Baby.mamma skriver:
Det hænger sammen med det omsorgsniveau, de mener, du har brug for. Jeg er i gruppe 1 som er det laveste, og derfor ikke tilbudt/påduttet besøg.
Men snak med din jordmor/læge, hvis du er uenig/utilfreds med det, han/hun har vurderet, og hør, hvorfor du er i den gruppe, hvis det går dig på, eller du er nysgerrig på, hvorfor 
Det er forskelligt fra kommune til kommune, så ikke nødvendigvis noget at gøre med en bekymring eller hvilken 'gruppe' man tilhører. Jeg fornemmer at det bliver mere og mere almindeligt at sundhedsplejersken kommer inden termin.
I min kommune var det ikke et tilbud inden jeg fik min første søn, men det blev tilbudt til alle da jeg ventede nr. 2. Det var den samme sundhedsplejerske begge gange, så det var egentlig bare hyggeligt lige at ses igen. Jeg havde en svær amning første gang, og det var rart lige at få vendt det hele i god tid inden fødslen, og vi blev enige om hvordan vi skulle tackle det hele denne gang. Desuden screenede hun for fødselsdepression.
Jeg var alligevel sygemeldt med bækkenløsning, så jeg havde al mulig tid til et besøg. Jeg mener det lå 2-3 mdr inden termin
Anmeld
Citér