Legeaftaler - rent praktisk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.547 visninger
8 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. august 2021

Anonym trådstarter

Hejsa.

Når jeres børn har legeaftaler, hvordan får I så kammeraten med hjem, hvis det er direkte fra børnehaven?

Min søn er begyndt at vise interesse for legekammerater, men der er et par kilometer mellem børnehaven og vores hus - og jeg ved ikke lige, hvordan jeg skal få kammeraten med hjem. Gåturen i sig selv varer jo hele lege-aftalens tid. Jeg har også altid en lillebror med...

Til daglig kører jeg med en cykeltrailer og en cykelstol. Storebror sidder i traileren og lillebror i stolen. Der er altså en ekstra plads i traileren og det er fuldt lovligt at køre med både cykelstol og cykeltrailer med 2 børn i.
Ville I turde lade jeres børn køre med i sådan en cykeltrailer, hvis de skulle hjem til en kammerat? Og så evt. tage cykelhjelm med? For det er umiddelbart min bedste idé - og alle hans venner er meget interesserede i at prøve og køre i den trailer, som de synes, ser meget spændende ud.

Hvad gør I, når I skal have venner med hjem fra børnehaven?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2021

Anonym

Vi har bare en ekstra autostol med, men hvis vi ikke brugte bilen ville jeg slet ikke være nervøs for at lade min søn sidde i en cykeltrailer. Ellers ville jeg måske tage en bus sammen med børnene, hvis muligt 

Anmeld Citér

24. august 2021

Anonym trådstarter

Ja, der er desværre ikke plads til flere autostole i bilen og bus er ikke lige en mulighed.

Anmeld Citér

24. august 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg ville være helt tryg ved at lade mit barn cykle med. Spørg evt forælderen. Jeg er da sikker på at det også vil være hyggeligt for dem Barnet kan jo have sin cykelhjelm med i garderoben.

Anmeld Citér

24. august 2021

Anonym

Min dreng måtte i hvert fald godt sidde i en cykeltrailer hvis han skulle med en kammerat hjem - ingen tvivl om det! Selvfølgelig vigtigt med cykelhjelm, jeg ville ikke selv tage et ekstra barn med i min ladcykel uden hjelm, men man kan nemt aftale med forældrene at de efterlader en hjelm i garderoben

Anmeld Citér

24. august 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg har tre børn, men den lille er kun 2 år, så det er endnu ikke aktuelt

Men, jeg giver det ene barn en fridag med bedsterne. (Dette er nu mest for at give barnet med legeaftalen ro til leg, uden brors indblanding).

På den måde er der en ekstra plads i bilen til legeaftalen. Vi kan også gå (ca 1,2-1,4 km tror jeg, det kan børneben gå på max 30 min).

Ladcyklen

Spørge om legeaftalen kan have cykel med og vi alle cykler.

Hjem skal vi nok komme

Anmeld Citér

24. august 2021

Esj

Profilbillede for Esj

Jeg ville personlig ikke have en problemer med at min søn skulle med en legekammeratet hjem og transporten var en cykel trailer

Vi er altid i bil. Så tror faktisk min dreng ville synes det var skide fedt at prøve en køretur i cykel trailer ��

Anmeld Citér

24. august 2021

Optimom

Profilbillede for Optimom

Jeg har selv haft andre børn med hjem til legeaftaler i cykeltrailer sammen med min datter mens lillebror sad i cykelstol. Normalt havde legekammeraten selv en cykelhjelm. 

Den største udfordring er at det er lidt tungt med alt den ekstra vægt. Så det kræver gode benmuskler ��

Anmeld Citér

24. august 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg ville ikke have noget imod at mine børn kørte med et andet barn hjem i en cykeltrailer. Aftalt med dem at de hænger en cykelhjelm i garderoben.

Hvis du har mulighed for bil, behøver du jo ikke have alle tre på bagsædet? Hvis det altså er dig og de tre børn. Så sæt en af de store stole på forsædet med selemontering. En gang hvor vi skulle hente i bil og skulle have en kammerat med hjem, og vi manglede en ekstra stol, bad vi forældrene om at sætte en stol i garderoben og det var ikke noget problem.

Ellers foreslå at de sætter en cykel/løbecykel/løbehjul eller andet alt efter barnets niveau? Så kan I cykle hjem sammen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.