Ammeindlæg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.593 visninger
13 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. august 2021

PP93

Hejsa! 

Hvilke ammeindlæg er I glade for? Og gerne nogle der suger godt? 

De ammeindlæg jeg brugte tilbage i 2019 er desværre udgået, og jeg er virkelig på bar bund med hvilke indlæg jeg skal købe denne gang - så vil I dele jeres erfaringer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2021

nemisis

Profilbillede for nemisis

Jeg bruger disse.

https://www.webapoteket.dk/mor-og-barn/amning/mininor-ammeindlaeg-ultra-p-217486

De holder min hud tør selvom de er meget fyldt. Bliver ikke både med har en slags gele der suger væsken og bliver tykkere uden at overfladen bliver fugtig. Med andre indlæg har jeg måtte skifte 5-6 gange i løbet af et døgn, disse kan jeg nøjes med at skifte morgen og aften. 

Anmeld Citér

15. august 2021

123321

Profilbillede for 123321

Uld ammeindlæg! 

Anmeld Citér

16. august 2021

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
PP93 skriver:

Hejsa! 

De ammeindlæg jeg brugte tilbage i 2019 er desværre udgået, og jeg er virkelig på bar bund med hvilke indlæg jeg skal købe denne gang - så vil I dele jeres erfaringer?

Jeg har været glad for mininor. De er lette og tynde, og passer ind i uldammeindlæg fra joha. Og så kan de VIRKELIG suge uden at man føler sig våd. Jeg havde virkelig kraftigt nedløb de første 6 mdr. De første 3 mdr gik jeg med gylpeklude i bh'en for ikke at svømme i mælk konstant, men derefter var det nok med mininor. Jeg brød mig ikke om libero og de andre jeg kunne finde i dagligvarebutikker, synes de var for tykke og små og de sugede langt fra nok. 

Jeg bruger dog ikke indlæg længere nu min pige er 1½ år, og har ikke gjort det meget længe. Vi amme stadig. 

Anmeld Citér

16. august 2021

Anonym

Husker godt den kamp! At finde et amme indlæg der virkede…. Hold da op hvor prøvede jeg mange mærker!

Jeg havde mega kraftig nedløbsrefleks da jeg ammede min søn, hvis han græd, et andet barn græd eller når han ammede på det ene bryst, så løb det andet i ublu mængder. 

Det eneste der kunne holde mig tør var libero’s amme indlæg. Så nu her når min datter kommer til verden i næste måned, har jeg hamstret amme indlæg fra libero, da Matas havde dem på tilbud. 

Anmeld Citér

16. august 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
PP93 skriver:

Hejsa! 

Det kommer jo nok lidt an på hvordan behovet er. Jeg har altid brugt dem fra libero, da de er de eneste som har kunne holde mig tør. De billige fra andre steder fx änglemark osv har ikke kunne hjælpe mig andet end at jeg har måtte skifte en gang i timen eller mere. Og så med to på hvert bryst. Men Libero er for nylig holdt op med at Producere dem. Efter det er jeg begyndt at bruge dem fra apoteket Der hedder Lansinoh. De er lidt dyre, men de virker. 

Anmeld Citér

16. august 2021

Anonym

SDD skriver:

Det kommer jo nok lidt an på hvordan behovet er. Jeg har altid brugt dem fra libero, da de er de eneste som har kunne holde mig tør. De billige fra andre steder fx änglemark osv har ikke kunne hjælpe mig andet end at jeg har måtte skifte en gang i timen eller mere. Og så med to på hvert bryst. Men Libero er for nylig holdt op med at Producere dem. Efter det er jeg begyndt at bruge dem fra apoteket Der hedder Lansinoh. De er lidt dyre, men de virker. 

Man kan stadig købe libero ammeindlæg, blandt andet her

Anmeld Citér

16. august 2021

Black Rose

Jeg bruger Lansinoh ammeindlæg og er meget glad for dem. De holder mig fint tør selvom der er meget mælk De første cirka tre måneder tog jeg altid en stofble i ammebh'en under amning, for der kom simpelthen så meget mælk ved det bryst mit barn ikke lå ved. Ingen ammeindlæg kunne følge med og heller ikke de der brystskaller med opsamling var nok. Lansinoh har dog hele vejen igennem fungeret super godt til mellem amningerne (og efter der faldt lidt ro på nedløbet også under amning). 

Anmeld Citér

16. august 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Man kan stadig købe libero ammeindlæg, blandt andet her

Der står ellers at produktet ikke er tilgængeligt. 
Hvis der er nogle tilbage få steder er det de sidste der er. De har selv skrevet ud at de ikke laves mere. De havde et par gange hvor de måtte tilbagekalde dem. Så skrev de ud at de ikke kunne fikse det og så sig nødsaget til at stoppe produktionen af dem. 

Anmeld Citér

16. august 2021

MaybeBaby!

Profilbillede for MaybeBaby!

Jeg er rigtig glad for apotekets egne. I starten måtte jeg skifte dem 2-3 gange om dagen, men nu (datter 4,5 måned) holder de hele dagen. Änglamarks holdt nærmest ikke en gang til en amning, og de er også mega tykke, hvilket jeg ikke brød mig om. Har også prøvet Matas’ ammeindlæg, de minder meget om apotekets. Uldindlæg har jeg ikke haft glæde af, de blev meget hurtigt gennemblødt. Men jeg har haft brystbetændelse, så af og til lægger jeg dem i på bagsiden af ammeindlægget for at holde brystet varmt. I øvrigt limer jeg aldrig ammeindlægget fast, fordi limen ellers godt kan sætte sig i tøjet, hvis indlægget bliver meget vådt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.