6+0 intet foster at se

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.675 visninger
20 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. august 2021

Anonym trådstarter

Jeg har lige været til tidlig scanning pga. En kompliceret historik. Jeg er 6+0 og gynækologen kunne ikke se nogen graviditet. Hun kunne se en lille bitte prik i livmoderen, men ikke noget der overhovedet stemte overens med at jeg skulle være 6+0. Så nu skal jeg have taget prøver i morgen og mandag. Det kan ikke rigtig lade sig gøre at jeg er tidligere henne end beregnet, da jeg tager ægløsningstest og vi ikke har sexet siden pga. Travlhed. 

Vi blev af lægen stillet i udsigt at vi nok ikke skal regne med det bliver til en baby, alt håb er ikke ude men realistisk set er chancen meget lille. Det er nok nærmere en graviditet uden for livmoderen eller en ulevedygtig graviditet.

Er her andre der har prøvet det samme og som har lyst til at dele forløbet? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har lige været til tidlig scanning pga. En kompliceret historik. Jeg er 6+0 og gynækologen kunne ikke se nogen graviditet. Hun kunne se en lille bitte prik i livmoderen, men ikke noget der overhovedet stemte overens med at jeg skulle være 6+0. Så nu skal jeg have taget prøver i morgen og mandag. Det kan ikke rigtig lade sig gøre at jeg er tidligere henne end beregnet, da jeg tager ægløsningstest og vi ikke har sexet siden pga. Travlhed. 

Vi blev af lægen stillet i udsigt at vi nok ikke skal regne med det bliver til en baby, alt håb er ikke ude men realistisk set er chancen meget lille. Det er nok nærmere en graviditet uden for livmoderen eller en ulevedygtig graviditet.

Har ikke selv prøvet det, men har hørt om flere hvor de trods nærmest 100% sikkerhed om undfangelsesdato er blevet sat flere dage tilbage. Selvom ægget bliver befrugtet 2+0 kan der jo gå mange dage før det sætter sig fast. Så hvis det er et “langsomt” æg kan det jo betyde at der ikke er hjerteblink endnu. Der sker SÅ meget dag for dag i de første uger, måske er du 5+ Og derfor kun har en meget spæd graviditet. Måske kan hjertet først lokaliseres om et par dage ?  

selvom det er mega hårdt og man føler alt håb er ude, Så ville jeg ikke give op før det er endelig afklaret. 
skal du scannes igen ? Eller have blodprøver ? 

Anmeld Citér

19. august 2021

tutti

Jeg har prøvet det samme, som desværre viste sig at være en graviditet, der ikke udviklede sig. Jeg var også selv omkring de 6+0, men til scanningen var der kun en lillebitte sort prik på 1,8mm. Jeg blev henvist til blodprøver, som viste et hcg på næsten 0 - graviditeten var gået i stå og der skete ikke mere. 
måneden efter blev jeg gravid igen og fik en ultra-tidlig scanning (pga sommerferie) 4+5 og her kunne vi sagtens se en stor gestationssæk med tydelig blommesæk og forstadie til foster. Så der var markant forskel, selvom jeg ved denne scanning var en uge tidligere på den!

Det er ikke for at være pessimistisk, og forhåbentlig er det ikke det samme for dig, men det positive var, at jeg blev gravid allerede 19 dage efter scanningen med den lille prik og i morgen går jeg ind i 2. Trimester - så det kan sagtens bane vejen for noget godt!

krydser for dig!

Anmeld Citér

19. august 2021

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg blev scannet 6+4 hvor der burde være hjerteblink. Det var der ikke, kun en "diamantring" / blommesæk. Scanningdjordemoderen vurderede at jeg var 5+5/6 i stedet. Det passede også med at de til nf rykkede termin fra 4/1 til 9/1. Og jeg var altså blevet insemineret, så der var ikke så meget at rafle om ifht æl og sådan! Men det har åbenbart taget noget tid for ægget at sætte sig fast. Resultatet er nu 1,5 år

Anmeld Citér

19. august 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har ikke selv prøvet det, men har hørt om flere hvor de trods nærmest 100% sikkerhed om undfangelsesdato er blevet sat flere dage tilbage. Selvom ægget bliver befrugtet 2+0 kan der jo gå mange dage før det sætter sig fast. Så hvis det er et “langsomt” æg kan det jo betyde at der ikke er hjerteblink endnu. Der sker SÅ meget dag for dag i de første uger, måske er du 5+ Og derfor kun har en meget spæd graviditet. Måske kan hjertet først lokaliseres om et par dage ?  

selvom det er mega hårdt og man føler alt håb er ude, Så ville jeg ikke give op før det er endelig afklaret. 
skal du scannes igen ? Eller have blodprøver ? 

