Er tøjet ikke blevet større?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.581 visninger
17 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. august 2021

Anonym trådstarter

Jeg bliver simpelthen nødt til at vide, om det bare er mig. 

Jeg har en datter på lige under et år, og jeg er tilbage til samme vægt som før, jeg blev gravid. Jeg har ikke købt meget tøj fra tiden før min graviditet, fordi jeg ikke vidste, om jeg ville kunne passe det efter at have fået barn. Nu forkæler jeg mig selv med tøj, men jeg kan INTET passe! Mange vil mene, at det er et luksusproblem at være for lille til størrelse 32 og 34, men det er jeg. Det har aldrig før været et problem, og jeg vejer altså det samme som altid. Er tøjstørrelserne simpelthen bare blevet større? At finde stramme toppe og kjoler er fuldstændig umuligt i hvert fald og SÅ tynd er jeg virkelig ikke. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2021

Anonym

Måske du skal prøve noget petit?

Anmeld Citér

16. august 2021

Frizzy

Ja folk er blevet fede - en størrelse small er meget anderledes i dk end i Frankrig/ italien

Anmeld Citér

16. august 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Måske du skal prøve noget petit?

Der bliver tingene bare for korte.

Anmeld Citér

16. august 2021

Anonym trådstarter

Frizzy skriver:

Ja folk er blevet fede - en størrelse small er meget anderledes i dk end i Frankrig/ italien

Det er virkelig også min opfattelse, at man har ændret størrelserne efter det. En medium i dag er større end tidligere, fordi en “mellemstørrelse” kvinde nu er større. Det er bare problematisk for de små kvinder. 

Anmeld Citér

16. august 2021

Anonym

Jeg har en veninde der har problemer med at finde stramt siddende pænt tøj, da det hurtigt kommer til at hænge lidt, hun er nemlig også ret lille og spinkel. Hun er begyndt at kigge i teenager butikkerne også, da de ofte har nogle mærker med tøj der ligner meget det man også får til voksne Det kunne være det var et tip du kunne bruge til noget

Anmeld Citér

16. august 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har en veninde der har problemer med at finde stramt siddende pænt tøj, da det hurtigt kommer til at hænge lidt, hun er nemlig også ret lille og spinkel. Hun er begyndt at kigge i teenager butikkerne også, da de ofte har nogle mærker med tøj der ligner meget det man også får til voksne Det kunne være det var et tip du kunne bruge til noget

Ja, det er en god ide. Jeg er bare ret træt af, at modeindustrien kører efter mottoet, at der skal være plads til alle størrelser, fordi de laver tøj i størrelse XXX(..)L og så glemmer de små kvinder. Det er dæleme ikke ret omfavnende.

Anmeld Citér

16. august 2021

anna111

Profilbillede for anna111

Ja jeg har længe tænkt at tøjet er blevet større. Jeg kan ikke gå i bilka og købe en top i str smal da det svare til hvad jeg vil kalde en M/L  når jeg tager det på og så lille er jeg altså heller ikke  

Syntes generelt det er blevet et problem flere steder. Går jeg i de lidt dyre butikker kan jeg godt købe smal nogen gange xs som sidder godt men i det jeg ikke er mega spinkel tænker jeg tit på hvad gør de helt tynde kvinder så

Anmeld Citér

16. august 2021

Pb18

Ellers køb mærker som Zara og mango, de er tit lidt mindre, da de er spanske. Men jo, tøjet er ellers generelt bestemt blevet større 

Anmeld Citér

16. august 2021

Anonym trådstarter

Jeg er simpelthen så glad for, at I svarer så pænt. I virkeligheden bliver folk sure, når jeg taler om problemet, fordi de mener, at jeg da bare kan tage på. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.