Hej
i mit barns klasse i 1. Klasse, har der været holdt en børnefødselsdag hvor et par af drengene inkl min egen ikke var inviteret med. Reglen i klassen er at man inviterer alle med. Fødselslaren ville dele invitationer ud i klassen til ca. 10 ud af 14 drenge men læren fik sat en stopper for det og sendte invitationerne med hjem til fødselslaren igen, så ingen fik en invitation.
Læren snakker med drengens forældre efterfølgende og gør det meget klart at sådan gør man ikke.
Fødselslarens forældre vælger så efterfølgende at køre ud og aflevere invitationerne i de udvalgte drenges postkasser og holde fødselsdagen for de 10 drenge.
Jeg er rasende og skuffet over at det sker men samtidig er jeg rasende over at folk sender deres dreng afsted til sådan en fødselsdag vel vidende at der er nogen som ikke er inviteret.
i min optik er disse forældre også med til at mobbe de børn som ikke er inviteret samtidig med at de fortæller deres børn at mobning og ekskludering af andre er OK.
jeg har taget snakken med skolen og de har haft snakken med fødselslarens forældre samme dag, men den snak har jo så ikke hjulpet.
hvad ville I gøre ? Jeg overvejer at skrive et opslag på klassen Facebook side . Men har svært ved at formulere mig uden det lyder anklagende og uden at jeg udstiller nogen. For jeg vil jo heller ikke fremprovokere en hetz mod andre så situationen så ender med at blive vendt mod mig.
ville I tage kontakt til drengen/drengenes forældre og hvad ville I skrive ? Eller hvad ville I gøre?
Læren sendte et brev ud i klassen inden sommerferien om at der var nogen drenge i klassen som blev holdt udenfor. Så der er et større problem i klassen.
Anmeld
Citér