Desværre var det ikke "bare" at hun ikke kunne se hjerteblink, hun kunne ikke engang se fosteret. Der var jo den der lille prik men det var slet ikke sikkert at det var det der var fosteret/embryoner.

Ja jeg skal have taget blodprøver i morgen og mandag og så tager de vel stilling til evt. Scanning senere tænker jeg.

Anmeld Citér

19. august 2021

Anonym trådstarter

tutti skriver:

Jeg har prøvet det samme, som desværre viste sig at være en graviditet, der ikke udviklede sig. Jeg var også selv omkring de 6+0, men til scanningen var der kun en lillebitte sort prik på 1,8mm. Jeg blev henvist til blodprøver, som viste et hcg på næsten 0 - graviditeten var gået i stå og der skete ikke mere. 
måneden efter blev jeg gravid igen og fik en ultra-tidlig scanning (pga sommerferie) 4+5 og her kunne vi sagtens se en stor gestationssæk med tydelig blommesæk og forstadie til foster. Så der var markant forskel, selvom jeg ved denne scanning var en uge tidligere på den!

Det er ikke for at være pessimistisk, og forhåbentlig er det ikke det samme for dig, men det positive var, at jeg blev gravid allerede 19 dage efter scanningen med den lille prik og i morgen går jeg ind i 2. Trimester - så det kan sagtens bane vejen for noget godt!

krydser for dig!

Det er jeg ked af du har været igennem. Det er p.... hårdt.

Tænker ikke det går så hurtigt for os, da jeg stadig har mega ondt i brysterne, så hvis det er stoppet udviklingen, er hcget ikke SÅ lavt endnu. 

Forløbet bagefter hos dig,var det medicinsk abort?

Anmeld Citér

19. august 2021

Esj

Profilbillede for Esj

Jeg har lige været turen igennem.

Ingen graviditet at se på scanningen, men stigende hcg. Konklusionen blev en Gul som jeg heldigvis selv afstødte 14 dage senere :/

Det er 2. Gang jeg oplever det

Hvis du ved at du som minimum er 5+ så fik jeg afvide at man skulle kunne se en klar genstration sæk samt blommesæk

Anmeld Citér

19. august 2021

Anonym

Anonym skriver:

Desværre var det ikke "bare" at hun ikke kunne se hjerteblink, hun kunne ikke engang se fosteret. Der var jo den der lille prik men det var slet ikke sikkert at det var det der var fosteret/embryoner.

Ja jeg skal have taget blodprøver i morgen og mandag og så tager de vel stilling til evt. Scanning senere tænker jeg.

Åhhh det er jeg virkelig ked af at høre  

Krydser fingre for et mirakel

Anmeld Citér

19. august 2021

Anonym trådstarter

Esj skriver:

Jeg har lige været turen igennem.

Ingen graviditet at se på scanningen, men stigende hcg. Konklusionen blev en Gul som jeg heldigvis selv afstødte 14 dage senere :/

Det er 2. Gang jeg oplever det

Hvis du ved at du som minimum er 5+ så fik jeg afvide at man skulle kunne se en klar genstration sæk samt blommesæk

Ej det er jeg virkelig ked af at høre

Har haft en MA for lidt over et år siden. Og nu dette.

Håber naturligvis på et mirakel men det er nok usandsynligt. Det er bare så pisse hårdt. Min krops første reaktion var at få det som om jeg skulle kaste op. Og så tudede jeg. Sådan lidt "ikke nu IGEN" jeg magter det simpelthen ikke. Havde så også et mega hårdt forløb efterfølgende efter MEN, men det er jo hårdt uanset. Magter ikke mere. Tænker du har det på samme måde. 

Anmeld Citér

19. august 2021

Charl90

Jeg har haft 2 SA. Jeg var ikke til scanning inden så jeg ved ikke hvor meget der nåede at udvikle sig.

Begge gange er jeg blevet gravid i den efterfølgende cyklus. Jeg har hørt det er et vindue for at opnå en ny graviditet hurtigt derefter. Jeg håber snart du får en vellykket graviditet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.