Hej
Jeg prøver at hjælpe en veninde, som overvejer at gå fra sin mand. Jeg ved bare ærlig talt ikke hvordan. De har 3 børn sammen og er ikke gift. De ejer et hus, som de ville få et pænt stort overskud af, hvis de solgte det. De bor i Storkøbenhavn. Hun er ikke meget for at flytte på landet, da det også bare medfører en del udfordringer. Faren vil nok flytte tæt på sin egen familie og der kan hun slet ikke se sig selv bo. Men hun synes ikke, at der er nogen steder, hvor der er plads til hendes børn, som er til at betale.
Hun vil ikke umiddelbart have råd til at bo alene nogen steder, der hvor de bor nu. Hvad gør man? Kan hun få hjælp nogen steder? Eller er hun tvunget til at flytte ud af byen? Hun er ikke lykkelig nu, og hun ved også godt, at hun ikke kan få det hele.
Lige nu lever hun/de et ret bekymringsfrit liv rent økonomisk og meget vil jo ændre sig på den front og hun føler, at det er meget uoverskueligt. Hun ved slet ikke, hvordan hun skal gribe det an. Hendes kæreste vil nok rent praktisk og økonomisk stå rigtig godt. Udefra set har de det godt og hverdagen kører rundt, men hun er bare ikke lykkelig.
Hvad har hun af muligheder? Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal komme med af råd. Der må være andre, der er blevet alene med 3 børn i det område, som kan dele erfaringer? Det ældste barn går i øvrigt i 2. klasse.
Anmeld
Citér