6+0 intet foster at se

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2021

tutti

Anonym skriver:

Det er jeg ked af du har været igennem. Det er p.... hårdt.

Tænker ikke det går så hurtigt for os, da jeg stadig har mega ondt i brysterne, så hvis det er stoppet udviklingen, er hcget ikke SÅ lavt endnu. 

Forløbet bagefter hos dig,var det medicinsk abort?

Det er helt okay, jeg havde også en mærkelig følelse omkring graviditeten - og det på trods af at det var min allerførste, så jeg vidste ikke, hvorvidt det var normalt med denne utryghed. Ved denne graviditet har jeg haft det helt anderledes fra start, så min krop har godt vidst det før mit hoved vidste det.

jeg var begyndt at bløde en smule (slet ikke kraftigt og kun 1-2 dage) nogle dage før scanningen. Så har var den nok allerede gået i stå (tror endda det skete i uge 4-5). Blodprøven fik jeg 3 dage efter scanningen, så det var heldigvis gået hurtigt med mit hcg. Der gik i hvert fald kun 19 dage fra blødningsstart til at jeg havde ægløsning igen.

har du mange symptomer? Eller har de været aftagende? Jeg havde lidt kvalme, som var begyndt at aftage før jeg begyndte at pletbløde. Men ellers havde jeg de samme symptomer som murren og ondt i hovedet. Dette fortsatte også lidt efter scanningen, så kroppen arbejdede nok på at blive normal igen.

håber at dine tal på mandag og onsdag kan give lidt mere vished og tryghed

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2021

JJ0702

Anonym skriver:

Jeg har lige været til tidlig scanning pga. En kompliceret historik. Jeg er 6+0 og gynækologen kunne ikke se nogen graviditet. Hun kunne se en lille bitte prik i livmoderen, men ikke noget der overhovedet stemte overens med at jeg skulle være 6+0. Så nu skal jeg have taget prøver i morgen og mandag. Det kan ikke rigtig lade sig gøre at jeg er tidligere henne end beregnet, da jeg tager ægløsningstest og vi ikke har sexet siden pga. Travlhed. 

Vi blev af lægen stillet i udsigt at vi nok ikke skal regne med det bliver til en baby, alt håb er ikke ude men realistisk set er chancen meget lille. Det er nok nærmere en graviditet uden for livmoderen eller en ulevedygtig graviditet.

Er her andre der har prøvet det samme og som har lyst til at dele forløbet? 

Til min første scanning 6+0, kunne vi heller ikke rigtigt se noget. Vi kunne kun ane en lille bitte prik og blev sendt til endnu en scanning 2 uger senere. 

Jeg har igen været til scanning igår (12+5) og set den mest aktive lille spire. Så jeg ville ikke miste håbet

Har du evt bagoverbøjet livmoder? Det fik jeg først at vide ved 3 scanning igår, hvilket måske forklarer hvorfor baby var svær at se til 1.scanning

Anmeld Citér

20. august 2021

Anonym trådstarter

tutti skriver:

Det er helt okay, jeg havde også en mærkelig følelse omkring graviditeten - og det på trods af at det var min allerførste, så jeg vidste ikke, hvorvidt det var normalt med denne utryghed. Ved denne graviditet har jeg haft det helt anderledes fra start, så min krop har godt vidst det før mit hoved vidste det.

jeg var begyndt at bløde en smule (slet ikke kraftigt og kun 1-2 dage) nogle dage før scanningen. Så har var den nok allerede gået i stå (tror endda det skete i uge 4-5). Blodprøven fik jeg 3 dage efter scanningen, så det var heldigvis gået hurtigt med mit hcg. Der gik i hvert fald kun 19 dage fra blødningsstart til at jeg havde ægløsning igen.

har du mange symptomer? Eller har de været aftagende? Jeg havde lidt kvalme, som var begyndt at aftage før jeg begyndte at pletbløde. Men ellers havde jeg de samme symptomer som murren og ondt i hovedet. Dette fortsatte også lidt efter scanningen, så kroppen arbejdede nok på at blive normal igen.

håber at dine tal på mandag og onsdag kan give lidt mere vished og tryghed

Desværre er det nok en MA igen. Har symptomer- mega ondt i brysterne, træt, irritabel, småkvalme hist og her. Men har lige taget en af de test der viser hvor langt man er og den siger 2-3 uger så, sammenholdt med de ikke har fundet noget er det ikke gode tegn. Håber bare det ikke er en GUL.

Anmeld Citér

20. august 2021

Anonym trådstarter

JJ0702 skriver:

Til min første scanning 6+0, kunne vi heller ikke rigtigt se noget. Vi kunne kun ane en lille bitte prik og blev sendt til endnu en scanning 2 uger senere. 

