Er tøjet ikke blevet større?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2021

Anonym

Man kan da ikke nødvendigvis bare tage på nogle mennesker er jo bare slanke ..

men ja jeg har samme opfattelse. Før jeg fik den første var jeg en medium. Jeg har nu taget 10 kg på og er stadig medium (af og til large) og jeg er altså pr definition overvægtig (bmi 27) jeg tænker at +10kg burde ændre mere end en enkelt størrelse 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2021

Anonym

Helt enig! Tøjet ER blevet større. Målene på tøj reguleres en gang i mellem udfra det man i modeindustrien betragter som den gennemsnitlige str 36 (kvinde tøj) og eftersom mennesker bliver større og større er den gennemsnitlige 36’er også blevet større. 

jeg bruger str 32/34 men har stort set kun tøj der er “oversize” eller losefit, da jeg sjælden finder noget der sidder stramt. Oftest må jeg købe en str xs og så den ind selv ��  

Anmeld Citér

16. august 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Helt enig! Tøjet ER blevet større. Målene på tøj reguleres en gang i mellem udfra det man i modeindustrien betragter som den gennemsnitlige str 36 (kvinde tøj) og eftersom mennesker bliver større og større er den gennemsnitlige 36’er også blevet større. 

jeg bruger str 32/34 men har stort set kun tøj der er “oversize” eller losefit, da jeg sjælden finder noget der sidder stramt. Oftest må jeg købe en str xs og så den ind selv ��  

Jeg må simpelthen i gang med at lære at sy. Hvor er det irriterende altså.  
Jeg er 168 centimeter og vejer 52 kilo. Det er jo for pokker ikke monstersmåt. Stakkels de mange kvinder, der er endnu mindre. 

Anmeld Citér

16. august 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg må simpelthen i gang med at lære at sy. Hvor er det irriterende altså.  
Jeg er 168 centimeter og vejer 52 kilo. Det er jo for pokker ikke monstersmåt. Stakkels de mange kvinder, der er endnu mindre. 

Nej det er ikke nemt. Jeg er “heldigvis” oppe på 50 nu, men har i mange år ligget på omkring 47 kg. Så her er strømpebukser og kjole det eneste der virker. Har få par bukser, men de bliver ofte alt for løse efter et par timer og falder ned ��. 

Anmeld Citér

16. august 2021

Anonym

Nu er jeg en af de kvinder med lidt mere sul på kroppen Jeg er for det meste en str. L./42.  Men sommetider er det rigtig nok at tøjet virker til at være blevet større, da jeg også sommetider skal købe tøj i M for at det ikke er for stort.

Jeg synes dog at h&m's tøj generelt er meget småt i str. Der synes jeg ofte jeg skal have en ret stor størrelse hvis jeg skal købe noget der.

Anmeld Citér

16. august 2021

Anonym

Hvis så bare det også kunne være blevet større i højden, haha.

Problemet at være over 180 og købe en kort kjole som ikke er for kort. Det er godt nok en udfordring synes jeg.

Men ellers ja, jeg synes også tit HM er å i størrelserne. Ihvertfald tit det jeg prøver hos dem, for udover højde, så har jeg også kg udover gennemsnittet (182cm og 103 kg. Den her heddet 112  men har tabt mig her siden maj, og håber på at nå længere ned, så jeg kun skal kæmpe med højde problemet når jeg shopper).

Anmeld Citér

16. august 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg bliver simpelthen nødt til at vide, om det bare er mig. 

Jeg har en datter på lige under et år, og jeg er tilbage til samme vægt som før, jeg blev gravid. Jeg har ikke købt meget tøj fra tiden før min graviditet, fordi jeg ikke vidste, om jeg ville kunne passe det efter at have fået barn. Nu forkæler jeg mig selv med tøj, men jeg kan INTET passe! Mange vil mene, at det er et luksusproblem at være for lille til størrelse 32 og 34, men det er jeg. Det har aldrig før været et problem, og jeg vejer altså det samme som altid. Er tøjstørrelserne simpelthen bare blevet større? At finde stramme toppe og kjoler er fuldstændig umuligt i hvert fald og SÅ tynd er jeg virkelig ikke. 

Det er de.
Også med længden. Jeg er høj og havde store problemer da jeg var helt ung med at finde tøj der var langt nok. De problemer har jeg ikke længere. Nu finder jeg faktisk en gang i mellem bukser som er for lange og tænker WTF. 
men synes faktisk det mest irriterende er at man ikke kan bestille noget tøj uden at vide om det er for stort eller for småt. Selvom det er ens “normale” størrelse. 

Anmeld Citér

18. august 2021

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia

Ej tusind tak for svarene på det her spm. Jeg har længe tænkt, at det var mig den var gal med, for pludselig er tøj i str small, alt for stort.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.