother

Hvad har du helt konkret sagt til dem, når du har sagt fra, og i hvilke situationer har du sagt noget? 

Anmeld Citér

24. august 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

inviter dem over hvor det kun er dig og “familien”(forældre/søskende eller hvem det gælder). 
fortæl dem vigtigheden af at det er dig der sætter reglerne og at de må tie når det gælder. 
Vi har selv haft problemer med at både min mor og min søster har blandet sig. Til sidst blev jeg nødt til at sætte foden ned og fortælle at det jo er mig der er mor til barnet og at hvis jeg skal have den ønskede respekt, så er det mig der må opdrage. Når det er under deres tag er der nogle andre regler, som gælder(bedsteforældreprivilegie), men ellers er det vigtigt at det er efter forældrenes anvisninger. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.