Sundhedsplejerske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2021

Naha

Fafo skriver:

Hæhæ ja okay, jeg synes også det er vildt mærkeligt og unødvendigt hun allerede skal komme nu

Jeg fik det da jeg ventede min datter Tore jeg var omkring 25 uger henne dengang. 

Det var et tilbud og 8kke noget vi skulle sige ja til, men det gjorde vi alligevel, fordi jeg syntes det var godt vi lærte hinanden at kende

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2021

Charl90

I Furesø kommune er det et besøg alle bliver tilbudt. De screener for risiko for at få fødselsdepression.

Det var bare et hyggeligt besøg Denne her gang tænker jeg ikke vi tager imod det, da vi ikke har behovet og ikke vil bruge tid på at tage fri til det.

Anmeld Citér

11. august 2021

Fafo

StortOgSmåt skriver:

Du er jo altid velkommen til at sige nej tak. Der er alene tale om et tilbud.

I min kommune tilbydes det ved særligt sårbare gravide, hvor der ligger en bekymring eller andet behov til grund for ekstra indsats.

Så har hun været her, og er faktisk alligevel glad for at hun kom, det gjorde det hele lidt mere "virkeligt"

Anmeld Citér

11. august 2021

Baby.mamma

Det hænger sammen med det omsorgsniveau, de mener, du har brug for. Jeg er i gruppe 1 som er det laveste, og derfor ikke tilbudt/påduttet besøg. 

Men snak med din jordmor/læge, hvis du er uenig/utilfreds med det, han/hun har vurderet, og hør, hvorfor du er i den gruppe, hvis det går dig på, eller du er nysgerrig på, hvorfor

Anmeld Citér

11. august 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Baby.mamma skriver:

Det hænger sammen med det omsorgsniveau, de mener, du har brug for. Jeg er i gruppe 1 som er det laveste, og derfor ikke tilbudt/påduttet besøg. 

Men snak med din jordmor/læge, hvis du er uenig/utilfreds med det, han/hun har vurderet, og hør, hvorfor du er i den gruppe, hvis det går dig på, eller du er nysgerrig på, hvorfor

Det er forskelligt fra kommune til kommune, så ikke nødvendigvis noget at gøre med en bekymring eller hvilken 'gruppe' man tilhører. Jeg fornemmer at det bliver mere og mere almindeligt at sundhedsplejersken kommer inden termin. 

I min kommune var det ikke et tilbud inden jeg fik min første søn, men det blev tilbudt til alle da jeg ventede nr. 2. Det var den samme sundhedsplejerske begge gange, så det var egentlig bare hyggeligt lige at ses igen. Jeg havde en svær amning første gang, og det var rart lige at få vendt det hele i god tid inden fødslen, og vi blev enige om hvordan vi skulle tackle det hele denne gang. Desuden screenede hun for fødselsdepression. 

Jeg var alligevel sygemeldt med bækkenløsning, så jeg havde al mulig tid til et besøg. Jeg mener det lå 2-3 mdr inden termin

Anmeld Citér

11. august 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Baby.mamma skriver:

I min gamle kommune hed det forløb og det havde ikke kun noget med sårbarhed at gøre, men også noget omkring hvis der havde været komplikationer i tidligere fødsler. Så det tænker jeg du har fået galt i halsen.

Det er som sagt meget forskelligt fra kommune til kommune nogen kommuner er det er tilbud til sårbare gravide og andre et tilbud til alle 

Anmeld Citér

11. august 2021

Fafo

Baby.mamma skriver:

Hun var her i dag, og det var faktisk bare dejligt at få hende set inden fødsel og snakke lidt. God oplevelse jeg havde. Så det var dejligt. Hun gav mig også svar

Anmeld Citér

11. august 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Fafo skriver:

Så har hun været her, og er faktisk alligevel glad for at hun kom, det gjorde det hele lidt mere "virkeligt"

Det er egentlig også rart at have mødt Personen  før end man står med morgenhår og i underbukser med en nyfødt baby og lukker en fremmed ind i sit hjem efter ingen søvn

Anmeld Citér

12. august 2021

Fafo

SDD skriver:

Det er egentlig også rart at have mødt Personen  før end man står med morgenhår og i underbukser med en nyfødt baby og lukker en fremmed ind i sit hjem efter ingen søvn

Hæhæ ja, jeg er helt enig

Anmeld Citér

13. august 2021

Baby.mamma

Fafo skriver:

Hun var her i dag, og det var faktisk bare dejligt at få hende set inden fødsel og snakke lidt. God oplevelse jeg havde. Så det var dejligt. Hun gav mig også svar

Det skal bestemt også være en god oplevelse uanset, så det er dejligt !

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.