Testvanvid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2021

Anonym trådstarter

Dream skriver:

Men det er jo også utroligt at verden kan være overbefolket, når man læser herinde, hvor mange der oplever at miste! Og ja vi har også begge prøvet det på egen krop. For ikke at tale om hvor svært det kan være overhovedet at nå så langt som til overhovedet at kunne blive gravid for nogle. Der er ikke noget at sige til at man bliver lidt bims. Det føles jo some tider som om chancen for at vinde i lotto er større end at få et barn, med alt det der kan gå galt. Omvendt er der også bare mega mange der får børn.

Mht. Murren, så har jeg jo som sagt sammenvoksninger omkring livmoderen og pga det var jeg så begyndt at få menssmerter 3 dage før mens kom. Denne gang, gik jeg for en gangs skyld og ventede den og gerne lidt tidligt (cyklus svinger med 3 dage) fordi jeg så kunne nå at få taget blodprøver til fertilitetsudredning inden min ferie sluttede (det skal være på dag 2,3 eller 4 i cyklus) men den kom ikke. Og da jeg så var gået en dag over tid ifht. Længste cykluslængde, blev jeg simpelthen SÅ tosset. "Skal jeg nu til også at have en længere cyklus" og "så kan jeg jo for f.... få lov at gå med mens smerter 5 dage før mens, det er sgu ikke okay" eller "det er sikkert pga corona vaccinen at der er rod i det . Rykker ægløsningen sig så også?" Jeg troede ikke på jeg var gravid, på trods af jeg faktisk også havde haft lidt kvalme og været utilpas, haft mega humørsvingninger og ømme bryster. Til sidst tænkte jeg så at jeg jo hellere måtte tage en test, så fik et chok af den anden verden, da der var to streger. Og som du, tænker hjernen også på at skulle igennem endnu et tab. Så jeg er begyndt bare at PRØVE slet ikke at tænke på at jeg er gravid, for jeg er ved at blive sindssyg af alle de tanker.

Heldigvis havde vi jo en tid hos en gynækolog med henblik på fertilitetsudredning inden henvisning til fertilitetsklinik. Den tid ligger samme dag som jeg er 6+0 og hun har heldigvis tilbudt at lave tiden om til en tidlig scanning. Det er så ikke sikkert at de kan se noget så tidligt, men i så fald får jeg en ny.

Jeg ville bede din læge om en tidlig scanning også. Ved godt han/hun har sagt at de ikke vil foretage sig mere pga testene. Men nu HAR du jo været igennem en, så synes da det er helt fair og relevant at give dig en tidlig scanning

Det er netop tanken om hvor mange det går galt for (inklusiv mig selv) der kan være svær at være i, selvom statistikken jo er på vore side. 

Hold da op, det var noget af en måde at opdage sin graviditet på! Jeg forstår godt du ikke troede på det, og stadig har svært ved at forholde dig til det. Jeg tror det er en god strategi at prøve at "glemme", selvom jeg ved det er lettere sagt end gjort

Jeg havde slet ikke tænkt over at sammenvoksninger kan have noget med smerterne at gøre! Kirurgen der opererede mig fortalte at jeg havde meget arvæv, og at min højre æggeleder "sad fast" på livmoderen, men at hun havde løsnet den da hun alligevel var inde at rode. 

Dejligt at I har kontakt til en god læge der vil scanne. Så kan du snart få vished

Jeg kunne nok også godt få en scanning hvis jeg pressede på, men jeg havde en rigtig ubehagelig oplevelse med vores lokale sygehus sidst, hvor de nærmest skældte mig ud for at komme for tidligt (det var lægen der henviste), og for at blive gravid så hurtigt efter min GUL (det var der ingen der havde fortalt mig man ikke måtte). De fik mig til at føle mig som det mindste, mest uduelige menneske i verden, så nu betaler vi os fra den første, bare for at se om der virkelig er noget, uden at møde den samme læge igen. 

Du må endelig give lyd fra dig når du har været afsted ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2021

Anonym

Anonym skriver:

Det er netop tanken om hvor mange det går galt for (inklusiv mig selv) der kan være svær at være i, selvom statistikken jo er på vore side. 

Hold da op, det var noget af en måde at opdage sin graviditet på! Jeg forstår godt du ikke troede på det, og stadig har svært ved at forholde dig til det. Jeg tror det er en god strategi at prøve at "glemme", selvom jeg ved det er lettere sagt end gjort

Jeg havde slet ikke tænkt over at sammenvoksninger kan have noget med smerterne at gøre! Kirurgen der opererede mig fortalte at jeg havde meget arvæv, og at min højre æggeleder "sad fast" på livmoderen, men at hun havde løsnet den da hun alligevel var inde at rode. 

Dejligt at I har kontakt til en god læge der vil scanne. Så kan du snart få vished

Jeg kunne nok også godt få en scanning hvis jeg pressede på, men jeg havde en rigtig ubehagelig oplevelse med vores lokale sygehus sidst, hvor de nærmest skældte mig ud for at komme for tidligt (det var lægen der henviste), og for at blive gravid så hurtigt efter min GUL (det var der ingen der havde fortalt mig man ikke måtte). De fik mig til at føle mig som det mindste, mest uduelige menneske i verden, så nu betaler vi os fra den første, bare for at se om der virkelig er noget, uden at møde den samme læge igen. 

Du må endelig give lyd fra dig når du har været afsted ��

Så har jeg været afsted og de kunne ikke se graviditeten�� så enten er den ulevedygtig, sidder uden for livmoderen eller er meget langsom til at vokse. Det er dog ikke så sandsynligt det sidste.

Anmeld Citér

19. august 2021

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021
Anonym skriver:

Så har jeg været afsted og de kunne ikke se graviditeten�� så enten er den ulevedygtig, sidder uden for livmoderen eller er meget langsom til at vokse. Det er dog ikke så sandsynligt det sidste.

Åh søde du. Kram til dig altså  

Anmeld Citér

19. august 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Åh nej  

Hvor er det dog dybt uretfærdigt! Sikke en mavepuster. 

Jeg vil ikke kloge mig på hvad der er mest sandsynligt, eller sige at alt nok skal gå, for vi ved begge at der ingen  garantier er.  Jeg håber I kan få en afklaring hurtigst muligt, for uvidenhed er næsten det værste. 

Jeg sender en masse positiv energi din vej 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.