Nogen uden SA og MA i bagagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2021

Emiliaa92

Jeg har været gravid 2 gange, og er endt med en dejlig datter på snart 5 og en søn der er 6 dage gammel <3 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2021

BM2021

Af en som brugte nærmest hele sin fuldstændige problemfrie graviditet på at bekymre sig om mulige sa'er, ma'er og andre ting, og derved nærmest gik til privatscanning 1 gang i ugen, så hav tillid til at alt er godt og at baby lander sikkert i dine arme. For som flere skriver - så går de fleste graviditeter præcis som de skal, men man hæfter sig mest ved skrækhistorierne. Jeg ville tage en tidlig scanning og så få ro på og nyde min graviditet - det ville jeg ønske jeg havde gjort noget mere.

Anmeld Citér

24. august 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Ja  

min første graviditet endte ud i en fantastisk dreng, som idag er 11 år. Ingen graviditet før ham - min simpelthen, allerførste

tillykke til dig 

Anmeld Citér

24. august 2021

Optimom

Profilbillede for Optimom

Begge mine 2 første graviditeter har problemfrie (kun lidt kvalme, træthed og spænde bryster). 

Tillykke med graviditeten Langt de fleste graviditeter går godt, så ingen grund til at tage sorgerne på forskud.

Anmeld Citér

24. august 2021

Ananas

Min første graviditet gik også helt uden problemer  

Anmeld Citér

24. august 2021

StineW79

Profilbillede for StineW79

Har været gravid 2 gange, og har 2 piger på 9 og snart 13 år.

Første graviditet kom i første hug. Fik ssf som udviklede sig til hellp, og aks i uge 34.

Anden graviditet kom i andet hug, fik bækkenløsning, men ellers ingen problemer, og blev sat igang på terminsdato.

De fleste jeg kende har aldrig haft en ufrivillig abort, og forholdsvis nemme graviditeter.. Vh Stine 

Anmeld Citér

24. august 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Jeg er førstegangsgravid 6+1 og er selvfølgelig, som mange jo er, spændt, nervøs og nysgerrig på, om den lille hænger ved og udvikler sig som den skal. Debatterne er fyldt med kvinder, som desværre er så uheldige at oplever SA'er og MA'er, og når man selv sidder som tidligt gravid, så forstår man jo virkelig godt den sorg og ærgrelse, der ligger i det. Men.. jeg er altså også nysgerrig på, om der er (og i så fald hvor mange) kvinder derude, som oplevede, at deres første graviditet gik helt fint og ikke endte i SA og MA? 

Jeg har stor respekt og medfølelse for de kvinder, som oplever en SA eller MA, så dette indlæg skal ikke ses som en klandring eller fornedring af det naturlige, der (desværre) er i det. Men, lige så naturligt er det jo at tingene går godt - dem hører man bare så sjældent om. 

Så: er der nogen, som oplevede, at første graviditet gik helt fint og endte med en dejlig baby?

Vi fik i 2014 vores første datter. Jeg blev gravid i efteråret 2013. Alt gik godt

Som dig var jeg skide bange, da jeg også følte at der var en masse som mistede. Derfor betalte vi også for en tidlig privat scanning. Det gav ro i maven. Omtrent ca i en dags tid. Da jeg nåede længere hen købte jeg en doppler, så jeg kunne lytte.
Bekymring på bekymring. fra det øjeblik jeg testede positivt dengang i oktober 13 har jeg bekymret mig. Bekymringerne har ændret sig i tidens løb, men aldrig er de langt væk. 
Tillykke med graviditeten

Anmeld Citér

25. august 2021

SKXXX

Profilbillede for SKXXX

Jeg blev gravid i første forsøg og havde en fuldstændig problemfri graviditet, der resulterede i en fantastisk dreng.
Tro på, at alt er okay. Hvis ikke det er, er der alligevel intet, du kan gøre, så forsøg at nyde tiden.

Anmeld Citér

26. august 2021

aLOTofmother

Anonym skriver:

Jeg er førstegangsgravid 6+1 og er selvfølgelig, som mange jo er, spændt, nervøs og nysgerrig på, om den lille hænger ved og udvikler sig som den skal. Debatterne er fyldt med kvinder, som desværre er så uheldige at oplever SA'er og MA'er, og når man selv sidder som tidligt gravid, så forstår man jo virkelig godt den sorg og ærgrelse, der ligger i det. Men.. jeg er altså også nysgerrig på, om der er (og i så fald hvor mange) kvinder derude, som oplevede, at deres første graviditet gik helt fint og ikke endte i SA og MA? 

Jeg har stor respekt og medfølelse for de kvinder, som oplever en SA eller MA, så dette indlæg skal ikke ses som en klandring eller fornedring af det naturlige, der (desværre) er i det. Men, lige så naturligt er det jo at tingene går godt - dem hører man bare så sjældent om. 

Så: er der nogen, som oplevede, at første graviditet gik helt fint og endte med en dejlig baby?

Jeg er højgravid med fjerde barn. Jeg har aldrig nogensinde oplevede hverken en sa eller MA, og jeg har haft meget nemt ved at blive gravid alle fire gange. Jeg ved godt, jeg er meget priviligeret og sætter så absolut også pris på det privilege, ligesom jeg har stor medfølelse for de, som må kæmpe for graviditet.. 

Anmeld Citér

26. august 2021

Frizzy

Problemet når man ikke forholder sig til statistik er at “virkeligheden” bliver forvrænget - enten pga en overvægt af solstrålehistorier eller negative historier.

Der er mange der bløder og halvdelen af dem aborterer ikke. Hvis du ikke bløder eller har smerter og forholdsvis ung er der en stor sandsynlighed for at baby bliver. Det er ca hver 4-5 der aborterer ... men mange gange er det fordi man tester tidligt, at man overhoved opdager at man har været gravid. 

https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/laegehaandbogen/obstetrik/tilstande-og-sygdomme/aborter/spontan-abort/

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.