Sundhedsplejerske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.352 visninger
19 svar
11 synes godt om
11. august 2021

Fafo

Hej

Er det normalt allerede at få besøg af sundhedsplejersken nu? Jeg har termin 4 December  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2021

Bellabum

Fafo skriver:

Hej

Er det normalt allerede at få besøg af sundhedsplejersken nu? Jeg har termin 4 December  

Kommer vidst an på kommunen  

I Rødovre bliver man først kontaktet efter fødslen, hvor imod man i Høje Tåstrup har et møde 2-3 mdr. Før fødslen  

I nogle kommuner bliver der også dannet mødre/fædregrupper før fødslen hvor  de så samlet har noget fødselsforberedelse, så der skal det jo også være flere måneder før termin

Anmeld Citér

11. august 2021

Moonchild1990

Profilbillede for Moonchild1990

I Odense får man besøg i uge 24-28, hvor sundhedsplejersken fortæller om amning og screener både den gravide + partner for tendens til fødselsdepression, så de kan “tage det i opløbet”

Anmeld Citér

11. august 2021

Morpåudebane

Jeg spurgte min læge, da jeg undrede mig over at mange i min Terminsgruppe fik besøg før fødsel og havde flere Jordmoder besøg end mig. Hun sagde at det afhang af om lægen havde sat kryds i den “store eller lille pakke” som hun kaldte det. Hun mente ikke jeg havde behov for ekstra besøg så jeg fik den lille pakke. Hun sagde at hvis man var ung under 25, ikke havde en uddannelse eller havde ting på sin sag (problemer med familie eller psyken) så blev man ofte tildelt den store pakke for at sikre at mor og barn var 100% klar til livet som forældre (På Fyn)  

Anmeld Citér

11. august 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Det kommer an på kommune, i min nuværende kommune ringede sp den anden dag og ville have besøg i løbet af august. Hun fik pænt at vide at jeg altså stadig arbejdede, så hun var velkommen når jeg var gået på barsel

I min gamle kommune får man først besøg 2 dage efter fødslen, medmindre man er sårbar, det giver meget mere mening synes jeg

Anmeld Citér

11. august 2021

Jixy

Profilbillede for Jixy

Vi fik besøg af sundhedsplejersken 3 måneder før termin - et standard tilbud i vores kommune. Jeg synes det var rart lige at have set hinanden inden man stod med baby og følelserne uden på tøjet.

Anmeld Citér

11. august 2021

Fafo

Bellabum skriver:

Kommer vidst an på kommunen  

I Rødovre bliver man først kontaktet efter fødslen, hvor imod man i Høje Tåstrup har et møde 2-3 mdr. Før fødslen  

I nogle kommuner bliver der også dannet mødre/fædregrupper før fødslen hvor  de så samlet har noget fødselsforberedelse, så der skal det jo også være flere måneder før termin

Det er præcis den kommune jeg bor i, du nævner. Så det giver god mening  

Anmeld Citér

11. august 2021

Fafo

Morpåudebane skriver:

Jeg spurgte min læge, da jeg undrede mig over at mange i min Terminsgruppe fik besøg før fødsel og havde flere Jordmoder besøg end mig. Hun sagde at det afhang af om lægen havde sat kryds i den “store eller lille pakke” som hun kaldte det. Hun mente ikke jeg havde behov for ekstra besøg så jeg fik den lille pakke. Hun sagde at hvis man var ung under 25, ikke havde en uddannelse eller havde ting på sin sag (problemer med familie eller psyken) så blev man ofte tildelt den store pakke for at sikre at mor og barn var 100% klar til livet som forældre (På Fyn)  

Tak for svar

Anmeld Citér

11. august 2021

Fafo

Fortvivlet skriver:

Det kommer an på kommune, i min nuværende kommune ringede sp den anden dag og ville have besøg i løbet af august. Hun fik pænt at vide at jeg altså stadig arbejdede, så hun var velkommen når jeg var gået på barsel

I min gamle kommune får man først besøg 2 dage efter fødslen, medmindre man er sårbar, det giver meget mere mening synes jeg

Hæhæ ja okay, jeg synes også det er vildt mærkeligt og unødvendigt hun allerede skal komme nu

Anmeld Citér

11. august 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Fafo skriver:

Hæhæ ja okay, jeg synes også det er vildt mærkeligt og unødvendigt hun allerede skal komme nu

Du er jo altid velkommen til at sige nej tak. Der er alene tale om et tilbud.

I min kommune tilbydes det ved særligt sårbare gravide, hvor der ligger en bekymring eller andet behov til grund for ekstra indsats.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.