Må man ses med sit barns pædagog?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.905 visninger
21 svar
16 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. august 2021

Anonym trådstarter

Som overskriften lyder: må man ses med sit barns pædagog? Ved godt, der er noget etik indover, men er der regler for det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2021

Sprit25

Hvis I begge er voksne samtykkende mennesker, så må I gerne. Lovmæssigt 

Anmeld Citér

10. august 2021

StineW79

Profilbillede for StineW79

Self må man det.

2 voksne mennesker, der gerne vil ses, fordi der er en god kemi, hva endten det er som kommende venner eller evt kærester så ser jeg ik det sku være et problem.

Og der er heller ik noget lovmæssig, der sku stoppe det. Vh Stine 

Anmeld Citér

10. august 2021

Bellabum

Personligt ville jeg minimere det så længe personen har ansvar for at barn men det er jo blot min holdning.

Jeg går på et træningshold hvor min datters primære pædagog ligeledes er startet efterfølgende. Når vi ses i vuggestuen snakker vi godt, men til træning er det næsten kun hilse da jeg mener at hun skal have fri når hun har fri men regner da med at snakke mere med hende når vores datter skifter til børnehave

Anmeld Citér

10. august 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Ja, det er der ingen regler for og svært at undgå hvis man bor i samme område som man arbejder i især hvis både er pædagog og forældre til børn i samme aldersgruppe

Anmeld Citér

10. august 2021

Anonym trådstarter

Han bor ikke i samme område, men uden at gå i detaljer, så har han da givet udtryk for nogle forskellige ting, men han er bange for, at han mister sit job og alt muligt.

Anmeld Citér

10. august 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Han bor ikke i samme område, men uden at gå i detaljer, så har han da givet udtryk for nogle forskellige ting, men han er bange for, at han mister sit job og alt muligt.

Kan den enkelte institution godt lave regler for det?

Anmeld Citér

10. august 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Kan den enkelte institution godt lave regler for det?

Altså hvis vi snakker kærlighedsforhold, tænker jeg det er ret uprofessionelt af pædagogen, men om der er egentlige regler tænker jeg ikke.

Så jeg ville nok finde et andet job, før jeg ville gå videre med det, hvis jeg var ham

Anmeld Citér

10. august 2021

Tami

Profilbillede for Tami
Anonym skriver:

Som overskriften lyder: må man ses med sit barns pædagog? Ved godt, der er noget etik indover, men er der regler for det?

Jeg kender ikke regler på området, men hvis jeg var dig ville jeg passe på med at indlede et forhold til en pædagog i dit barns institution. Hvis det ikke går med kærligheden alligevel kan det blive rigtig akavet og du ville måske blive nødt til at skifte institution for dit barn og det synes jeg er synd. Til gengæld hvis det er noget der har potentiale tænker jeg løsningen må være at han skifter job

Anmeld Citér

10. august 2021

Anonym

Ja, det må man gerne. Man kan jo ikke selv vælge hvor kærligheden findes

Der findes mange pædagog par der har fundet hinanden gennem jobs. Ved godt det ikke er konteksten her.. Men det løses ved at man enten kan arbejde samme sted uden at der går kæresteri i den, eller den ene flytter afdeling. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.