Jeg har igen været til scanning igår (12+5) og set den mest aktive lille spire. Så jeg ville ikke miste håbet

Har du evt bagoverbøjet livmoder? Det fik jeg først at vide ved 3 scanning igår, hvilket måske forklarer hvorfor baby var svær at se til 1.scanning

Jeg har faktisk en bagoverbøjet livmoder. Men tog sådan en ugeindikatortest som sagde 2-3 uger (efter undfangelse) og det passer jeg ikke med jeg er 6+1 idag. (Dvs. 4 efter undfangelse) Så det tegner ikke godt.

Anmeld Citér

21. august 2021

Anonym

Jeg har prøvet noget lignende - og det ser altså ud til at ende godt!

Var til tidlig scanning 6+1, hvor jordemoderen kun kunne se en opklaring i livmoderen. Intet foster eller blommesæk. Hun mente, jeg nok ikke var så langt, som jeg regnede med, men jeg vidste præcis, hvornår jeg havde haft ægløsning. Så jeg var ikke super optimistisk, da jeg samtidig blødte en del på daglig basis. Fik ny scanning to uger efter og der så alt helt fint ud. Nu er jeg i uge 16 - og min egen beregnede termin passer med den fastsatte efter nakkefoldsscanning.

Mit hcg niveau var også lavt i starten og steg ikke super hurtigt. Jeg krydser fingre for, at det ender godt ud

Anmeld Citér

23. august 2021

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar.

Desværre er hcg faldet, så nu er det bare at håbe at kroppen selv kan klare at afsløre det.

Anmeld Citér

23. august 2021

Anonym

Anonym skriver:

Tak for jeres svar.

Desværre er hcg faldet, så nu er det bare at håbe at kroppen selv kan klare at afsløre det.

ØV! det er jeg ked af at høre.. Stor krammer til dig

Krydser fingre for at næste gang er det et sundt og rask barn i stedet for du bliver beriget med

Anmeld Citér

26. august 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har lige været til tidlig scanning pga. En kompliceret historik. Jeg er 6+0 og gynækologen kunne ikke se nogen graviditet. Hun kunne se en lille bitte prik i livmoderen, men ikke noget der overhovedet stemte overens med at jeg skulle være 6+0. Så nu skal jeg have taget prøver i morgen og mandag. Det kan ikke rigtig lade sig gøre at jeg er tidligere henne end beregnet, da jeg tager ægløsningstest og vi ikke har sexet siden pga. Travlhed. 

Vi blev af lægen stillet i udsigt at vi nok ikke skal regne med det bliver til en baby, alt håb er ikke ude men realistisk set er chancen meget lille. Det er nok nærmere en graviditet uden for livmoderen eller en ulevedygtig graviditet.

Er her andre der har prøvet det samme og som har lyst til at dele forløbet? 

Jeg har været uheldig nok at prøve begge dele. Min første graviditet nogen sinde (efterår 2020) viste sig at være en graviditet uden for livmoderen, så jeg blev dagen efter opereret med kikkert operation i fuld narkose.. under en måned efter ramte jackpot igen og vi var gravide. Igen til tidlig scanning som i mange uger i træk ikke viste noget. Den blev dømt til at der ingen udvikling var og jeg måtte have en medicinsk abort i februar. Meget hård forløb som lå klodset op og ned af hinanden. 
Graviditeten uden for livmoderen var jeg ikke i tvivl. Jeg havde så mange niv og stik i den ene side at jeg en af dagene slet ikke kunne gå hjem fra arbejde pga smerterne. Jeg fik tid hos vagtlægen som ikke mente det var andet end alm graviditets symptomer. Det var først på gynækologisk afdeling på sygehuset de konstaterede det efter flere uger hvor jeg kom og blev testet for at se om der var fremgang. 

håber på det bedste for dig.. ❤️

Anmeld Citér

13. september 2021

Allimac36

Anonym skriver:

Var til tidlig scanning 6+1, hvor jordemoderen kun kunne se en opklaring i livmoderen. Intet foster eller blommesæk. Hun mente, jeg nok ikke var så langt, som jeg regnede med, men jeg vidste præcis, hvornår jeg havde haft ægløsning. Så jeg var ikke super optimistisk, da jeg samtidig blødte en del på daglig basis. Fik ny scanning to uger efter og der så alt helt fint ud. Nu er jeg i uge 16 - og min egen beregnede termin passer med den fastsatte efter nakkefoldsscanning.

Mit hcg niveau var også lavt i starten og steg ikke super hurtigt. Jeg krydser fingre for, at det ender godt ud

Hej

Vil du dele dine hcg tal?

Anmeld Citér

13. september 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det endte desværre i en SA hvis man egentlig kan kalde det det. HCG var 550 og faldt jeg afstødte det selv efter et par uger og hcg i sidste uge var nede på 29. 

Så det var desværre ikke en mirakelhistorie.

Vi har fået tid til første samtale på fertilitetsklinikken i starten af december. Så vi venter med at prøve mere, til vi kommer derind. Og SÅ håber vi der er gevinst.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.